Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tasarım Elemanlarından Renk konusu hakkında bilgi verilmesi.
|
K1. S. 142.150, K3 S. 10-24
|
2
|
Sayısal ortamda renk çalışması.
|
K1. S. 142.150, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
|
3
|
Sayısal ortamda ana renklerle kompozisyon oluşturma.
|
K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
|
4
|
Sayısal ortamda ara renklerle kompozisyon oluşturma.
|
K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
|
5
|
Sayısal ortamda sıcak renklerle kompozisyon oluşturma.
|
K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
|
6
|
Sayısal ortamda soğuk renklerle kompozisyon oluşturma.
|
K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
|
7
|
Renk, renk ilişkileri ile ilgili yapılan çalışmaların sunulması.
|
K1. S. 142.160, K2 S. 80-98
|
8
|
Sayısal ortamda kolaj çalışması.
|
K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K4. 4. Bölüm
|
9
|
Sayısal ortamda metafor çalışması.
|
K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K4. 4. Bölüm
|
10
|
Sayısal ortamda iki boyutlu biçimlendirme.
|
K1. S. 160-174
|
11
|
Sayısal ortamda üç boyutlu biçimlendirme.
|
K1. S. 160-174
|
12
|
Sayısal ortamda tasarım ilkelerini kapsayan kompozisyonlar oluşturulması
|
K1. S. 160-174, K4. 5. Bölüm
|
13
|
Sayısal ortamda tasarım elemanlarını ve ilkelerini kapsayan kompozisyonlar oluşturulması
|
K1. S. 160-174, K4. 5. Bölüm
|
14
|
Uygulamanın sonlandırılması ve sunumu.
|
K1. S. 160-174, K4. 5. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tiblan yayıncılık.
K2.Lupton E.& Cole J.(2015). Graphic Design The New Basics. (2nd Edition). Priceton Architectural Press
K3. Ambrose, G. & Harris, P.( 2013). Grafik Tasarımda Renk.(Çev. Bayrak, B.) Literatür: İstanbul.
K4. Evans, P.& Thomas M. A.(2008). Exploring the Elements of Design. Delmar Cengace Learning: Canada.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Grafik tasarım elemanlarının ve ilkelerinin sayısal ortamda uygulamalarının yapılması.
|
Dersin İçeriği
|
Grafik tasarım ilke ve elemanları öğrenilerek tasarım ile ilişkileri analiz edilir. Renk, rengin tasarım ile ilişkilendirmesi, renk ilişkileri üzerinde çalışılır. Üç boyut ve iki boyutlu grafik tasarım ürünleri oluşturularak, tasarım oluşturma süreci sayısal ortam üzerinden yürütülür.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
-
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
4
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
4
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
3
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
4
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
2
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
2
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|