ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tipografi II GRA311 GÜZ 2+1 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tipografinin kullanım alanlarını sıralar.
    2-Başlıca tipografi akımları ve tipografi kullanım üsluplarını yorumlar.
    3-Mevcut kompozisyon bilgisini ileri düzeyde özgün ve yaratıcı tipografik tasarımlar yapmak amacıyla kullanır.
    4-Tasarımının biçimsel ve estetik değerini eleştirir.
    5-Yapmış olduğu uygulamalarla, tipografiyi etkin bir biçimde kullanarak, tipografinin kullanım alanlarına yönelik tasarımlar üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler303618
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve işlevlerinin tanıtılması K1 s. 1-12
    2 Tipografinin grafik tasarımdaki kullanım alanları örneklenerek anlatılması K1 s. 190-208
    3 Günümüz tipografik anlayışı ve geçmiş akımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve örneklerle analiz edilmesi. Bölüm I K3 s. 1-25
    4 Günümüz tipografik anlayışı ve geçmiş akımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve örneklerle analiz edilmesi. Bölüm II K3 s. 25-50
    5 Uygulama-1: Tipografinin kullanım alanlarına yönelik (afiş,kitap,dergi,kurumsal kimlik tasarımları v.b.) tipografik tasarımların yapılmasına ilişkin fikirlerin tartışılarak çeşitli tasarım teknik ve stillerinin uygulanması K3 s. 97
    6 Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasının gözlemlenmesi ve karşılıklı fikir alışverişiyle tasarımın olgunlaştırılması K3 s. 98
    7 Çalışmaların devamı; uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması K3 s. 99
    8 Uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması K3 s. 100-101
    9 Uygulama-2: Bir kavramın veya konunun, tipografik unsurların bütün imkanlarının kullanılmasıyla anlatılabilmesine ilişkin uygulamaların yapılması K3 s. 132
    10 Çalışmaların devamı; yapılan tasarımın biçim ve içerik açısından analiz edilmesi K3 s. 133
    11 Uygulama-3:Tipografinin bütün imkanları özgün ve yaratıcı şekilde kullanılarak, tipografinin kullanım alanlarına yönelik (afiş,kitap,dergi,kurumsal kimlik tasarımları v.b.) görsel bir problemin çözümüne ilişkin tasarımlar üretilmesi K3 s. 174
    12 Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasının gözlemlenmesi ve karşılıklı fikir alışverişiyle tasarımın olgunlaştırılması K3 s. 175
    13 Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi K3 s. 176
    14 Tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi K3 s. 177
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Rasim Sarıkaya
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Sarıkavak, Namık Kemal. (2014). Çağdaş Tipografinin Temelleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. K2-Carter, Rob. Day, Ben. Meggs, Philip. (2011). Typographic Design:Form and Communication. UK: Wiley K3-Becer, Emre. (2016). Modern Sanat ve Yeni Tipografi. Ankara: Dost Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1: Garfield, S. (2012). Tam Benim Tipim. İstanbul: Bkz yayıncılık. YK2: Sarıkavak, Namık Kemal. (2017). Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar. İstanbul: Hayalperest Yayınevi
    Dersin Amacı Tipografinin tarihi gelişimi sürecinde ortaya çıkan akımları, üslup ve kullanım tekniklerini tanımlayabilme, mevcut yazı karakterlerini amaca uygun olarak deforme edebilme ve yeniden yorumlayabilme, gerektiğinde kendi fontunu tasarlama yöntemini kullanarak tipografinin kulanın alanlarına yönelik özgün ve yaratıcı tipografik tasarımlar üretebilme
    Dersin İçeriği Font içindeki görsel ilişkiler. Mesaja uygun doğru yazı karakteri seçimi. Tipografide sıradizim. Bilgisayar ortamında kullanılmakta olan geleneksel ve yeni yazı karakterlerinin irdelenmesi. Mevcut karakterlerden yararlanarak belirli amaçlara uygun özgün yazı karakter araştırmaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 2
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 4
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 1
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 3
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 5
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 3
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 2
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 2
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 3
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster