Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrencilerle tanışma, ders içeriği üzerinde konuşma ve öğrencilerin bilgilendirilmesi
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Üç boyutlu model üzerinden iki boyutlu ve sadeleştirilmiş grafik anlatıma geçiş çalışması
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
İlk projeyle ilgili eskizlerin değerlendirilmesi
|
K1. Bölüm 3-4
|
4
|
Eskizlerin temize geçirilerek ve renklendirilerek projenin sonuçlandırılması.
|
K1. Bölüm 6
|
5
|
Obje veya figürler arası dönüştürme çalışması.
|
K2. Bölüm 2-3
|
6
|
Eskizlerin değerlendirilmesi ve sonuçlandırma aşamasına geçiş
|
K2. Bölüm 5
|
7
|
Tipografik öğeler arası dönüştürmeye yönelik hazırlıklar.
|
K2. Bölüm 5-6
|
8
|
Eskizlerin temize geçirilerek ve renklendirilerek projenin sonuçlandırılması.
|
K2. Bölüm 5-6
|
9
|
Tipografik öğeler arası dönüştürme çalışması
|
K2. Bölüm 7
|
10
|
Eskizlerin değerlendirilmesi ve sonuçlandırma aşamasına geçiş
|
K2. Bölüm 9
|
11
|
Stilizasyon çalışması
|
K3. Bölüm 1
|
12
|
Araştırma ve eskizlerin değerlendirilmesi
|
K3. Bölüm 2
|
13
|
Eskizlerin değerlendirilmesi
|
K3. Bölüm 3
|
14
|
Eskizlerin değerlendirilmesi ve sonuçlandırma aşamasına geçiş
|
K3. Bölüm 4-5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şadi KARAŞAHİNOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Uçar, Tevfik F. (2004.). Görsel İletişimde Grafik Tasarım. İnkılap Kitabevi, İstanbul.
K2. Barthes, R. (1999).Göstergebilimsel Serüven, Çev: M. Rifat - S. Rifat, Kaf Yayınları, Istanbul
K3. Berger, J. (1990). Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel ilke ve teknik bilgilerin aktarıldığı uygulamalar yoluyla, grafik tasarımın kendine özgu? iki boyutlu anlatım dilinin kavratılması
|
Dersin İçeriği
|
İki boyutlu anlatıma geçiş ve grafik ifadelendirme becerisini sağlayıcı metamorfoz, stilizasyon ve kavramı sembole dönüştürme gibi çalışmalar rapido veya guaj boya tekniği ile gerçekleştirilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
3
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
2
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
-
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
2
|