ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Grafik Desen I GRA221 GÜZ 2+1 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Grafik tasarım kavramı hakkında bilgi, teknik, estetik, kavramsal bilgiyi hatırlar.
    2-Tasarım stilleri, çizim uygulama alanları ve ilişkilerini tanımlar.
    3-Sahip olunan kompozisyon bilgisini ileri düzeyde yaratıcı grafik desen tasarımları yapmak amacıyla kullanır.
    4-Tasarımının biçimsel ve estetik değeri hakkında yorum yapar.
    5-Klasik desen uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak grafiksel desen tasarımları üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   139
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,63 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve işlevlerinin tanıtılması K1: Bölüm-1
    2 Desen kavramından yola çıkarak grafik desen kavramı hakkında örneklenerek bilgi verilmesi K1: Bölüm-1 K2: Bölüm-1
    3 Grafik tasarımı sürecinin temeli olarak grafik desen uygulamalarının ve kullanım alanlarının incelenmesi K1: Bölüm-1 K2: Bölüm-1
    4 Uygulama-1: Mevcut klasik desen bilgi ve becerisinden yola çıkarak artistik desen çizim uygulamaları ve evrim aşamaları K1: Bölüm-2 K2: Bölüm-3
    5 Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasının gözlemlenmesi ve eleştiriler K1: Bölüm-2 K2: Bölüm-3
    6 Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasının gözlemlenmesi ve eleştiriler K1: Bölüm-2 K2: Bölüm-3
    7 Çalışmaların devamı; uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması K1: Bölüm-2 K2: Bölüm-3
    8 Uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması K1: Bölüm-2 K2: Bölüm-3
    9 Uygulama-2: Grafiksel desen çizim uygulamaları K1: Bölüm-3 K2: Bölüm-4 K3: Bölüm-1
    10 Çalışmaların devamı; uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması K1: Bölüm-3 K2: Bölüm-4 K3: Bölüm-1
    11 Uygulama-2: İllüstratif desen uygulamaları K3: Bölüm-2 YK2: Bölüm-1
    12 Çalışmaların devamı; konuya ilişkin kurallı tasarımların üretilmesi K3: Bölüm-2 YK2: Bölüm-1
    13 Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi K3: Bölüm-2 YK2: Bölüm-1
    14 Tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi K3: Bölüm-3 YK2: Bölüm-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr. Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Andrew Loomis. (2001). Fun With A Pencil. Canada: Macmillan. K2. Michael D. Mattesi. (2006). Force, Dynamic Life Drawing for Animators. USA: Focal Press. K3. Michael Hampton. (2009). Figure Drawing, Design, and Invention. China: Hollis Cooper.
    Yardımcı Kitap YK1. Cristopher Hart. (2005). How to Draw New Retro-Style Characters. USA: Watson-Guptil Publications. YK2. Edgar Loy Fankbonner. (2003). Art of Drawing The Human Body. New York: Sterling Publishing Co. İnc.
    Dersin Amacı Desen konusunda edinilmiş olan temel desen kavram, teknik ve materyal bilgilerini ve çizim becerilerini, klasik görselleştirme dilinin ötesinde, artistik, illüstratif ve/ veya grafiksel bir görsel anlatım dili oluşturabilmek amacıyla geliştirebilme
    Dersin İçeriği Çizgi; Düz çizgi, Yuvarlak (Oval) çizgi, Spiral çizgi, Çizgilerin uyumları, Ahenklerine ait plastik bilgiler; Gövdelerde hareket planları, Gövde çizimleri, Maslar, Gövdenin kübist formu, Geometrik sadeleştirilmiş hareketli fonksiyonlu figürler; Portre çizimleri, Portrede kroki; Figüre kimlik kazandırma, Figüre haraket kazandırma, Skeçler, Hızlı çizim teknikleri, Figürü giyimle bütünleştirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 3
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 5
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. -
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 3
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 4
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. -
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. -
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster