ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Görsel Algılama RES316 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel algılama olgusunu psikolojik açıdan tanımlar.
    2-Sanat yapıtı ve görsel algılama konularını değerlendirir.
    3-Estetik, görsel algılama ve sanat psikolojisi kavramlarını bir araya getirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Görsellik ve görsel algılama nedir? Figürle figüratif olanın ayırt edilmesi K1. Bölüm 1: Yuvarlak, Pist.
    2 Sanat ve görsel algılama ilişkisi nedir? K2. Bölüm 1.
    3 Duyumsamanın düzeyleri K1. Bölüm 6: Resim ve Duyumsama.
    4 Yapıdan figüre K1. Bölüm 3:Atletizm.
    5 Kadın İmgesi K2. Bölüm 3.
    6 İnsan ve hayvan K1. Bölüm 4: Beden, Et ve Zihin
    7 Fotoğraf ve resim K2. Bölüm 5.
    8 Histeri, resim ve göz K1. Bölüm 7: Histeri
    9 Görsel ve manuel K1. Bölüm 11: Resmetmenin Öncesindeki Resim.
    10 Reklam İmgesi K2. Bölüm 7.
    11 Organik temsil ve dokunsal-optik dünya K1. Bölüm 14:Her Ressam Resim Tarihini Kendince Özetler.
    12 Soyut resşm, optik kod ve uzam K1. Bölüm 12: Diyagram
    13 Renk ve kuvvet: Siyahın rolü K1. Bölüm 16: Renk Üzerine Bir Not.
    14 Dijital olan, dokunsal olan, manuel olan ve haptik olan K1. Bölüm 17:Göz ve El.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Nuray AKKOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ali Gümülcine
    Kaynaklar K1. Bacon, F. (2009). Duyumsamanın mantığı (Çev. Batukan, C ve Erbay, E.). Norgunk, İstanbul. K2. Berger, J. (2016). Görme biçimleri (Çev: Salman, Y.), Metis, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı sanat ve görsel algı arasındaki ilişkinin tanımlamasını yapmaktır.
    Dersin İçeriği Görsellik ve görsel algılama, sanat ve görsel algılama, sanat psikolojisine göre görsel algılama süreçleri ve problemleri bu dersin içeriğini oluşturur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. 2
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 3
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. -
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. -
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. 3
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 3
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. -
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster