Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplantı ve ders içeriği hakkında bilgi. Teorik kavramları ele almak.
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Teorik ifadeler ve ilgili örnekler gösteriliyor.
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Proje konularının değerlendirilmesi ve belirlenmesi.
|
K1. Bölüm 3
|
4
|
Logo çalışmaları için taslakların değerlendirilmesi 1
|
K1. Bölüm 5
|
5
|
Logo çalışmaları için taslakların değerlendirilmesi 2
|
K1. Bölüm 6
|
6
|
Logo tasarım taslaklarının bilgisayar ortamına aktarılması.
|
K2. Bölüm 1-2
|
7
|
Kurumsal Kimlik Rehberi oluşturma ve tasarım sürecinin teorik içerik dersi.
|
K2. Bölüm 4
|
8
|
Kurumsal Kimlik Rehberi oluşturulması ve tasarım sürecinin teorik örnek uygulamalarının takibi.
|
K2. Bölüm 5
|
9
|
Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 1
|
K2. Bölüm 6
|
10
|
Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 2
|
K3. Bölüm 2
|
11
|
Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 3
|
K3. Bölüm 3-4
|
12
|
Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 4
|
K3. Bölüm 5-6
|
13
|
Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 5
|
K3. Bölüm 7
|
14
|
Kurumsal Kimlik Rehberi tasarımlarının nihai çıktıları ile birlikte incelenmesi.
|
K3. Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Arntson, A.E. (2007). İnternational Student Edition Graphic Design Basics. USA
K2. Okay, A. (2008). Kurum Kimliği, (6.Basım) Kapital Medya, İstanbul.
K3. Uçar, F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (4.Basım) İnkilap Kitabevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders bilgisayar teknolojisi, olanakları ile özgün kurumsal kimlik tasarlama ve grafik tasarımcının karşılaşabileceği her türlü tasarım problemiyle atölye ortamında çözümler üretmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sayısal ortamda logo oluşturma, logoyu kurumsal kimlik çalışmalarında kullanabilmeyi ve
Kurumsal Kimlik Kılavuzu oluşturmayı ve tasarlamaya yönelik çalışmaları içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
4
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
4
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
4
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
-
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
5
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
4
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
4
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|