Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma ve ders işleyişi hakkında bilgi.Portfolyo örneklerinin incelenmesi.
|
K1: S. 25
|
2
|
CV örneklerinin incelenmesi ve cv hazırlama.
|
K1: S. 60
|
3
|
Kişisel portfolyo için işlerin toplanması ve özgün tasarımın tartışılması.
|
K1: S. 83
K2: S. 17
|
4
|
İşlerin katagorize edilmesi ve sunumları üstünde tartışma.
|
K1: S. 120
K2: S. 24
|
5
|
Portfolyoların tasarım süreçleri.
|
K1: S. 163
K2: S. 48
|
6
|
Portfolyoların tasarım süreçleri.
|
K1: S. 190
K2: S. 96
|
7
|
Portfolyoların değerlendirilmesi ve incelenmesi
|
K2: S. 125
|
8
|
Portfolyo web sitelerinin incelenmesi.
|
K2: S. 148
|
9
|
Yayınlanacak işlerin web ortamına uygun hale getirilmesi.
|
K2: S. 160
K3: S. 25
|
10
|
İşlerin katagorize edilmesi web ortamına hazırlanması.
|
K2: S. 165
K3: S. 58
|
11
|
Web tasarım örneklerinin sunulması tartışılması.
|
K3: S. 74
|
12
|
Kişisel portfolyo web sitesi tasarım süreçleri
|
K3: S. 104
|
13
|
Kişisel portfolyo web sitesi tasarım süreçleri
|
K3: S. 149
|
14
|
Web sitelerinin sunumu.
|
K3: S. 180
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Myers, D. R.(2013) Grafik Tasarımcının Portföy Tasarımı Kılavuzu, Wiley Yayınları, New York, 336 s.
K2. Yum, M. S.(2021) Yaratıcı Disiplinler için Portfolyo Tasarımı, Akademi Titiz Yayınları, İstanbul, 170 s.
K3. Lee, I. (2021) Creating a Successful Graphic Design Portfolio, Bloomsbury Publishing, New York, 200 s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencinin özgün tasarımlarından oluşan kişisel bir porfolyo hazırlamasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Yaratıcı ve özgün portfolyo tasarımı oluştuma sürecini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
5
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
4
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
5
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
-
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
4
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|