Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriği ve Yazılım-Donanım bilgilerinin verilmesi
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Flash programının fonksiyonlarının gösterilmesi
|
K2. Bölüm 1-2
|
3
|
Flash programının fonksiyonlarının gösterilmesi
|
K2. Bölüm 1-2
|
4
|
Flash programı kullanım özelliklerinin örnekleri
|
K2. Bölüm 3
|
5
|
Konunun desteklenmesi için başlangıç projesi
|
K2. Bölüm 4
|
6
|
Başlangıç projesinin çalışma taslaklarının hazırlanması
|
K2. Bölüm 4
|
7
|
Projenin ilk taslaklarının kontrol edilmesi
|
K1. Bölüm 2
|
8
|
Projenin ilgili programlarla uygulanması
|
K2. Bölüm 1-2-3-4
|
9
|
İkinci proje konusunun verilmesi
|
K3. Bölüm 3
K4. Bölüm 3-4
|
10
|
Araştırma ve eskiz değerlendirmesi
|
K3. Bölüm 3
K4. Bölüm 3-4
|
11
|
Taslak geliştirme aşamalarının uygulanması
|
K3. Bölüm 3
K4. Bölüm 3-4
|
12
|
Taslak gelişimlerinin değerlendirilmesi
|
K3. Bölüm 3
K4. Bölüm 3-4
|
13
|
Projenin ilgili programlarla uygulanması
|
K2. Bölüm 1-2-3-4
|
14
|
Projenin sunumu ve teslim edilmesi
|
K2. Bölüm 1-2-3-4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Rasim Sarıkaya
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yanık, H. (1999). Pratikte Masa Üstü Yayıncılık, Asır Yayınevi, İstanbul.
K2. Gürkan, O. (2010). Adobe Flash CS5, Nirvana Yayınları, İstanbul.
K3. Becer, E. (2003). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi Yayınları, Ankara.
K4. Dalgıç, T. (1982). Bilişim ve Teknoloji, Ankara, İ.T.İ.A. Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar ortamında etkileşimli grafik tasarım uygulamaları için kullanılan araçlar hakkında gerekli bilgileri ve uygulama programı yapma becerisi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
İnsan-bilgisayar etkileşimi. Yeni medyanın sosyal etkileri. Ağ, interaktif CD ile flash ve üç boyutlu animasyon
tasarımına yönelik temel uygulamalar. Metin, görüntü, hareketli görüntü, ses ve canlandırmaların çeşitli iletişim
ortamlarında kullanılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
5
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
5
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
3
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
4
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
5
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
4
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
4
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
2
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|