ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Destekli Tasarım GRA203 GÜZ 2+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Grafik tasarımı sürecinde kullanılan başlıca görsel işleme programları olan Adobe Photoshop, İllustrator ve İndesign yazılımlarını kullanır.
    2-Bu yazılımların kullanım alanlarını sıralar.
    3-Tasarım sürecinde bu yazılımları birbirileriyle etkileşimli olarak kullanır.
    4-Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje3021530
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunumu ve temel teminolojiler (CMYK, RGB, Vector, Pixel, vb.) K.1 Bölüm 1
    2 Adobe Illustratora giriş - Arayüz, Araçlar ve panel özellikleri K.1 Bölüm 2
    3 Adobe Illustrator da Şekil Oluşturma, Düzenleme ve Objeleri Dönüştürme K.1 Bölüm 2-3
    4 Adobe Illustrator da Renk ve Pen Tool ile İllustrasyon. K.1 Bölüm 2-3
    5 Adobe Illustrator da Type aracı yazı kullanımı ve şekillendirme K.1 Bölüm 4
    6 Adobe Illustrator, Layers kullanımı ve vector grafikler için Brushlar K.1 Bölüm 4
    7 Adobe Illustrator, sayfa yapısını ayarlama ve çeşitli dosya kaydetme. K.1 Bölüm 5
    8 İlk projenin hazırlanması ve uygulanması. K.1 Bölüm 5
    9 Adobe Photoshopa giriş - ön yüz, araçlar ve panel özellikleri. K.2 Bölüm 1-2
    10 Adobe Photoshop, Filitreler, Brushlar ve Actions K.2 Bölüm 1-2
    11 Adobe Photoshop, seçme araçlarının kullanımı ve işlevleri K.2 Bölüm 1-2
    12 Adobe Photoshop, layer özellikleri ve kullanımı K.2 Bölüm 1-2
    13 Adobe Photoshop, pen aracının kullanımı ve path uygulamaları. K.2 Bölüm 3
    14 İkinci projenin hazırlanması ve uygulanması K.2 Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Rasim Sarıkaya
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Adobe Illustrator CS5 Classroom in a Book (Paperback), by Adobe Creative Team, Publisher: Adobe Press; Bk&CDRom edition (April 26, 2007), ISBN10: 0321492005 K2. Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book (Paperback), by Adobe Creative Team, Publisher: Adobe Press; Bk&CDRom edition (April 26, 2007), ISBN: 0321321847
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Grafik tasarımı sürecinde ihtiyaç duyulacak başlıca, görsel işleme yazılımlarının (Adobe Photoshop, İllustrator, İndesign) öğretilmesi sonucunda tasarım ürünlerini sayısal ortama aktarılıp uygulayabilme becerisi kazanma.
    Dersin İçeriği Adobe Photoshop grafik programı ile Raster temelli grafik uygulamalarının mantığını ve kullanımını anlama . Adobe Illustrator vektör tabanlı grafik programının pratik kullanma ve anlama.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 5
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 4
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 5
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. -
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 5
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 3
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 4
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster