Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Görsellik ve görsel algılama nedir? Figürle figüratif olanın ayırt edilmesi
|
K1. Bölüm 1: Yuvarlak, Pist.
|
2
|
Sanat ve görsel algılama ilişkisi nedir?
|
K2. Bölüm 1.
|
3
|
Duyumsamanın düzeyleri
|
K1. Bölüm 6: Resim ve Duyumsama.
|
4
|
Yapıdan figüre
|
K1. Bölüm 3:Atletizm.
|
5
|
Kadın İmgesi
|
K2. Bölüm 3.
|
6
|
İnsan ve hayvan
|
K1. Bölüm 4: Beden, Et ve Zihin
|
7
|
Fotoğraf ve resim
|
K2. Bölüm 5.
|
8
|
Histeri, resim ve göz
|
K1. Bölüm 7: Histeri
|
9
|
Görsel ve manuel
|
K1. Bölüm 11: Resmetmenin Öncesindeki Resim.
|
10
|
Reklam İmgesi
|
K2. Bölüm 7.
|
11
|
Organik temsil ve dokunsal-optik dünya
|
K1. Bölüm 14:Her Ressam Resim Tarihini Kendince Özetler.
|
12
|
Soyut resşm, optik kod ve uzam
|
K1. Bölüm 12: Diyagram
|
13
|
Renk ve kuvvet: Siyahın rolü
|
K1. Bölüm 16: Renk Üzerine Bir Not.
|
14
|
Dijital olan, dokunsal olan, manuel olan ve haptik olan
|
K1. Bölüm 17:Göz ve El.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Ali Gümülcine
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bacon, F. (2009). Duyumsamanın mantığı (Çev. Batukan, C ve Erbay, E.). Norgunk, İstanbul.
K2. Berger, J. (2016). Görme biçimleri (Çev: Salman, Y.), Metis, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı sanat ve görsel algı arasındaki ilişkinin tanımlamasını yapmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Görsellik ve görsel algılama, sanat ve görsel algılama, sanat psikolojisine göre görsel algılama süreçleri ve problemleri bu dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
2
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
3
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
3
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|