ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat ve Toplumsal Dinamikler I GRA324 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel sosyolojik bakış açısı ve araştırma yöntemlerini uygular.
    2-Sosyal yapıyı oluşturan unsurlara ilişkin temel bilgileri (kültür, sosyal sınıf ve statü, roller, gruplar ve kurumlar) kavrar.
    3-Toplumsal değişimin dinamiklerini anlamak için toplum türleri hakkında temel bilgiler (tarım öncesi avcı-toplayıcı, ilkel tarım, tarım, sanayi, bilgi ve tüketim toplumları) inceler.
    4-Başlıca sosyal bilim teorileri, teorisyenleri ve sosyolojinin temel çalışma alanlarına genel bir bakış açısı kurar.
    5-Mitler, din, büyü ve sanat arasındaki ilişkileri analiz eder.
    6-Siyaset ve sanat arasındaki ilişkiyi kategorize eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   101
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,37 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, içeriği ve gerekliklerine yönelik tanıtım ve tanışma K1: S.1
    2 Sanatın tanımı, bilimsel anlamda çeşitlerini pekiştirme K1: S.2
    3 Sanatın alt dallarını belirleme K1: S.4
    4 Sanatın iç dinamiklerini yorumlama K2: S.3
    5 Sanatın dış dinamikleri üzerine tartışma K2: S.7
    6 Kültürün dinamik öğeleri olarak sanat ve toplum arasındaki ilişkini irdeleme K3: S.1765
    7 Toplumsal ve kültürel değişmelerin sanat ve tasarım eğitimine yansımaları K4: S.446
    8 Toplumsal ve kültürel değişmelerin sanat ve tasarım eğitimine yansımaları K4: S.450
    9 Değişen tarihsel süreç, toplumsal koşullar ve teknolojik gelişmeler etkisinde sanat ve bilim ilişkisi K5: S.126
    10 Sosyoloji ile ilgili temel kavramlar, Yapısı ve Genel Özellikleri ile Toplum K6: S.11
    11 Sosyolojinin Yöntemi ve Araştırma Teknikleri K6: S.12
    12 Sanatın Söylence (Myth), Din, Büyü, Bilim ve Sanat ile olan İlişkisi K6: S.3
    13 Sanatın Siyaset, Eğitim ve Sanat, Kültür Politikaları ile olan İlişkisi K6: S.14
    14 Sosyolojinin Alt Dalları: Sanat Sosyolojisi, Kültür Sosyolojisi K6: S.15
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Sanat Nedir, Ders Notları. K2. Ekinci O. (2020). Sanatın İç ve Dış Dinamikleri. Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum. K3. Polat, S. (2020). Kültürün Dinamik Öğeleri Olarak Sanat ve Müzik. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9 (2), 1757-1771. K4. Azılıoğlu, K. (2021). Toplumsal ve Kültürel Değişimlerin Sanat Eğitimine Yansımaları. Eğitim ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (2), 443-461. K5. Özben, M. (2020). Sosyolojiye Giriş, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum. K6. Tokdil, E. (2021). Sanatı Düşünmek. Akademisyen Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İki yarıyıllık bir program olarak sunulan Sanat ve Toplum dersinin birinci yarıyılında; sosyolojinin bir bilim olarak tanımı, kapsamı, temel sosyoloji teorileri, araştırma metodolojisi ve teknikleri ele alınacak, ardından sosyolojinin bir alt dalı olan Sanat Sosyolojisi hakkında temel düzeyde bilgiler verilecektir.
    Dersin İçeriği Sanatın tanımını, bilimsel anlamda çeşitlerini, sanatın alt dallarını, sanat sosyolojisini, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri ayrıntılı olarak incelenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. -
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 2
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 1
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 3
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 5
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 5
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 3
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 2
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 3
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 3
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster