ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Grafik Tasarım'da Göstergebilim GRA308 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Genel göstergebilim kuramlarını ve göstergeleri analiz eder.
    2-Göstergebilimin tarihçesini değerlendirebilecek farklı alanlardaki göstergebilim uygulamalarını tanır.
    3-Göstergebilime yön veren kuramcıların düşünce ve fikir yapılarını saptayabilecek kuramcıların çözümleme yöntemlerini inceleyip yorumlar.
    4-Toplumsal göstergeleri ve çevresinde olan göstergeleri kuramsal yaklaşımlardan yola çıkarak yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Göstergebilimin tarihi ve kuramcıları K1. s. 19-26
    2 Göstergebilimin ilkeleri K1. s. 26-50, K2. s.27-61
    3 Görsel göstergebilime giriş K1. s. 50-70, K2. s. 27-61
    4 Görsel göstergebilim kodları K1. s. 70- 90, K2. s. 27-61
    5 Göstergebilim Konuları-1 K1. s. 90- 120, K2. s. 60- 80
    6 Göstergebilim Konuları-2 K1. s. 100- 120, K2. s.180- 217
    7 Göstergebilim Konuları-3 K1. s. 100- 120, K2. s.180- 217
    8 Reklam Kampanyalarının Göstergebilimsel İncelenmesi-1 K1. s. 120- 130
    9 Reklam Kampanyalarının Göstergebilimsel İncelenmesi-2 K1. s. 120- 130
    10 Film Afişlerinin Göstergebilimsel İncelenmesi-1 K1. s. 130- 147
    11 Film Afişlerinin Göstergebilimsel İncelenmesi-2 K1. s. 150- 168
    12 Göstergebilimsel İnceleme-1 K1. s. 150- 200
    13 Göstergebilimsel İnceleme-2 K1. s. 150- 200
    14 Son değerlendirme K1. s. 150- 200
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seçil Ermiş İpek
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akerson, E.F.(2005).Gösterge Bilime Giriş. İstanbul:Multilingual.K2. Barthes, R.(2016). Göstergebilimsel Serüven, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders; gösterge bilimin temel kavramlarını ve kuramlarını ele alır. Öğrencinin sembol ve simge üzerinde göstergeleri yorumlama becerisi geliştirmesi sağlanır. Gösterge türlerini inceleyerek, günümüz göstergebilimciler ve göstergebilim kuramlarını tartışmak ve tüm bu incelemeler doğrultusunda öğrencinin çevresindeki göstergeleri doğru yorumlamasını sağlamak. Grafik Tasarım alanı ile ilgili göstergeleri yorumlayabilme becerisi geliştirmek.Tasarım sürecinde gösterge bilimden faydalanarak tasarım oluşturabilme becerisi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Göstegebilimin tanımı.Göstergebilimin tarihi ve kuramcıları.Göstergebilimin ilkeleri. Görsel göstergebilime giriş. Görsel göstergebilim. Reklam Kampanyalarının Göstergebilimsel İncelenmesi. Film Afişlerinin Göstergebilimsel İncelenmesi. Göstergebilimsel İnceleme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 1
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 3
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 1
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 4
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 4
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 1
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 3
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 3
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster