ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgilendirme Tasarımı GRA417 GÜZ 3+1 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgilendirme tasarımın temel ilkelerini açıklar.
    2-Çeşitli özelliklerdeki bilgilendirme sistemlerini tanır.
    3-Grafik tasarım konusunda daha önceki dönemlerde edindiği bilgileri, bilgilendirme tasarımının ilkeleri doğrultusunda kullanarak ihtiyaca yönelik bir bilgilendirme sistemi tasarlar.
    4-Hem yenilikçi hem de sistematik düşünceye sahip olmanın yollarını bulur.
    5-Çalışacağı alanda edindiği iletişim amaçlı bilgiyi, grafik tasarımın başlıca ilkelerine uygun şekilde sunar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje2011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   149
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,97 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi K1. Bölüm 1 YK1. Bölüm 1
    2 Yapılacak projelerin belirlenmesi ve ilk proje konusuna başlangıç K1. Bölüm 2-3 YK1. Bölüm 1
    3 İstatistiki verilerden bilgilendirme sistemi tasarlama, poster sunumuna dönüştürme. K1. Bölüm 4 YK1. Bölüm 1
    4 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1. Bölüm 5 YK1. Bölüm 1
    5 Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması K1. Bölüm 6 YK1. Bölüm 2
    6 Tasarımların bilgisayar ortamında uygulanması ve sunumu 1 K1. Bölüm 7-8 YK1. Bölüm 2
    7 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1. Bölüm 10
    8 Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması K2. Bölüm 2-3 YK1. Bölüm 2
    9 Tasarımların bilgisayar ortamında uygulanması ve sunumu 2 K2. Bölüm 4
    10 Şehir, park, hastane, alışveriş merkezi, hava alanı gibi açık ya da kapalı kamusal alanlara ait bilgilendirici harita sistemleri veya metro gibi ulaşım sistemlerine güzergah planı tasarlama. K2. Bölüm 5
    11 Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K2. Bölüm 6 YK1. Bölüm 3
    12 Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması 1 K2. Bölüm 7 YK1. Bölüm 3
    13 Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması 2 K2. Bölüm 8-9 YK1. Bölüm 3-4
    14 Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslimi. K2. Bölüm 11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Seçil ERMİŞ İPEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ware, C. (2004). Information Visualization: Perception for Design. Morgan Kaufmann. K2. Pettersson, R. (2013). Information design. Institute for Infology.
    Yardımcı Kitap YK1. G.Tuğcan, (2008). Grafik Tasarımda Yeni Bir Alan: Bilgilendirme Tasarımı ve Bir Uygulama. Yayımlanmamış Y.Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi
    Dersin Amacı Açık ve kapalı alanlarda, baskı tabanlı, dijital tabanlı ya da üç boyutlu araçlara dayalı bilgilendirme sistemlerinin planlaması, tasarımı ve üretimi. Kullanma kılavuzları, İstatistiki veriler, trafik işaretleri, yollarda ve kamusal alanlarda, havaalanlarında, hastanelerde yönlendirmeyi sağlayan sistemler, uyarı levhaları, haritalar, şehir planları gibi bilgilendirici sistemleri grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak tasarlamak.
    Dersin İçeriği Bilgilendirme sistemlerinin incelenmesi. Yazı, çizgi, resim, renk, flaş, hareket, mekan, ses, interaktivite gibi grafik tasarım elemanlarının, inşa edilmiş ya da doğal çevre içinde, baskı, taban veya dijital ortamda planlaması, tasarlaması, yerleştirilmesi ve gösterilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 5
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 5
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 4
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 4
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 5
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 4
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 4
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster