ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Görsel İletişim Tasarıma Giriş GRA111 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel iletişim tasarımı ve grafik tasarım ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Bu kavramların aralarındaki ilişkiyi örnekleyerek analiz eder.
    3-Görsel algı, tasarım, iletişim gibi kavramlar ve tasarım yapım sürecindeki rolleri üzerine fikir yürütür.
    4- Tasarım sürecinde edinilen kuramsal bilgileri, tasarım sürecinde kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak metod hakkında bilgi verilmesi K1: S.11 K2: S.15
    2 İletişim ve Görsel İletişim Tasarımı alanlarına ait temel kavramların tanımlanması. K1: S.39 K2: S.45
    3 Görsel iletişim tasarımına ait temel kavramların örneklenerek incelenmesi K1: S.90 K2: S.59
    4 Görsel iletişim tasarımına ait temel kavramların yorumlanması K1: S.100 K2: S. 68
    5 Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramların örneklenerek incelenmesi K1: S.116 K2: S.75
    6 Görsel iletişim tasarımının alt dalları ve bunlara ilişkin kavramlar üzerine analiz yapılması K1: S.129 K2: S.91
    7 Değerlendirme yapılması ve çalışmalara devam edilmesi. K1: S.151 K2: S.110
    8 Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları K1: S.167 K2: S.126
    9 Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması K1: S.176 K2: S.143
    10 Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örnekler üzerinden fikir paylaşımı yapılması K1: S.194 K2: S.160
    11 Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örneklerin değerlendirilmesi K1: S.201 K2: S.169
    12 Görsel iletişim ve tasarım kuramlarına ilişkin metin okumaları yapılması örneklerin değerlendirilmesi K1: S.210 K2: S.178
    13 Farklı tasarım ürünlerinden örnekler üzerinde analizler yapılması K1: S.185 K2: S.15
    14 Çalışmaların sonuçlandırılması ve sunumu K1: S.239
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Becer, E. (2000) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 254 s. K2.Uçar, T. F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 200 s. K3. Jean, G.(2002) Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 224 s.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Görsel iletişim tasarımının temel ve mesleki kavramları ile iletişim, iletişim tasarımı, görsel iletişim gibi kavramlara ilişkin kuramsal bilgiye temel düzeyde sahip olma ve edinilen bu bilgiyi grafik tasarım sürecinde kullanmak.
    Dersin İçeriği Görsel iletişim tasarımının temel kavramlarını, bu kavramların grafik tasarım ile ilişkilendirilmesini, tasarım problemlerinin çözümünü ve bu bilgilerin hedef kitleye tasarım ürünleri meydana getirerek kullanımını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 3
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 2
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 1
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 4
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 4
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 1
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 2
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 2
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 4
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 3
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster