Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yazının tarihi hakkında bilgi verilmesi.
|
K2. Yazı ve Tipografinin Özet Evrimi, Sarıkavak, N. K. (2014). Kaligrafik ve tipografik deneysel tasarımlar. Grafik Tasarım Yayıncılık, 3-28.
|
2
|
Tipografinin tanımları ve kavramlarının açıklaması
|
K1. Tipografiyi Doğru Kavramak, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 2-43.
|
3
|
Tarih öncesi dönemlerden, Gutenberg basımcılığının sonuna kadar yazının gelişimi
|
K2 Yazının Gelişimi, Sarıkavak, N. K. (2014). Kaligrafik ve tipografik deneysel tasarımlar. Grafik Tasarım Yayıncılık, 3-50.
|
4
|
Yazı karaterleri ile çalışma
|
K1. Tipografiyi Doğru Kavramak, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 29-63.
|
5
|
Özgün karakter tasarımlarının örneklerle tanıtılması
|
K5. Yıldız, M , Keş, Y . (2016). Grafik Tasarımda Yeni Nesil Font Tasarımı . Art-e Sanat Dergisi , 8 (16) , 331-349
|
6
|
Özgün karakter tasarımları üzerinde çalışma
|
K1. Harf Dizgisi Ölçüleri, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 91-100.
|
7
|
Özgün karakter tasarımı üzerine değerlendirme
|
K1. Boşluk Düzenlemeleri, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 102-125.
|
8
|
Font ailelerinin incelenmesi.
|
K1. Yazı karakteri Seçimi, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 64-90.
|
9
|
Bilinen bir logodan" font ailesi oluşturma" çalışması
|
K1. Sayısal Font Tasarımı Hakkında, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 184.
|
10
|
Miniskül harfler ile tasarım
|
K1. Dizgi Düzenlemeleri, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 126-131.
|
11
|
Majiskül harfler ile tasarım
|
K1. Dizgi Düzenlemelerinde Diğer Olasılıklar, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 137-143.
|
12
|
Miniskül ve Majiskül harfler ile tasarım
|
K1. Dizgi düzenlemeleri II, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 143-153.
|
13
|
Miniskül ve Majiskül harfler ile tasarım
|
K1. Tipografik tasarımın tamamlayıcıları, Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 154-189.
|
14
|
Çalışmaların sonuçlandırılması ve sunumu
|
K1. Bazı tipografik Uygulama alanları üzerine Sarıkavak, N. K. (2009). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri. Seçkin, 190-204.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi . Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sarıkavak, N. (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarımda çağdaş tipografinin temelleri : macromedia freehand uygulama örnekleriyle. Ankara: Seçkin.
K2. Sarıkavak, N. K. (2014). Kaligrafik ve tipografik deneysel tasarımlar. Grafik Tasarım Yayıncılık.
K3. Sarıkavak, N. K. (2005). Sayısal tipografi: basımcılıkta ve yayıncılıkta aygıt, donanım ve yazılım teknolojisinin gelişimi. Başkent Üniversitesi Yayınları.
K4. SARIKAVAK, N. K. (2004). Sayısal Tipografi 2 Batıda ve Ülkemizde Sayısal Harf. Font Tasarımcılar, Ankara: Başkent Üniversitesi Yayınları.
K5.Yıldız, M , Keş, Y . (2016). Grafik Tasarımda Yeni Nesil Font Tasarımı . Art-e Sanat Dergisi , 8 (16) , 331-349K
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yazı karakterleri, sınıflandırma kriterleri, ağırlık ve stiller hakkında bilgi sahibi olmak. Yazı karakterlerinin bilgisayar olmadan uygulanması ve özgün karakter tasarımları üzerinde çalışılması tipografiye giriş dersinin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kadim uygarlıklarca kullanılan yazıların gelişimi ve latin abecesinin gelişimi konusunda kavramlar, tanımlar ve serbest tipografik tasarımlar Tipografiye Giriş dersinin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
1
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
2
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
3
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
2
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
4
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
3
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
1
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|