Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı. Araç-gereç ve malzeme listesinin hazırlanması.
|
K1. Bölüm 5: Araçlar ve Materyaller. Eskiz Denemeleri.
B1. Geçmiş döneme ait öğrenci çalışmaları.
Uygulama-1
|
2
|
Gravürün tarihçesi. Çukur baskı tekniğinin uygulamalı gösterilmesi.
|
K1. Bölüm 1: Tarihçe. Uygulama-2
|
3
|
Çukur Baskı çeşitlerinin açıklanması. Drypoint (Soğuk Kazıma) yönteminin tanıtılması.
|
K1. Bölüm 4: 4.1.2. İğne kazı/Kuru kazı/ Dry Point/PointeSeche.
Uygulama-3
|
4
|
Exlibrisin tanımı. Exlibris için eskiz denemeleri.
|
K2. Bölüm 5: Asitsiz Kalıp Hazırlama Teknikleri.
Uygulama-4
|
5
|
Exlibris eskizlerinin çukur baskı tekniğine uygun olarak araştırılması.
|
Uygulama-5
|
6
|
Eskizlerin plakalara geçirilmesi. Kazıma işlemi biten plakalardan deneme baskısı alınması.
|
K1. Bölüm 3: 3.5 Desenin Plakaya Aktarılması.
K2. Bölüm 5: Çukurbaskının Basımı.
Uygulama-6
|
7
|
Baskıların değerlendirilmesi. Plakalardan baskı alma işleminin tamamlanması.
|
K1. Bölüm 5: 5.1 Boya Verme, Temizleme, Baskı Alma.
Uygulama-7
|
8
|
Elek baskı tekniğinin tanımı ve araç-gereç listesinin hazırlanması. Eskiz denemeleri.
|
K2. Bölüm 3: Elekbaskı. Araçlar ve Materyaller.
B1. Geçmiş döneme ait öğrenci çalışmaları
Uygulama-8
|
9
|
Serigrafinin tarihçesi. Serigrafi Baskı Tekniğinin uygulamalı gösterilmesi.
|
K2. Bölüm 3: Elekbaskı.
Uygulama-9
|
10
|
CMYK renk skalasının anlatılması. Serigrafide CMYK renk karışımı.
|
Uygulama-10
|
11
|
Eskiz denemeleri. Eskizlerin elek baskı tekniğine uygun olarak araştırılması.
|
K2. Bölüm 3: Elekbaskı. Resmin Planlanması.
Uygulama-11
|
12
|
Eskizlerin hazırlanması. Eskizlerin asetat kağıdına geçirilmesi.
|
K3. Bölüm 5: Pozitiflerin Sonlandırılması.
Uygulama-12
|
13
|
Eskizlerin kasnaklara pozlanması. Pozlama işlemi biten kasnaklardan baskı alınması.
|
K3. Bölüm 5: Eleğin Hazırlanması.
Uygulama-13
|
14
|
Baskıların değerlendirilmesi. Eleklerden baskı alma işleminin tamamlanması. Eleklerin temizlenmesi.
|
K3. Bölüm 5: Baskı Bölümü 4: Temizleme.
Uygulama-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Ali Gümülcine
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bayav, D. (2013). Geleneksel ve deneysel yöntemleriyle gravür baskı. Paradigma, Edirne.
K2. Grabowski, B., Fick, B. (2012). Baskıresim kapsamlı materyaller & teknikler rehberi. (Çev. Eskier, S.A. veTunç, Z.T.). Karakalem, İzmir.
K3. Print Club London (2017). Screen printing the ultimate studio guide from sketchbook to squeegee. Thames&Hudson, London.
|
Yardımcı Kitap
|
B1. Geçmiş döneme ait öğrenci çalışmaları
|
Dersin Amacı
|
Özgün baskı tekniğinin tanımlanması ve baskı tekniklerinin kullanım alanları hakkında geniş kapsamlı bilgi sahibi olunması bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çukur ve elek baskı tekniklerinin tarihsel gelişimi, uygulamalı gösterimleri, exlibris ve Cmyk?nın tarihçesi ve uygulamalı gösterimleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
2
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
5
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
4
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
2
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
3
|