ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sayısal Ortamda Temel Tasarım Uygulamaları I GRA105 GÜZ 2+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Grafik Tasarımda tasarım ilke ve elemanlarını sayısal ortamda uygular.
    2-Sayısal ortamda grafik tasarım ilke ve elemanları arasında ilişki kurar.
    3-Sayısal ortamda Grafik tasarım ilkeleri ve elemanlarını kullanarak kompozisyon oluşturur.
    4-Grafik tasarımın sayısal aktarılabilmesi için gerekli olan programları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler102612
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50133
    Diğer 10000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrencilerle tanışma,ders içeriği ve işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. K1. S. 8-18 K2. S. 1-17 K3. S.10- 12
    2 Vektörel ve pixel tabanlı programlara giriş.Menülerin ve panellerin anlatımı, araç çubuklarının tanıtılması K1. S.4-18 K2. BÖLÜM 8
    3 Sayısal ortamda geometrik şekiller üzerinde ışık, gölge çalışması. Valör (ton değeri) ile ilgili çalışmalar yapılması. YK1. BÖLÜM 1 K2. BÖLÜM 1
    4 Sayısal ortamda nokta ile kompozisyon oluşturma. K2. BÖLÜM 1
    5 Sayısal ortamda çizgi ile kompozisyon oluşturma. K1. S.56-72 K2. S. 20-24
    6 Sayısal ortamda kompozisyon oluşturma. K2. BÖLÜM 1 K4.BÖLÜM 1
    7 Sayısal ortamda nokta ve çizgi ile kompozisyon oluşturma. K2. S. 19- 26 K3. S.32- 48
    8 Sayısal ortamda Doku uygulamaları. Yapay Dokular ve Doğal Dokular ile ilgili kompozisyon oluşturma K1. S. 86- 102 K2. BÖLÜM 3 K3. S.68- 80
    9 Sayısal ortamda Form uygulamaları. Form ile kompozisyon oluşturma. K2. S. 18- 20
    10 Sayısal ortamda Tasarım İlkelerinin uygulanması. K2. S.168- 190 K3. S.98- 116
    11 Sayısal ortamda tasarım ilkelerini kapsayan kompozisyonlar oluşturulması. K1. S.160-174 K2. S.40-55 K4. BÖLÜM 2
    12 Sayısal ortamda tasarım elemanlarını ve ilkelerini içeren bir uygulama yapılması. K2. S. 50-55 YK1. BÖLÜM 2
    13 Sayısal ortamda stilizasyon çalışması. K1 S. 18- 56 K2. BÖLÜM 5
    14 Çalışmaların sunumunun hazırlanması ve sunulması K2. BÖLÜM 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tiblan yayıncılık. K2. Evans, P &Thomas M.(2008). Exploring the Elements of Design. Delmas Cengage Learning:Canada. K3.Lupton E.& Cole J.(2015). Graphic Design The New Basics. (2nd Edition). Priceton Architectural Press K4.Arntson, Amy E.(2007).International Student Edition Graphic Design Basics.University of Wisconsin: USA, Thomson Wadsworth.
    Yardımcı Kitap Y1. Gökaydın, Nevide.(2010).Temel Sanat Eğitimi.(1.Baskı).İstanbul: Kitapsan Yayın Dağıtım
    Dersin Amacı Görsel Sanatlarda, temel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin sayısal ortamda uygulamalarının yapılması.
    Dersin İçeriği Grafik tasarım ilke ve elemanları öğrenilerek tasarım ile ilişkileri analiz edilerek tasarım oluşturma süreci sayısal ortam üzerinden yürütülür.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 3
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 2
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. -
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 3
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 3
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 2
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 2
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 1
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 2
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 2
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 1
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster