Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve işlevlerinin tanıtılması
|
K1: Bölüm-1
|
2
|
Desen kavramından yola çıkarak grafik desen kavramı hakkında örneklenerek bilgi verilmesi
|
K1: Bölüm-1
K2: Bölüm-1
|
3
|
Grafik tasarımı sürecinin temeli olarak grafik desen uygulamalarının ve kullanım alanlarının incelenmesi
|
K1: Bölüm-1
K2: Bölüm-1
|
4
|
Uygulama-1: Mevcut klasik desen bilgi ve becerisinden yola çıkarak artistik desen çizim uygulamaları ve evrim aşamaları
|
K1: Bölüm-2
K2: Bölüm-3
|
5
|
Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasının gözlemlenmesi ve eleştiriler
|
K1: Bölüm-2
K2: Bölüm-3
|
6
|
Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasının gözlemlenmesi ve eleştiriler
|
K1: Bölüm-2
K2: Bölüm-3
|
7
|
Çalışmaların devamı; uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması
|
K1: Bölüm-2
K2: Bölüm-3
|
8
|
Uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması
|
K1: Bölüm-2
K2: Bölüm-3
|
9
|
Uygulama-2: Grafiksel desen çizim uygulamaları
|
K1: Bölüm-3
K2: Bölüm-4
K3: Bölüm-1
|
10
|
Çalışmaların devamı; uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması
|
K1: Bölüm-3
K2: Bölüm-4
K3: Bölüm-1
|
11
|
Uygulama-2: İllüstratif desen uygulamaları
|
K3: Bölüm-2
YK2: Bölüm-1
|
12
|
Çalışmaların devamı; konuya ilişkin kurallı tasarımların üretilmesi
|
K3: Bölüm-2
YK2: Bölüm-1
|
13
|
Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi
|
K3: Bölüm-2
YK2: Bölüm-1
|
14
|
Tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi
|
K3: Bölüm-3
YK2: Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğr. Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Andrew Loomis. (2001). Fun With A Pencil. Canada: Macmillan.
K2. Michael D. Mattesi. (2006). Force, Dynamic Life Drawing for Animators. USA: Focal Press.
K3. Michael Hampton. (2009). Figure Drawing, Design, and Invention. China: Hollis Cooper.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Cristopher Hart. (2005). How to Draw New Retro-Style Characters. USA: Watson-Guptil Publications.
YK2. Edgar Loy Fankbonner. (2003). Art of Drawing The Human Body. New York: Sterling Publishing Co. İnc.
|
Dersin Amacı
|
Desen konusunda edinilmiş olan temel desen kavram, teknik ve materyal bilgilerini ve çizim becerilerini, klasik görselleştirme dilinin ötesinde, artistik, illüstratif ve/ veya grafiksel bir görsel anlatım dili oluşturabilmek amacıyla geliştirebilme
|
Dersin İçeriği
|
Çizgi; Düz çizgi, Yuvarlak (Oval) çizgi, Spiral çizgi, Çizgilerin uyumları, Ahenklerine ait plastik bilgiler; Gövdelerde hareket planları, Gövde çizimleri, Maslar, Gövdenin kübist formu, Geometrik sadeleştirilmiş hareketli fonksiyonlu figürler; Portre çizimleri, Portrede kroki; Figüre kimlik kazandırma, Figüre haraket kazandırma, Skeçler, Hızlı çizim teknikleri, Figürü giyimle bütünleştirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
5
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
3
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
4
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
-
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|