Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrencilerle tanışma,ders içeriği ve işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
|
K1. S. 8-18
K2. S. 1-17
K3. S.10- 12
|
2
|
Vektörel ve pixel tabanlı programlara giriş.Menülerin ve panellerin anlatımı, araç çubuklarının tanıtılması
|
K1. S.4-18
K2. BÖLÜM 8
|
3
|
Sayısal ortamda geometrik şekiller üzerinde ışık, gölge çalışması. Valör (ton değeri) ile ilgili çalışmalar yapılması.
|
YK1. BÖLÜM 1
K2. BÖLÜM 1
|
4
|
Sayısal ortamda nokta ile kompozisyon oluşturma.
|
K2. BÖLÜM 1
|
5
|
Sayısal ortamda çizgi ile kompozisyon oluşturma.
|
K1. S.56-72
K2. S. 20-24
|
6
|
Sayısal ortamda kompozisyon oluşturma.
|
K2. BÖLÜM 1
K4.BÖLÜM 1
|
7
|
Sayısal ortamda nokta ve çizgi ile kompozisyon oluşturma.
|
K2. S. 19- 26
K3. S.32- 48
|
8
|
Sayısal ortamda Doku uygulamaları. Yapay Dokular ve Doğal Dokular ile ilgili kompozisyon oluşturma
|
K1. S. 86- 102
K2. BÖLÜM 3
K3. S.68- 80
|
9
|
Sayısal ortamda Form uygulamaları. Form ile kompozisyon oluşturma.
|
K2. S. 18- 20
|
10
|
Sayısal ortamda Tasarım İlkelerinin uygulanması.
|
K2. S.168- 190
K3. S.98- 116
|
11
|
Sayısal ortamda tasarım ilkelerini kapsayan kompozisyonlar oluşturulması.
|
K1. S.160-174
K2. S.40-55
K4. BÖLÜM 2
|
12
|
Sayısal ortamda tasarım elemanlarını ve ilkelerini içeren bir uygulama yapılması.
|
K2. S. 50-55
YK1. BÖLÜM 2
|
13
|
Sayısal ortamda stilizasyon çalışması.
|
K1 S. 18- 56
K2. BÖLÜM 5
|
14
|
Çalışmaların sunumunun hazırlanması ve sunulması
|
K2. BÖLÜM 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr.Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tiblan yayıncılık.
K2. Evans, P &Thomas M.(2008). Exploring the Elements of Design. Delmas Cengage Learning:Canada.
K3.Lupton E.& Cole J.(2015). Graphic Design The New Basics. (2nd Edition). Priceton Architectural Press
K4.Arntson, Amy E.(2007).International Student Edition Graphic Design Basics.University of Wisconsin: USA, Thomson Wadsworth.
|
Yardımcı Kitap
|
Y1. Gökaydın, Nevide.(2010).Temel Sanat Eğitimi.(1.Baskı).İstanbul: Kitapsan Yayın Dağıtım
|
Dersin Amacı
|
Görsel Sanatlarda, temel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin sayısal ortamda uygulamalarının yapılması.
|
Dersin İçeriği
|
Grafik tasarım ilke ve elemanları öğrenilerek tasarım ile ilişkileri analiz edilerek tasarım oluşturma süreci sayısal ortam üzerinden yürütülür.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
-
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
3
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
3
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
2
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
1
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
2
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
2
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
1
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|