ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Reklam Grafiği GRA302 BAHAR 3+1 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Reklam grafiği ve hedef kitle ilişkisini tanımlar.
    2-Hedef kitlenin beklentilerini ve özelliklerini analiz eder.
    3-Tasarım problemini değerlendirir.
    4-Geliştirdiği çözümlerin arasından hedef kitleye yönelik en yaratıcı fikri tasarlar.
    5-Çözümün hayata geçirilebilmesi için uygun teknik ve yöntemlere karar verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10330
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)6023060
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   161
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,37 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi. K1-Bölüm 1
    2 Dönem boyunca yapılacak projelerin belirlenmesi ve ilk proje konusuna başlangıç. K1-Bölüm 2
    3 1. proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfta tartışma. K1-Bölüm 3
    4 Proje ile ilgili ilk eksiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi. K1-Bölüm 4
    5 Onaylanan eksizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması. K2-Bölüm 1
    6 Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim. K2-Bölüm 2
    7 2. proje konusuna başlangıç. Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfta tartışma. K2-Bölüm 4
    8 Proje ile ilgili ilk eksiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi. K3-Bölüm 2
    9 Onaylanan eksizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması. K4-Bölüm 1
    10 Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim. K5-Bölüm 1
    11 3. proje konusuna başlangıç. Proje ile ilgili örneklerin incelenmesi, ilk araştırmalar üzerine sınıfta tartışma. K6-Bölüm 4
    12 Proje ile ilgili ilk eksiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi. K7-Bölüm 2
    13 Onaylanan eksizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması. K8-Bölüm 2
    14 Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslim. Dönem boyunca elde edilen çalışmalar üzerine genel değerlendirme. K9-Bölüm 1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Şadi Karaşahinoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aaker, A. D. (2018). Güçlü Markalar Yaratmak (E. Demir, Çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları. K2. Aktuğlu, K. I. (2018). Marka Yönetimi Güçlü Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler. İstanbul: İletişim Yayınları. K3. Atıgan, F. (2017). Marka Yönetimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. K4. Becer, E. (2013). İletişim Ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. K5. Kaputa, C. (2014). Çığır Açan Marka (F. Çetin, Çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları. K6. Ries, A., Ries, L. (2019). Marka Yaratmanın 22 Kuralı (A. Özdemir, Çev.). İstanbul: MediaCat Kitapları. K7. Şengüler, Ö. (2019). Marka ol e mi?. İstanbul: MediaCat Kitapları. K8. Tek, B. Ö., Özgül, E. (2005). Modern Pazarlama İlkeleri. İzmir: Birleşik Matbaacılık. K9. Tosun, B. N. (2020). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Grafik tasarıma ait bilgi ve teknik beceriyi reklam sektörüne yönelik kurumsal bilgiyle sentezleyerek hedef kitleye uygun reklam projeleri geliştirmek.
    Dersin İçeriği Ders grafik tasarımda reklamcılık ile bilgileri analiz etme, yorumla ve değerlendirme becerisi edinerek kreatif reklam çalışmaları oluşturmayı içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 2
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 4
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 3
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. -
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. -
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster