Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin sunumu ve temel teminolojiler (CMYK, RGB, Vector, Pixel, vb.)
|
K.1 Bölüm 1
|
2
|
Adobe Illustratora giriş - Arayüz, Araçlar ve panel özellikleri
|
K.1 Bölüm 2
|
3
|
Adobe Illustrator da Şekil Oluşturma, Düzenleme ve Objeleri Dönüştürme
|
K.1 Bölüm 2-3
|
4
|
Adobe Illustrator da Renk ve Pen Tool ile İllustrasyon.
|
K.1 Bölüm 2-3
|
5
|
Adobe Illustrator da Type aracı yazı kullanımı ve şekillendirme
|
K.1 Bölüm 4
|
6
|
Adobe Illustrator, Layers kullanımı ve vector grafikler için Brushlar
|
K.1 Bölüm 4
|
7
|
Adobe Illustrator, sayfa yapısını ayarlama ve çeşitli dosya kaydetme.
|
K.1 Bölüm 5
|
8
|
İlk projenin hazırlanması ve uygulanması.
|
K.1 Bölüm 5
|
9
|
Adobe Photoshopa giriş - ön yüz, araçlar ve panel özellikleri.
|
K.2 Bölüm 1-2
|
10
|
Adobe Photoshop, Filitreler, Brushlar ve Actions
|
K.2 Bölüm 1-2
|
11
|
Adobe Photoshop, seçme araçlarının kullanımı ve işlevleri
|
K.2 Bölüm 1-2
|
12
|
Adobe Photoshop, layer özellikleri ve kullanımı
|
K.2 Bölüm 1-2
|
13
|
Adobe Photoshop, pen aracının kullanımı ve path uygulamaları.
|
K.2 Bölüm 3
|
14
|
İkinci projenin hazırlanması ve uygulanması
|
K.2 Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Rasim Sarıkaya
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Adobe Illustrator CS5 Classroom in a Book (Paperback), by Adobe Creative Team, Publisher: Adobe Press; Bk&CDRom edition (April 26, 2007), ISBN10: 0321492005
K2. Adobe Photoshop CS5 Classroom in a Book (Paperback), by Adobe Creative Team, Publisher: Adobe Press; Bk&CDRom edition (April 26, 2007), ISBN: 0321321847
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Grafik tasarımı sürecinde ihtiyaç duyulacak başlıca, görsel işleme yazılımlarının (Adobe Photoshop, İllustrator, İndesign) öğretilmesi sonucunda tasarım ürünlerini sayısal ortama aktarılıp uygulayabilme becerisi kazanma.
|
Dersin İçeriği
|
Adobe Photoshop grafik programı ile Raster temelli grafik uygulamalarının mantığını ve kullanımını anlama . Adobe Illustrator vektör tabanlı grafik programının pratik kullanma ve anlama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
5
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
4
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
5
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
5
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
3
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
4
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
2
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|