ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Pazarlama İletişim ve Reklâmcılık GRA322 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlama iletişiminin etkilerine yönelik analitik düşünceyi kavrar.
    2-Pazarlama iletişimi sürecini analiz eder.
    3-Etkili bir pazarlama iletişim planını anlama, organize etme ve uygulamalarını kategorize eder.
    4-Pazarlama iletişimi programlarının formüle etme, uygulama, değerlendirme ve kontrol etmesini sağlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   96
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,2 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişim süreci ve pazarlama iletişimi ile ilgili temel bilgiler K1: S.3
    2 Pazarlama iletişimi programı planlaması, amaçlarının belirlenmesi, bütçe oluşturma K1: S.4
    3 Pazarlama iletişiminde reklam:Giriş, temel bilgiler K1: S.5
    4 Yaratıcı stratejilerin oluşturulması:yaratıcı ve etkili reklam mesajı mesaj oluşturma K2: S.3
    5 Yazılı görsel ve destek medyaların değerlendirilmesi, medya planlaması ve stratejileri K2: S.8
    6 Pazarlama iletişiminde doğrudan pazarlama K2: S.13
    7 Pazarlama iletişiminde satışta özendirme K2: S.16-17
    8 İletişiminde internet ve interaktif medya K3: S.19
    9 Pazarlama iletişiminde halkla ilişkiler ve kurumsal reklam K3: S.39
    10 Pazarlama iletişiminde kişisel satış K3: S.79
    11 Pazarlama ietişiminin sosyal sorumluluk ve etik boyutu K4: S.30
    12 Vaka Çalışması K4: S.57
    13 Çalışmaların sunuma hazırlanması K4: S.57
    14 Çalışmaların sunumu K4: S.57
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Pazarlama İletişimi Ders Notları. K2. Tosun, E. H. (2021). Pazarlama İletişimi. AÖF Yayınları, İstanbul. K3. Üzümlü, A. M. (2020). Tüm Yönleriyle Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Nobel Yayıncılık, Ankara. K4. Çiftçi, H. (2019). Pazarlama İletişiminde Reklam ve Sosyal Medya. İksad Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilere temel iletişim süreci hakkında temel bilgilerin yanı sıra pazarlama iletişimi ve reklamın firmalar için rolünün giderek artan önemi, pazarlama iletişimi bileşenlerinin işlevleri, bu bileşenlerin organizasyon ve koordinasyon içinde nasıl planlanacağı ve koordinasyonunun sağlanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği İletişim tanımı, çeşitleri, özelliklerinin ayrıntılı olarak irdelenmesi. Pazarlama iletişiminin genel olarak incelenmesi ve reklamcıkın tanımını yaparak iletişim ve pazarlama üçgeninde ilişkisinin genel olarak değerlendirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 1
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 3
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 4
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 1
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 5
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 2
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 2
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 5
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 5
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster