ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Grafik Tasarım Proje I GRA305 GÜZ 3+1 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir kurumsal kimlik rehberinde bulunması gereken öğeleri yapar.
    2-Kurumsal kimlik tasarımı sürecinde karşılaştığı problemlere çözüm geliştirir.
    3-Özgün kurumsal kimlik tasarımları oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje1011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toplantı ve ders içeriği hakkında bilgi. Teorik kavramları ele almak. K1. Bölüm 1
    2 Teorik ifadeler ve ilgili örnekler gösteriliyor. K1. Bölüm 2
    3 Proje konularının değerlendirilmesi ve belirlenmesi. K1. Bölüm 3
    4 Logo çalışmaları için taslakların değerlendirilmesi 1 K1. Bölüm 5
    5 Logo çalışmaları için taslakların değerlendirilmesi 2 K1. Bölüm 6
    6 Logo tasarım taslaklarının bilgisayar ortamına aktarılması. K2. Bölüm 1-2
    7 Kurumsal Kimlik Rehberi oluşturma ve tasarım sürecinin teorik içerik dersi. K2. Bölüm 4
    8 Kurumsal Kimlik Rehberi oluşturulması ve tasarım sürecinin teorik örnek uygulamalarının takibi. K2. Bölüm 5
    9 Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 1 K2. Bölüm 6
    10 Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 2 K3. Bölüm 2
    11 Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 3 K3. Bölüm 3-4
    12 Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 4 K3. Bölüm 5-6
    13 Kurumsal Kimlik Kılavuzu Oluşturma. Değerlendirme çalışmaları 5 K3. Bölüm 7
    14 Kurumsal Kimlik Rehberi tasarımlarının nihai çıktıları ile birlikte incelenmesi. K3. Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arntson, A.E. (2007). İnternational Student Edition Graphic Design Basics. USA K2. Okay, A. (2008). Kurum Kimliği, (6.Basım) Kapital Medya, İstanbul. K3. Uçar, F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (4.Basım) İnkilap Kitabevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders bilgisayar teknolojisi, olanakları ile özgün kurumsal kimlik tasarlama ve grafik tasarımcının karşılaşabileceği her türlü tasarım problemiyle atölye ortamında çözümler üretmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Sayısal ortamda logo oluşturma, logoyu kurumsal kimlik çalışmalarında kullanabilmeyi ve Kurumsal Kimlik Kılavuzu oluşturmayı ve tasarlamaya yönelik çalışmaları içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 3
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 4
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 4
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 4
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 5
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 4
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 4
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster