Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Baskı teknolojisi tarihinin bir yönü ve baskı süreci neden gereklidir?
|
K2. Bölüm 1
|
2
|
Temel endüstriyel baskı türleri.
|
K2. Bölüm 2
|
3
|
Ülkemizde kağıdın tarihi. Kağıdın özellikleri, çeşitleri, boyutları. Kağıt tasarrufu için öneriler.
|
K2. Bölüm 3-4
|
4
|
Düz baskılar: (Litografi-Ofset Baskı Teknikleri).
|
K2. Bölüm 5
|
5
|
Renk ayrımları, kağıt-boya seçimleri, baskı makineleri.
|
K2. Bölüm 6
|
6
|
Rölyef baskılar (Tipo, Flekso, Woodcut, Linolyum Baskı Teknikleri).
|
K5. Bölüm 1
|
7
|
Tek renkli ahşap baskı ve linolyum baskılarda açık ve koyu dengesi.
|
K5. Bölüm 2
|
8
|
Tifdruk baskı (Fotoğraf Gravür, Gravür, Baskı Teknikleri).
|
K3. Bölüm 2
|
9
|
Perfore baskı (Şablon / Serigrafi Baskı Teknikleri).
|
K3. Bölüm 3-4
|
10
|
Baskı türleriyle ilgili performans raporları.
|
K3. Bölüm 5
|
11
|
Örnek proje kapsamında baskı türlerinin analizi.
|
K4. Bölüm 1
|
12
|
Dijital baskı türleri. Baskı için grafik bir ürün hazırlama.
|
K4. Bölüm 2
|
13
|
Örnek proje ile dijital baskı türlerinin değerlendirilmesi.
|
K4. Bölüm 3
|
14
|
Baskı için hazırlanan projelerin genel değerlendirmesi.
|
K6. Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Rasim Sarıkaya
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Fatma Feride Sezer
|
Kaynaklar
|
K1. Kıran, H. (2010). Ağaç Baskı Sanatı. Bellek Yayınları, Ankara.
K2. Özer, A. (1995). Grafik Üretim Teknikleri. Anadolu Üniversitesi Yayınlar, Eskişehir.
K3. Pekmezci, H. (1992). Tüm Yönleri ile Serigrafi İpek Baskı. İlke Yayınları, Ankara.
K4. Türker, K. (1996). Ağaç Baskı Tokat Yazmaları. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
K5. İçmeli, M. (1987). Ağaç Baskı-resmin Özgün Baskı-resimdeki Yeri, Türkiye`de ve Almanya`da Ağaç Baskı Sanatı, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No:6, 55-62., Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin grafik tasarım sürecinde grafik üretim tekniklerini doğru ve etkin kullanmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Ders, öğrenciye doğru grafik reprodüksiyon tekniklerini etkili bir şekilde kullanmayı öğretir. Öğrenciye, üreme masraflarının planlanmasına yönelik değerlendirmeler yapmayı öğretmek.
Öğrenciye yeni çoğaltma teknikleri öğretilir ve çalışmayı yeniden üretirken doğru planlama ve uygun bütçeleme yapmaya teşvik edilir.
Ders hem teorik hem de pratik olarak açıklanmıştır. Öğrenciler matbaaları ziyarete götürülür ve çoğaltma teknikleri öğretilir. Bütçeleme ve planlama sınıfa öğretilir. Tartışmalar öğrenciler ve öğretim üyesi arasında gerçekleşir. Çözünürlük, renk ve format açısından ortam yazdırılabilir
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
4
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
3
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
5
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
4
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
1
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
1
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
4
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|