ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Reklam Analizi GRA303 GÜZ 3+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Reklam ve reklamcılığa ilişkin kavramsal, plastik ve estetik bilgileri tanımlayabilme.
    2-Reklamın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma.
    3-Reklam ve reklamcılık ile ilgili geçmiş ve güncel, yerel ve evrensel tasarım üslupları hakkında fikir sahibi olma
    4-Reklamın farklı dönemlerdeki ele alınış biçimlerini karşılaştırarak değerlendirebilme
    5-Reklamın üretim aşamaları hakkında bilgi sahibi olma
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje2013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunumu ve izlenecek metodun anlatılması. K1: S. 1 K2. S. 1
    2 İletişim kavramı ve iletişimin öğelerinin anlatılması. K1: S. 1-4
    3 İletişimin amaçları ve iletişim türlerinin anlatılması. K1: S. 10-11
    4 Marka ve marka yönetimi kavramlarının anlatılması. K1: S. 23
    5 Marka kişiliği ve kimliği, marka imajı, marka değeri/denkliği, marka sadakati, konularının anlatılması. K1: S. 27-28-29-30
    6 Reklamın tanımı ve önemi, reklamın tarihsel gelişimi konularının anlatımı. K1: S. 31-39
    7 Reklamın amaçları, reklam türleri konularının anlatımı K1: S. 42-47
    8 Reklamın amaçları, reklam türleri konularının anlatımı. K1: S. 27-28-29-30
    9 Reklam analiz metodunun anlatılması ve örnekler üzerinde, analiz sunumu K2: S. 31
    10 Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması; örnek reklam analizi. K2: S. 90
    11 Uygulama: Özgün bir reklam fikrinin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları; örnek reklam analizi. K2: S. 189
    12 Çalışmaların devamı; özgün ve yaratıcı bir reklam fikrinin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları; örnek reklam analizi K2: S. 189
    13 Çalışmaların devamı; uygulamanın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi. K2: S. 249
    14 Çalışmaların devamı; uygulamanın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi. K1: S. 27-28-29-30
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Rasim SARIKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar R1. Sarıkaya, R. (2012). Reklam Analizi Ders Notları. R2. Batı, Uğur. (2010). Reklamın Dili. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1. Atilla Aksoy, Yeni Reklamcılık , Bilgi Üniversitesi Yayınları YK2. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları
    Dersin Amacı Reklam ve relamcılıkla ilgili kuramsal ve estetik bilginin edinilmesi ile reklama yönelik grafik tasarım üretilerinin biçimsel ve içeriksel açıdan analiz ve eleştirisini yapabilme, geçmiş ve güncel reklamcılık anlayışlarını karşılaştırmalı olarak inceleyip yorumlayabilme ve bu bilgi, beceriyi kullanarak çağdaş, özgün ve yaratıcı reklam fikirleri üretebilme
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında öğrencilerin reklamın iletişimini yaptığı ürünün/hizmetin, hedef kitlenin, görsel ve sözel unsurlar ile iletilen çeşitli mesajlarının kuramsal reklam analizi tekniklerine göre incelemeleri sağlanır. Göstergebilimsel çözümleme ile öğrencinin bu alanda eleştirel bir bakış açısı kazanması amaçlanır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. -
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 4
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 4
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 5
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 3
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 2
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 2
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 4
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 1
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 3
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster