Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi
|
|
2
|
Dünyada ve ülkemizde müzecilik hakkında bilgi verilmesi
|
K4. Bölüm 1-2
|
3
|
Ünlü sanat eserlerinin sergilenişlerinin incelenmesi
|
K5. Bölüm 1-2
|
4
|
Mekan bilgisi.
|
K5. Bölüm 1-2
|
5
|
Renk bilgisi.
|
K5. Bölüm 1-2
|
6
|
Mekanda ışık bilgisi.
|
K5. Bölüm 1-2
|
7
|
Sergilenecek işlerin tasarım değer ve uygunluğuna göre sıralanması.
|
K5. Bölüm 3
|
8
|
Değerlendirme yapılması ve çalışmalara devam edilmesi.
|
|
9
|
Bir sergi konsepti belirlenmesi ve sergilenmesi üzerine tartışma
|
|
10
|
Belirlenen bir konsept üzerine sergi alanı seçilmesi ve mekan olarak tasarlanması.
|
|
11
|
Tasarlanan mekanın ışık tasarımının ayarlanması.
|
|
12
|
Sunumu yapılacak eser veya renkleri üzerine kategorileşmesi
|
|
13
|
Sunumu yapılacak eser veya işlerin kategorilere ayrılması
|
|
14
|
Belirtilen konsept üzerine açılacak serginin mekan fotoğrafları üzerine yerleşimi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. What is Exhibition Design 2008 Lorenc J. Skolnick L. Berger C. Rotovision
K2. Exhibition Select Design 2007 Alpha Books
K3. Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları 2010 Yem Yayın
K4. Sanat Müzeleri, Müze ve Modernlik, 2014, İletişim Yayınları
K5. İç Mekan Tasarımında, Stand Tasarımı ve Sergileme, 2013, Literatür
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dünyada ve ülkemizde müzecilik hakkında öğrencilerin yeterli düzeyde bilgi edinmelerini sağlamak ve sergilerde sergilenen iş veya eserin işlevin yanı sıra içeriklerine göre sınıflandırılıp doğru sunulması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sergileme tasarımında fikirden ürüne tasarım sürecinin tüm aşamalarının kavranması
Sergileme tasarım süreci
Hedef kitle ve tüketici profillerinin anlaşılması
Sergileme ürünü türleri, malzemeleri ve üretim yöntemleri
Sergileme tasarımına yönelik grafik tasarım uygulamaları
Fonksiyonel ve inovatif sergileme ürünleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir
|
3
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir
|
4
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir
|
3
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir
|
2
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir
|
3
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir
|
3
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir
|
4
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir
|
1
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir
|
3
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir
|
5
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
|
3
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|