ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ambalaj Tasarımı GRA406 BAHAR 3+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı tasarım problemlerine yönelik çözüm üretir.
    2-Ürüne yönelik hedef kitlenin ihtiyaç ve özelliklerini belirler.
    3-Kurumsal kimliğe uygun, benzerlerinin içinden öne çıkabilecek yaratıcı biçimler geliştirir.
    4-Kullanıcı profiline yönelik ambalaj grafik tasarımı geliştirir.
    5-Tasarladığı ambalaja en uygun malzeme ve baskı yöntemini seçer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10550
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje3011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi K1: s. 9 K2: s. 86
    2 Ambalaj tasarımına ait temel ilkeler ve diğer teorik bilgilerin anlatılması. K1: s. 13 K2: s. 89
    3 İlk projeye giriş. Konuyla ilgili örneklerin incelenmesi. K1: s. 20 K2: s. 96
    4 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1: s. 20 K2: s. 96
    5 Eskizlerin değerlendirilmesi ve çalışmaların sayısal ortamda geliştirilmesine geçiş. K1: s. 32
    6 Maket üzerinde çalışmaların sunumu K1: s. 62
    7 İkinci projeye giriş. Konuyla ilgili örneklerin incelenmesi. K1: s. 62
    8 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1: s. 9
    9 Eskizlerin değerlendirilmesi ve çalışmaların sayısal ortamda geliştirilmesine geçiş. K1: s. 62 YK1
    10 Maket üzerinde çalışmaların sunumu K1: s. 102 YK1
    11 Üçüncü projeye giriş. Konuyla ilgili örneklerin incelenmesi. K1: s. 118 YK1
    12 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1: s. 118 YK1
    13 Eskizlerin değerlendirilmesi ve çalışmaların sayısal ortamda geliştirilmesine geçiş. K1: s. 126 YK1
    14 Maket üzerinde çalışmaların sunumu K1: s. 126
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Rasim SARIKAYA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BECER, Emre. (2014). Ambalaj Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi K2. UÇAR, T. Fikret. (2005). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım.İstanbul: İnkılap Yayınları
    Yardımcı Kitap YK1. SANSINO, Steven. (1990). Packaging Design. London: Thames&Hudson Ltd
    Dersin Amacı Marka-ürün ilişkisi üzerinden ambalaj tasarımının içinde bulunduğu dinamikleri teorik bilgiler ve uygulamalı projelerle öğrenciye aktarımak.
    Dersin İçeriği Lüks tüketim ürünlerinde ambalaj sorunları. Görüntü ve tipografik çözümlemeler. Ambalajda grafik tasarımın endüstri tasarımı ile ilişkisi. Ambalaj tasarımı uygulamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 3
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 5
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 4
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 2
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 5
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 4
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 4
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 3
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster