ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Fotoğrafa Giriş GRA205 GÜZ 2+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fotoğrafın ve fotoğraf makinesinin teknik özelliklerini tanır.
    2-Nitelikli bir fotoğrafın nasıl elde edilebileceğini açıklar ve buna uygun olarak fotoğraf çeker.
    3-Fotoğrafın sanatsal olarak nasıl ele alınması gerektiğini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler203618
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   113
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,77 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrencilerle tanışma, ders içeriği hakkında öğrencileri bilgilendirme K1. Bölüm 1
    2 Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi K1. Bölüm 1
    3 Fotoğraf nedir? Fotoğrafın genel tarihi. Temel fotoğraf bilgileri. Makine kullanımı. Temel makine özelliklerinin tanıtılması K1. Bölüm 1
    4 Fotoğrafta Kompozisyon: Görsel Öğeler ve Tasarlama İlkeleri K1. Bölüm 1-2
    5 Fotoğrafta Leke,Doku,Form konusunun anlatımı, konulyla ilgili çok sayıda örnek fotoğrafın incelenmesi ve çekim denemeleri. K2. Bölüm 1-2
    6 Fotoğrafta Renk,Işık-Gölge,Hareket,Perspektif konusunun anlatımı, konulyla ilgili çok sayıda örnek fotoğrafın incelenmesi ve çekim denemeleri. K2. Bölüm 1-2
    7 Fotoğrafta Tasarlama İlkeleri; Ritim,Uyum Konuyla İlgili Örneklerin incelenmesi ve deneme çekimleri. K1. Bölüm 1-2 K2. Bölüm 1-2 K3. Bölüm 2
    8 Fotoğrafta Tasarlama İlkeleri; Kontrast. Konuyla İlgili Örneklerin incelenmesi ve deneme çekimleri. K1. Bölüm 1-2 K2. Bölüm 1-2 K3. Bölüm 3
    9 Fotoğrafta Denge, Bütünlük, Oranlama konusunun anlatımı, konulyla ilgili çok sayıda örnek fotoğrafın incelenmesi ve çekim denemeleri. K1. Bölüm 1-2 K2. Bölüm 1-2 K3. Bölüm 3
    10 Bireysel fotoğraf çekimleri için konu seçimi K1. Bölüm 1-2
    11 Çekimlerin haftalık değerlendirmesi K1. Bölüm 1-2
    12 Çekimlerin haftalık değerlendirmesi-II K1. Bölüm 1-2
    13 Final öncesi konuların belirlenmesi K1. Bölüm 1-2
    14 Çekimlerin değerlendirmesi K1. Bölüm 1-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Rasim Sarıkaya
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çizgen, G. (2006). Renk Dünyamız:101 Kompozisyon 101 Yorum. İstanbul: Say Yayınları. K2. Ergin, E. (1989). Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği. İstanbul: İnkılap Kitabevi. K3. Kalfagil, S. (2007).Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon. İstanbul: Fotoğrafevi Yayınları. K4. Kelby, S. (2019). Dijital Fotoğrafçının El Kitabı, Cilt 1- Cilt 2. İstanbul: Alfa Yayınları. K5. Langford, M. (1998). Yaratıcı Fotoğrafçılık. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Fotoğrafın doğuşu ve tarihsel gelişimini, fotoğraf makinelerine ait her türlü ana ve yardımcı teknik malzemeyi, fotoğrafın çekim ve baskı tekniklerine ilişkin laboratuar bilgilerini tanıtmak. Fotoğrafın temel ögelerinden (ışık, renk, kompozisyon vb) hareketle yeni imge ve imge ilişkileri yaratma üzerine uygulamalar yaptırarak, teknik ve estetik açıdan fotoğraf deneyimini ve kültürünü kazandırıcı nitelikli çalışmalar yapmayı sağlamak
    Dersin İçeriği Fotoğrafa giriş dersi fotoğrafın tarihsel gelişimi, fotoğraf makinesi ile ilgili teknik bilgii, fotoğrafın temel öğeleri ve fotoğraf çekim tekniklerini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 2
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 4
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 2
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 5
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 5
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 1
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 2
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster