Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kerem Güman
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Murray, C. (2009). 20. Yüzyılda Sanatı Okuyanlar. *Sel Yayıncılık.
K2. Benjamin, W. (2011). Fotoğrafın Kısa Tarihi. Agora Kitaplığı.
K3. Langer, S. K. (2012). Sanat Problemleri. TEM Yapım Yayıncılık.
K4. Barthes, R. (2018). Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları.
K5. Berger, J. (2018). Görme Biçimleri. Metis Yayınları.
K6. Danto, A. C. (2010). Sanatın Sonundan Sonra. Ayrıntı Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Cohen, M. (2019). Felsefi Masallar. Ayrıntı Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Düşünceleri görsel sanatları anlamamızda önemli rol oynayan, çeşitli disiplinlerden birçok yazar ve düşünürü tanıtarak özgün yorumlama yetisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Yirminci yüzyılda sanatı okuyanlara dair otobiyografik, kavramsal ve uygulamalara dair bilgiler içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
4
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
3
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|