ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Türk Sanatı RES204 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Askeri okullarda verilen resim derslerinin gelişmelerini tanımlar.
    2-Batılı anlamda askeri okullarda verilen resim eğitimini özetler.
    3-Çallı ve Meşrutiyet dönemini tanımlar.
    4-D Grubu, Yurt sergileri ve daha sonra açılan diğer sergileri tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   80
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,67 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Batılılaşma döneminin genel çerçevesi. Pera/Beyoğlu ve saray etrafında şekillenen sanat ortamı. Yabancı ressamların Osmanlı resim sanatındaki rolü ve sanatçılardan örnekler. Mühendishâne-i Berri-i Hümâyun?un asker ressamların yetişmesindeki rolü. Resim derslerinin içeriği ve ilk asker ressamlara ilişkin bilgiler. K1. Bölüm 1.
    2 Yurt dışına öğrenci yollanması, Paris,`Ecole des Beaux-Arts ve Académie Julian?daki eğitim sistemi. 19. Yüzyılda Paris?te sanat ortamına bir bakış. Sanayi-i Nefise Mektebi. K3. Bölüm 2.
    3 Türk resminin klasikleriyle 1914 kuşağı. K1. Bölüm 4.
    4 Ressamlar hakkında çeşitli analizler. K3. Bölüm 5.
    5 Osmanlı resminde Batılılaşmadan çağdaş Türk resmine giriş. K3. Bölüm 6.
    6 Çıplak model sorunu. Türk Resminde 1914 Osmanlı ressamlar cemiyetinin kurulması ve sanat ortamına katkısı. K2. Bölüm 1.
    7 Sanayi-i Nefise Mektebi ve ilk kadın ressam olarak kabul edilen Mihri (Müşfik) Hanım. Şişli Atölyesi ve Türk resmindeki önemi. Kurtuluş Savaşı?ndan Cumhuriyet?in kuruluşuna doğru Türk resminde yaşanan gelişmeler ve içinde bulundukları dönemi tuvallere yansıtan sanatçılar. K2. Bölüm 2.
    8 Yeniden yapılanmaya koşut resim inşa etmek. 1929?da Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliğinin kuruluşu. K4. Bölüm 1.
    9 D Grubuyla birlikte sanatsal tartışmalar açısından son derece hareketlenen bir sanat ortamına bakış. Metinler üzerinden okumalar, tartışmalar, görüşler. K4. Bölüm 5.
    10 Türk resminde Galatasaray Sergilerinden sonra açılan diğer süreli sergilere bir bakış. 1933-1936 yılları arasında Türk inkılâplarını ve Kurtuluş Savaşını yansıtan resimler. 1937 ve 1938?te gerçekleştirilen Birleşik Resim ve Heykel Sergileri/Yurt Gezileri. K4. Bölüm 3.
    11 Müstakiller ve D Grubunun yarattığı yeni sanat ortamı sonunda ortaya çıkmaya başlayan soyutlama ve soyut çalışmalar. K4. Bölüm 3.
    12 1940?ların sonundan başlayarak 1950?lere doğru akan süreçte birbiri ardınca açılmaya başlayan bazı özel galeriler ve bu sürecin en önemli temsilcisi Maya Sanat Galerisi üzerinden Türk resminde özel galericiliğe bir bakış. K5. Bölüm 1.
    13 Türk resminde 1960 sonrasından günümüze sanat ortamına genel bir bakış. K6. Bölüm 1.
    14 Bienallerin, sanat fuarlarının, tematik sergilerin ve benzeri etkinlikler yanında Türkiye?deki müzecilik çalışmaları eşliğinde günümüz sanat ortamına genel bir bakış; modern sanat, güncel sanat, çağdaş sanat konularına ilişkin (ezeli ve ebedi) tartışılan kavramlar; sanatın yeni mecraları, kullandığı enstrümanlar. K6. Bölüm 3.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Emre ŞEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özsezgin, K. (1982). Başlangıcından Bugüne Çağdaş Türk Resim Sanatı Tarihi. Tiglat Yayınları. K2. . Özsezgin, K. (1993). İbrahim Çallı. Yapı Kredi Yayınları. K3. Özsezgin, K. (1997). Sami Yetik. Yapı Kredi Yayınları. K4. Giray, K. (1997). Müstakil Ressamlar Ve Heykeltraşlar Birliği. Akbank Yayınları. K5. Giray, K. (1998). Türkiye İş Bankası Resim Koleksiyonu. Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları. K6. Berk, N. (1977). Türk ve Yabancı Resminde İstanbul. Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Osmanlı Devleti`nin Batılılaşma döneminde resim sanatının kapsadığı konularla bağlantıları ve Türk resim sanatının bu dönemdeki sanatsal gelişmelerinden günümüze kadar gerçekleşen sosyal, politik, kültürel, entelektüel yönleriyle incelenmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Askeri okullarda verilen resim derslerinin öncesi ve sonrası, verilen sanat eğitiminin içeriği, yöntemi, oryantalist ressamlar, azınlıklar, levantenler, Paris`teki sanat ortamı, resim eğitimi verilen kurumlardan Ecole des Beaux-Arts ve Académie Julian, sanatçılardan Osman Hamdi Bey, Süleyman Seyyid, Şeker Ahmed Paşa, Hoca Ali Rıza, Halil Paşa, Hüseyin Zekâi Paşa, 1914 Kuşağı, Çallı Kuşağı, Şişli Atölyesi, Viyana Sergisi, Galatasaray Sergileri, Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği, D grubu, Yurt sergileri, Yeniler Grubu ve soyut çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. 4
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. 3
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 2
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. -
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. -
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. -
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. -
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. -
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster