Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişim süreci ve pazarlama iletişimi ile ilgili temel bilgiler
|
K1: S.3
|
2
|
Pazarlama iletişimi programı planlaması, amaçlarının belirlenmesi, bütçe oluşturma
|
K1: S.4
|
3
|
Pazarlama iletişiminde reklam:Giriş, temel bilgiler
|
K1: S.5
|
4
|
Yaratıcı stratejilerin oluşturulması:yaratıcı ve etkili reklam mesajı mesaj oluşturma
|
K2: S.3
|
5
|
Yazılı görsel ve destek medyaların değerlendirilmesi, medya planlaması ve stratejileri
|
K2: S.8
|
6
|
Pazarlama iletişiminde doğrudan pazarlama
|
K2: S.13
|
7
|
Pazarlama iletişiminde satışta özendirme
|
K2: S.16-17
|
8
|
İletişiminde internet ve interaktif medya
|
K3: S.19
|
9
|
Pazarlama iletişiminde halkla ilişkiler ve kurumsal reklam
|
K3: S.39
|
10
|
Pazarlama iletişiminde kişisel satış
|
K3: S.79
|
11
|
Pazarlama ietişiminin sosyal sorumluluk ve etik boyutu
|
K4: S.30
|
12
|
Vaka Çalışması
|
K4: S.57
|
13
|
Çalışmaların sunuma hazırlanması
|
K4: S.57
|
14
|
Çalışmaların sunumu
|
K4: S.57
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Pazarlama İletişimi Ders Notları.
K2. Tosun, E. H. (2021). Pazarlama İletişimi. AÖF Yayınları, İstanbul.
K3. Üzümlü, A. M. (2020). Tüm Yönleriyle Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Nobel Yayıncılık, Ankara.
K4. Çiftçi, H. (2019). Pazarlama İletişiminde Reklam ve Sosyal Medya. İksad Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere temel iletişim süreci hakkında temel bilgilerin yanı sıra pazarlama iletişimi ve reklamın firmalar için rolünün giderek artan önemi, pazarlama iletişimi bileşenlerinin işlevleri, bu bileşenlerin organizasyon ve koordinasyon içinde nasıl planlanacağı ve koordinasyonunun sağlanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim tanımı, çeşitleri, özelliklerinin ayrıntılı olarak irdelenmesi. Pazarlama iletişiminin genel olarak incelenmesi ve reklamcıkın tanımını yaparak iletişim ve pazarlama üçgeninde ilişkisinin genel olarak değerlendirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
1
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
4
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
1
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
5
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
-
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
2
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
2
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
5
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
5
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
3
|