Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi
|
K1. Bölüm 1
YK1. Bölüm 1
|
2
|
Yapılacak projelerin belirlenmesi ve ilk proje konusuna başlangıç
|
K1. Bölüm 2-3
YK1. Bölüm 1
|
3
|
İstatistiki verilerden bilgilendirme sistemi tasarlama, poster sunumuna dönüştürme.
|
K1. Bölüm 4
YK1. Bölüm 1
|
4
|
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
|
K1. Bölüm 5
YK1. Bölüm 1
|
5
|
Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması
|
K1. Bölüm 6
YK1. Bölüm 2
|
6
|
Tasarımların bilgisayar ortamında uygulanması ve sunumu 1
|
K1. Bölüm 7-8
YK1. Bölüm 2
|
7
|
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
|
K1. Bölüm 10
|
8
|
Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması
|
K2. Bölüm 2-3
YK1. Bölüm 2
|
9
|
Tasarımların bilgisayar ortamında uygulanması ve sunumu 2
|
K2. Bölüm 4
|
10
|
Şehir, park, hastane, alışveriş merkezi, hava alanı gibi açık ya da kapalı kamusal alanlara ait bilgilendirici harita sistemleri veya metro gibi ulaşım sistemlerine güzergah planı tasarlama.
|
K2. Bölüm 5
|
11
|
Proje ile ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
|
K2. Bölüm 6
YK1. Bölüm 3
|
12
|
Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması 1
|
K2. Bölüm 7
YK1. Bölüm 3
|
13
|
Onaylanan eskizlerin sayısal ortama aktarılarak uygulanması 2
|
K2. Bölüm 8-9
YK1. Bölüm 3-4
|
14
|
Tasarımların bilgisayar ortamında sonuçlandırılması ve teslimi.
|
K2. Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi. Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ware, C. (2004). Information Visualization: Perception for Design. Morgan Kaufmann.
K2. Pettersson, R. (2013). Information design. Institute for Infology.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. G.Tuğcan, (2008). Grafik Tasarımda Yeni Bir Alan: Bilgilendirme Tasarımı ve Bir Uygulama. Yayımlanmamış Y.Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi
|
Dersin Amacı
|
Açık ve kapalı alanlarda, baskı tabanlı, dijital tabanlı ya da üç boyutlu araçlara dayalı bilgilendirme sistemlerinin planlaması, tasarımı ve üretimi. Kullanma kılavuzları, İstatistiki veriler, trafik işaretleri, yollarda ve kamusal alanlarda, havaalanlarında, hastanelerde yönlendirmeyi sağlayan sistemler, uyarı levhaları, haritalar, şehir planları gibi bilgilendirici sistemleri grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak tasarlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgilendirme sistemlerinin incelenmesi. Yazı, çizgi, resim, renk, flaş, hareket, mekan, ses, interaktivite gibi
grafik tasarım elemanlarının, inşa edilmiş ya da doğal çevre içinde, baskı, taban veya dijital ortamda
planlaması, tasarlaması, yerleştirilmesi ve gösterilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
5
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
4
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
4
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
4
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
4
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|