Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi.
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Dönem boyunca yapılacak projelerin belirlenmesi ve ilk proje konusuna başlangıç.
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
1. proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfta tartışma.
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Proje ile ilgili ilk eksiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi.
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
Onaylanan eksizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması.
|
K2-Bölüm 1
|
6
|
Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim.
|
K2-Bölüm 2
|
7
|
2. proje konusuna başlangıç. Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfta tartışma.
|
K2-Bölüm 4
|
8
|
Proje ile ilgili ilk eksiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi.
|
K3-Bölüm 2
|
9
|
Onaylanan eksizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması.
|
K4-Bölüm 1
|
10
|
Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim.
|
K5-Bölüm 1
|
11
|
3. proje konusuna başlangıç. Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfta tartışma.
|
K6-Bölüm 4
|
12
|
Proje ile ilgili ilk eksiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi.
|
K7-Bölüm 2
|
13
|
Onaylanan eksizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması.
|
K8-Bölüm 2
|
14
|
Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim. Dönem boyunca elde edilen çalışmalar üzerine genel değerlendirme.
|
K9-Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Şadi Karaşahinoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aaker, A. D. (2018). Güçlü Markalar Yaratmak (E. Demir, Çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları.
K2. Aktuğlu, K. I. (2018). Marka Yönetimi Güçlü Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları.
K3. Atıgan, F. (2017). Marka Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
K4. Becer, E. (2013). İletişim Ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
K5. Kaputa, C. (2014). Çığır Açan Marka (F. Çetin, Çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları.
K6. Ries, A., Ries, L. (2019). Marka Yaratmanın 22 Kuralı (A. Özdemir, Çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları.
K7. Şengüler, Ö. (2019). Marka ol e mi?. İstanbul: MediaCat Kitapları.
K8. Tek, B. Ö., Özgül, E. (2005). Modern Pazarlama İlkeleri. İzmir: Birleşik Matbaacılık.
K9. Tosun, B. N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Grafik tasarıma ait bilgi ve teknik beceriyi reklam sektörüne yönelik kurumsal bilgiyle sentezleyerek hedef kitleye uygun reklam projeleri geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Ders grafik tasarımda reklamcılık ile bilgileri analiz etme, yorumla ve değerlendirme becerisi edinerek kreatif reklam çalışmaları oluşturmayı içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
4
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
3
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
-
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
-
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
3
|