Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma ve ders işleyişi hakkında bilgi aktarımı, Adobe Photoshop programı arayüz ve tools kısmının ayrıntılı tanıtımı.
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Adobe Photoshop programında dosya açma, CMYK/RGB gibi renk kodlarının açıklanması. Image size, Create Smart Object gibi özelliklerin kulanım amaçlarının işlenmesi.
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Image menüsünün altındaki Adjustment sekmesinin ve Adjustment Layerların nasıl kullanıldığının aktarılması.
|
K1. Bölüm 3
|
4
|
Pen tool un kullanılmasının öğretilmesi ve Dekupe alıştırmaları. Basit Color Correction uygulamaları ve Color Replacement uygulama yöntemlerinin örneklerle gösterilmesi.
|
K1. Bölüm 4-5
|
5
|
Dekupe alıştırmaları. Quick Selection Tool ve Select and Mask özelliklerinin tanıtılması.
|
K1. Bölüm 6
|
6
|
Basit retouch uygulamalarına geçiş, modelleri güzelleştirme, kusurları ortadan kaldırma tarzı çalışmaların yapılması.
|
K1. Bölüm 7
|
7
|
Webe, Baskıya, TV ye yönelik dosya oluşturma ve çalışma yapma. Unit, Rules, Guide ile ölçülü çalışma özellikleri öğrenme.
|
K1. Bölüm 8
|
8
|
Layerlarla çalışma ve layerların gruplanması, maske özellikleri ve layer gösterim seçeneklerinin aktarılması.
|
K1. Bölüm 9
|
9
|
Dekupe alıştırmaları. Basın ilanı çalışması.
|
K1. Bölüm 9
|
10
|
Dekupe alıştırmaları. Filter menüsünü kavrama, 3 boyutlu yazılar oluşturma, drop shadow benzeri layer efektlerini ekleme. Hazır brush, action ve gradient style ları programa ekleme. Define Pattern özelliklerini anlama. Yardımcı Mockup dosyaları ile sunum paftaları hazırlama.
|
K2. Bölüm 1-3
|
11
|
Adobe Illustrator programının arayüz ve tools kısmının ayrıntılı tanıtımı.
|
K2. Bölüm 4
|
12
|
Adobe Illustrator programı ile pathleme, çizim yapma, renklendirme çalışmaları. Textleri convert etmek, logo tasarımlarına ön hazırlık yapma.
|
K2. Bölüm 5-6
|
13
|
Adobe Illustrator programının ileri seviye özelliklerini tanıma, trace, live paint, blend gibi işlevlerini uygulama.
|
K2. Bölüm 6-8
|
14
|
Adobe Indesign programının temel özelliklerini kavrama, dergi gazete tasarımında kullanılan basit kuralları öğrenme.
|
K2. Bölüm 9-11
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
3
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
3
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
5
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
2
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
3
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|