ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sayısal Ortamda Temel Tasarım Uygulamaları II GRA106 BAHAR 2+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Grafik Tasarım`da tasarım ilke ve elemanlarını sayısal ortamda uygular.
    2-Sayısal ortamda Grafik Tasarım ilke ve elemanları arasında ilişki kurar.
    3-Sayısal ortamda Grafik Tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak kompozisyon oluşturur.
    4-Grafik Tasarım`ın sayısal ortama aktarılabilmesi için gerekli programları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   119
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,97 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tasarım Elemanlarından Renk konusu hakkında bilgi verilmesi. K1. S. 142.150, K3 S. 10-24
    2 Sayısal ortamda renk çalışması. K1. S. 142.150, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
    3 Sayısal ortamda ana renklerle kompozisyon oluşturma. K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
    4 Sayısal ortamda ara renklerle kompozisyon oluşturma. K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
    5 Sayısal ortamda sıcak renklerle kompozisyon oluşturma. K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
    6 Sayısal ortamda soğuk renklerle kompozisyon oluşturma. K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K3 S. 10-24
    7 Renk, renk ilişkileri ile ilgili yapılan çalışmaların sunulması. K1. S. 142.160, K2 S. 80-98
    8 Sayısal ortamda kolaj çalışması. K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K4. 4. Bölüm
    9 Sayısal ortamda metafor çalışması. K1. S. 142.160, K2 S. 80-98, K4. 4. Bölüm
    10 Sayısal ortamda iki boyutlu biçimlendirme. K1. S. 160-174
    11 Sayısal ortamda üç boyutlu biçimlendirme. K1. S. 160-174
    12 Sayısal ortamda tasarım ilkelerini kapsayan kompozisyonlar oluşturulması K1. S. 160-174, K4. 5. Bölüm
    13 Sayısal ortamda tasarım elemanlarını ve ilkelerini kapsayan kompozisyonlar oluşturulması K1. S. 160-174, K4. 5. Bölüm
    14 Uygulamanın sonlandırılması ve sunumu. K1. S. 160-174, K4. 5. Bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım. Tiblan yayıncılık. K2.Lupton E.& Cole J.(2015). Graphic Design The New Basics. (2nd Edition). Priceton Architectural Press K3. Ambrose, G. & Harris, P.( 2013). Grafik Tasarımda Renk.(Çev. Bayrak, B.) Literatür: İstanbul. K4. Evans, P.& Thomas M. A.(2008). Exploring the Elements of Design. Delmar Cengace Learning: Canada.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Grafik tasarım elemanlarının ve ilkelerinin sayısal ortamda uygulamalarının yapılması.
    Dersin İçeriği Grafik tasarım ilke ve elemanları öğrenilerek tasarım ile ilişkileri analiz edilir. Renk, rengin tasarım ile ilişkilendirmesi, renk ilişkileri üzerinde çalışılır. Üç boyut ve iki boyutlu grafik tasarım ürünleri oluşturularak, tasarım oluşturma süreci sayısal ortam üzerinden yürütülür.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 3
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 2
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 4
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 4
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 3
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 2
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 4
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 2
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster