ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İnteraktif Grafik Tasarımı GRA421 GÜZ 2+1 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çoklu ortam özelliklerini tanır.
    2-Yazı, fotoğraf ve video görüntülerinin bir arada kullanıldığı çalışmalar yapar.
    3-Etkileşimli çoklu ortam projeleri hazırlar ve uygular.
    4-İlgili yazılımları kullanarak etkileşimli uygulamalar yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje2022040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 10000
    Toplam İş Yükü(Saat)   154
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,13 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriği ve Yazılım-Donanım bilgilerinin verilmesi K1. Bölüm 1
    2 Flash programının fonksiyonlarının gösterilmesi K2. Bölüm 1-2
    3 Flash programının fonksiyonlarının gösterilmesi K2. Bölüm 1-2
    4 Flash programı kullanım özelliklerinin örnekleri K2. Bölüm 3
    5 Konunun desteklenmesi için başlangıç projesi K2. Bölüm 4
    6 Başlangıç projesinin çalışma taslaklarının hazırlanması K2. Bölüm 4
    7 Projenin ilk taslaklarının kontrol edilmesi K1. Bölüm 2
    8 Projenin ilgili programlarla uygulanması K2. Bölüm 1-2-3-4
    9 İkinci proje konusunun verilmesi K3. Bölüm 3 K4. Bölüm 3-4
    10 Araştırma ve eskiz değerlendirmesi K3. Bölüm 3 K4. Bölüm 3-4
    11 Taslak geliştirme aşamalarının uygulanması K3. Bölüm 3 K4. Bölüm 3-4
    12 Taslak gelişimlerinin değerlendirilmesi K3. Bölüm 3 K4. Bölüm 3-4
    13 Projenin ilgili programlarla uygulanması K2. Bölüm 1-2-3-4
    14 Projenin sunumu ve teslim edilmesi K2. Bölüm 1-2-3-4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Rasim Sarıkaya
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yanık, H. (1999). Pratikte Masa Üstü Yayıncılık, Asır Yayınevi, İstanbul. K2. Gürkan, O. (2010). Adobe Flash CS5, Nirvana Yayınları, İstanbul. K3. Becer, E. (2003). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi Yayınları, Ankara. K4. Dalgıç, T. (1982). Bilişim ve Teknoloji, Ankara, İ.T.İ.A. Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilgisayar ortamında etkileşimli grafik tasarım uygulamaları için kullanılan araçlar hakkında gerekli bilgileri ve uygulama programı yapma becerisi vermek.
    Dersin İçeriği İnsan-bilgisayar etkileşimi. Yeni medyanın sosyal etkileri. Ağ, interaktif CD ile flash ve üç boyutlu animasyon tasarımına yönelik temel uygulamalar. Metin, görüntü, hareketli görüntü, ses ve canlandırmaların çeşitli iletişim ortamlarında kullanılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 5
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 4
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 5
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 3
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 4
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 2
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 5
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 4
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 4
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster