Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve yazılımların işlevlerinin tanıtılması
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Masaüstü yayıncılığın grafik tasarımındaki yerinin ve başlıca basılı yayın unsurlarının örneklenerek anlatılması
|
K1. Bölüm 1
|
3
|
Masaüstü yayıncılığın tarihi gelişim aşamalarının anlatılması
|
K1. Bölüm 1
|
4
|
Basılı yayın ürünlerinin tasarlanması sürecinde yararlanılacak olan diğer grafik tasarım alanları ve masaüstü yayıncılık arasındaki ilişkiler hakkında bilgi verilmesi
|
K1. Bölüm 2
|
5
|
Tasarlama sürecinde uyulmak zorunda olunan basılı yayıncılıkla ilgili kuralların ve değişkenlerin örneklenerek incelenmesi
|
K1. Bölüm 2-3
|
6
|
Uygulama-1: Aktarılan sınırlılıklar çerçevesinde ilk örnek uygulama olarak kitap tasarımı yapımı eskiz aşaması
|
K1. Bölüm 4
Uygulama
|
7
|
Çalışmaların devamı; kitap kapağı ve master sayfa tasarımı aşamalarının sayısal ortamda tasarlanması
|
K1. Bölüm 4
Uygulama 2
|
8
|
Çalışmaların değerlendirilmesi
|
K1. Bölüm 4
|
9
|
Uygulama-2: Kuralları aktarılarak ve örnekler incelenerek özgün bir gazete tasarımı çalışması
|
K1. Bölüm 4
Uygulama 3
|
10
|
Çalışmaların devamı; çalışmanın sonuçlandırılması, biçim ve içerik analizinin yapılması
|
K1. Bölüm 4-5
|
11
|
Uygulama-3:Özgün bir dergi tasarımının yapım uygulamaları
|
K1. Bölüm 6
Uygulama 4
|
12
|
Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasında işlevsellik ve estetik denge gözetilerek tasarımın sayısal ortama aktarılması, tasarım ve mizanpaj aşamasının yapılması
|
K1. Bölüm 7
Uygulama 5
|
13
|
Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasında işlevsellik ve estetik denge gözetilerek tasarımın sayısal ortama aktarılması, tasarım ve mizanpaj aşamasının yapılması
|
K1. Bölüm 8
Uygulama 6
|
14
|
Çalışmaların devamı; tasarımın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi
|
K1. Bölüm 8-9
Uygulama 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Mazlum S. F. (2006) Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Masaüstü yayıncılıkla ilgili kavramsal, teknik ve estetik bilginin verilmesi ile masaüstü yayıncılık teknolojilerini etkin biçimde kullanabilme, özgün ve yaratıcı bir bakış açısıyla bütün basılı yayın unsurlarının tasarımlarını yapabilme.
|
Dersin İçeriği
|
Ders; grafik tasarım sürecinde sayfa düzeni, grid , tipografi, imge, renk kullanımı ve baskı sonlandırma aşamalarını, yayın tasarımı programları kullanarak; gazete, broşür, kitap, dergi ve diğer yayınların tasarımlarının, basım ve yayınlama süreçlerinin öğretilmesini içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
4
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
3
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
5
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
4
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
3
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
2
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
2
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|