ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Destekli Görüntü İşleme GRA204 BAHAR 2+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgisayar ortamında görüntü işler.
    2-Bilgisayar ortamında bitmap ve vektör temelli tasarım süreçlerini yürütür.
    3-Temel düzeyde görüntü işleme yöntemlerini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   132
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,4 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma ve ders işleyişi hakkında bilgi aktarımı, Adobe Photoshop programı arayüz ve tools kısmının ayrıntılı tanıtımı. K1. Bölüm 1
    2 Adobe Photoshop programında dosya açma, CMYK/RGB gibi renk kodlarının açıklanması. Image size, Create Smart Object gibi özelliklerin kulanım amaçlarının işlenmesi. K1. Bölüm 2
    3 Image menüsünün altındaki Adjustment sekmesinin ve Adjustment Layerların nasıl kullanıldığının aktarılması. K1. Bölüm 3
    4 Pen tool un kullanılmasının öğretilmesi ve Dekupe alıştırmaları. Basit Color Correction uygulamaları ve Color Replacement uygulama yöntemlerinin örneklerle gösterilmesi. K1. Bölüm 4-5
    5 Dekupe alıştırmaları. Quick Selection Tool ve Select and Mask özelliklerinin tanıtılması. K1. Bölüm 6
    6 Basit retouch uygulamalarına geçiş, modelleri güzelleştirme, kusurları ortadan kaldırma tarzı çalışmaların yapılması. K1. Bölüm 7
    7 Webe, Baskıya, TV ye yönelik dosya oluşturma ve çalışma yapma. Unit, Rules, Guide ile ölçülü çalışma özellikleri öğrenme. K1. Bölüm 8
    8 Layerlarla çalışma ve layerların gruplanması, maske özellikleri ve layer gösterim seçeneklerinin aktarılması. K1. Bölüm 9
    9 Dekupe alıştırmaları. Basın ilanı çalışması. K1. Bölüm 9
    10 Dekupe alıştırmaları. Filter menüsünü kavrama, 3 boyutlu yazılar oluşturma, drop shadow benzeri layer efektlerini ekleme. Hazır brush, action ve gradient style ları programa ekleme. Define Pattern özelliklerini anlama. Yardımcı Mockup dosyaları ile sunum paftaları hazırlama. K2. Bölüm 1-3
    11 Adobe Illustrator programının arayüz ve tools kısmının ayrıntılı tanıtımı. K2. Bölüm 4
    12 Adobe Illustrator programı ile pathleme, çizim yapma, renklendirme çalışmaları. Textleri convert etmek, logo tasarımlarına ön hazırlık yapma. K2. Bölüm 5-6
    13 Adobe Illustrator programının ileri seviye özelliklerini tanıma, trace, live paint, blend gibi işlevlerini uygulama. K2. Bölüm 6-8
    14 Adobe Indesign programının temel özelliklerini kavrama, dergi gazete tasarımında kullanılan basit kuralları öğrenme. K2. Bölüm 9-11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şadi KARAŞAHİNOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. ŞAHİN, H. ve GÖK, D. (2017) Adobe Photoshop CS3 10.0, İstanbul: Türkmen Kitapevi. K2. Gümüştepe, Y. (2020) Adobe Illustrator Cc, İstanbul: Sıfırbir Yayınevi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders ağırlıklı olarak Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları ile bilgisayar ortamında sayısal görüntü işleme yöntemlerini içerir. Sabit görsellerle kompozisyon ve tasarım materyali hazırlama, foto manipulasyon yapma gibi becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Ders Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator programları ile bilgisayar ortamında dijital görüntü işleme yöntemlerini içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 3
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 3
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 3
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 3
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 5
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. -
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 2
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 3
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster