Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin sunumu ve izlenecek metodun anlatılması.
|
K1: S. 1
K2. S. 1
|
2
|
İletişim kavramı ve iletişimin öğelerinin anlatılması.
|
K1: S. 1-4
|
3
|
İletişimin amaçları ve iletişim türlerinin anlatılması.
|
K1: S. 10-11
|
4
|
Marka ve marka yönetimi kavramlarının anlatılması.
|
K1: S. 23
|
5
|
Marka kişiliği ve kimliği, marka imajı, marka değeri/denkliği, marka sadakati, konularının anlatılması.
|
K1: S. 27-28-29-30
|
6
|
Reklamın tanımı ve önemi, reklamın tarihsel gelişimi konularının anlatımı.
|
K1: S. 31-39
|
7
|
Reklamın amaçları, reklam türleri konularının anlatımı
|
K1: S. 42-47
|
8
|
Reklamın amaçları, reklam türleri konularının anlatımı.
|
K1: S. 27-28-29-30
|
9
|
Reklam analiz metodunun anlatılması ve örnekler üzerinde, analiz sunumu
|
K2: S. 31
|
10
|
Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması; örnek reklam analizi.
|
K2: S. 90
|
11
|
Uygulama: Özgün bir reklam fikrinin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları; örnek reklam analizi.
|
K2: S. 189
|
12
|
Çalışmaların devamı; özgün ve yaratıcı bir reklam fikrinin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları; örnek reklam analizi
|
K2: S. 189
|
13
|
Çalışmaların devamı; uygulamanın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi.
|
K2: S. 249
|
14
|
Çalışmaların devamı; uygulamanın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi.
|
K1: S. 27-28-29-30
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Rasim SARIKAYA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
R1. Sarıkaya, R. (2012). Reklam Analizi Ders Notları.
R2. Batı, Uğur. (2010). Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Atilla Aksoy, Yeni Reklamcılık , Bilgi Üniversitesi Yayınları
YK2. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Reklam ve relamcılıkla ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile reklama yönelik grafik tasarım üretilerinin biçimsel ve içeriksel açıdan analiz ve eleştirisini yapabilme, geçmiş ve güncel reklamcılık anlayışlarını karşılaştırmalı olarak inceleyip yorumlayabilme ve bu bilgi, beceriyi kullanarak çağdaş, özgün ve yaratıcı reklam fikirleri üretebilme
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında öğrencilerin reklamın iletişimini yaptığı ürünün/hizmetin, hedef kitlenin, görsel ve sözel unsurlar ile iletilen çeşitli mesajlarının kuramsal reklam analizi tekniklerine göre incelemeleri sağlanır. Göstergebilimsel çözümleme ile öğrencinin bu alanda eleştirel bir bakış açısı kazanması amaçlanır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
-
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
-
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
4
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
5
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
3
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
2
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
2
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
4
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
1
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
3
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
2
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
1
|