ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Düşünbilimi RES403 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel sanatlar kapsamında üretilen düşünceleri yorumlar.
    2-Özgün tasarımlara dair çıkarımlarda bulunur.
    3-Güncel sanat pratiklerini analiz eder.
    4-Sanatsal yaratım sürecini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler10236
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   88
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,93 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin işleyişine dair ön bilgilendirme
    2 Heinrich Wölfflin K1. Sayfa 300
    3 Martin Heidegger K1. Sayfa 183
    4 Walter Benjamin K2. Sayfa, 43
    5 Susanne K. Langer K3. Sayfa, 103
    6 Jacques Lacan K1. Sayfa, 195
    7 Roland Barthes K4. Sayfa, 194
    8 John Berger K5. Sayfa, 83, Bölüm 5
    9 Arthur C. Danto K6. Sayfa 23, Bölüm 1
    10 Michel Foucault K1. Sayfa, 134
    11 Jean Baudrillard K1. Sayfa, 46
    12 Jacques Derrida K1. Sayfa, 118
    13 Susan Sontag K1. Sayfa, 274
    14 Julia Kristeva K1. Sayfa, 189
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Kerem Güman
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Murray, C. (2009). 20. Yüzyılda Sanatı Okuyanlar. *Sel Yayıncılık. K2. Benjamin, W. (2011). Fotoğrafın Kısa Tarihi. Agora Kitaplığı. K3. Langer, S. K. (2012). Sanat Problemleri. TEM Yapım Yayıncılık. K4. Barthes, R. (2018). Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları. K5. Berger, J. (2018). Görme Biçimleri. Metis Yayınları. K6. Danto, A. C. (2010). Sanatın Sonundan Sonra. Ayrıntı Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Cohen, M. (2019). Felsefi Masallar. Ayrıntı Yayınları.
    Dersin Amacı Düşünceleri görsel sanatları anlamamızda önemli rol oynayan, çeşitli disiplinlerden birçok yazar ve düşünürü tanıtarak özgün yorumlama yetisi kazandırmak.
    Dersin İçeriği Yirminci yüzyılda sanatı okuyanlara dair otobiyografik, kavramsal ve uygulamalara dair bilgiler içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. 4
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 3
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. -
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. -
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. -
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 3
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. 4
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. -
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster