Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak metod hakkında bilgi verilmesi
|
K1: S.11
K2: S.15
|
2
|
İletişim ve Görsel İletişim Tasarımı alanlarına ait temel kavramların tanımlanması.
|
K1: S.39
K2: S.45
|
3
|
Görsel iletişim tasarımına ait temel kavramların örneklenerek incelenmesi
|
K1: S.90
K2: S.59
|
4
|
Görsel iletişim tasarımına ait temel kavramların yorumlanması
|
K1: S.100
K2: S. 68
|
5
|
Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramların örneklenerek incelenmesi
|
K1: S.116
K2: S.75
|
6
|
Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramlar üzerine analiz yapılması
|
K1: S.129
K2: S.91
|
7
|
Değerlendirme yapılması ve çalışmalara devam edilmesi.
|
K1: S.151
K2: S.110
|
8
|
Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları
|
K1: S.167
K2: S.126
|
9
|
Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması
|
K1: S.176
K2: S.143
|
10
|
Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması
|
K1: S.194
K2: S.160
|
11
|
Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örneklerin değerlendirilmesi
|
K1: S.201
K2: S.169
|
12
|
Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örneklerin değerlendirilmesi
|
K1: S.210
K2: S.178
|
13
|
Farklı tasarım ürünlerinden örnekler üzerinde analizler yapılması
|
K1: S.185
K2: S.15
|
14
|
Çalışmaların sonuçlandırılması ve sunumu
|
K1: S.239
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Becer, E. (2000) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 254 s.
K2.Uçar, T. F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 200 s.
K3. Jean, G.(2002) Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 224 s.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Görsel iletişim tasarımının temel ve mesleki kavramları ile iletişim, iletişim tasarımı, görsel iletişim gibi kavramlara ilişkin kuramsal bilgiye temel düzeyde sahip olma ve edinilen bu bilgiyi grafik tasarım sürecinde kullanmak.
|
Dersin İçeriği
|
Görsel iletişim tasarımının temel kavramlarını, bu kavramların grafik tasarım ile ilişkilendirilmesini, tasarım problemlerinin çözümünü ve bu bilgilerin hedef kitleye tasarım ürünleri meydana getirerek kullanımını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
-
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
1
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
4
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
4
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
1
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
2
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
2
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
4
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
3
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|