ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Masaüstü Yayıncılık GRA301 GÜZ 3+1 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Masaüstü yayıncılığa ilişkin kavramsal, plastik ve teknik bilgileri tanımlar.
    2-Basılı yayın unsurları ile ilgili geçmiş ve güncel, yerel ve evrensel tasarım üsluplarını tanır.
    3-Farklı basılı yayın unsurlarını birbirileriyle olan ilişkileri bakımından analiz eder.
    4-Tasarlayacağı basılı yayın unsurlarının tasarımı sürecinde kullanacağı materyal ve yazılımları kullanır.
    5-Tasarım ve basım aşamalarını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje1021632
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   179
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,97 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve yazılımların işlevlerinin tanıtılması K1. Bölüm 1
    2 Masaüstü yayıncılığın grafik tasarımındaki yerinin ve başlıca basılı yayın unsurlarının örneklenerek anlatılması K1. Bölüm 1
    3 Masaüstü yayıncılığın tarihi gelişim aşamalarının anlatılması K1. Bölüm 1
    4 Basılı yayın ürünlerinin tasarlanması sürecinde yararlanılacak olan diğer grafik tasarım alanları ve masaüstü yayıncılık arasındaki ilişkiler hakkında bilgi verilmesi K1. Bölüm 2
    5 Tasarlama sürecinde uyulmak zorunda olunan basılı yayıncılıkla ilgili kuralların ve değişkenlerin örneklenerek incelenmesi K1. Bölüm 2-3
    6 Uygulama-1: Aktarılan sınırlılıklar çerçevesinde ilk örnek uygulama olarak kitap tasarımı yapımı eskiz aşaması K1. Bölüm 4 Uygulama
    7 Çalışmaların devamı; kitap kapağı ve master sayfa tasarımı aşamalarının sayısal ortamda tasarlanması K1. Bölüm 4 Uygulama 2
    8 Çalışmaların değerlendirilmesi K1. Bölüm 4
    9 Uygulama-2: Kuralları aktarılarak ve örnekler incelenerek özgün bir gazete tasarımı çalışması K1. Bölüm 4 Uygulama 3
    10 Çalışmaların devamı; çalışmanın sonuçlandırılması, biçim ve içerik analizinin yapılması K1. Bölüm 4-5
    11 Uygulama-3:Özgün bir dergi tasarımının yapım uygulamaları K1. Bölüm 6 Uygulama 4
    12 Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasında işlevsellik ve estetik denge gözetilerek tasarımın sayısal ortama aktarılması, tasarım ve mizanpaj aşamasının yapılması K1. Bölüm 7 Uygulama 5
    13 Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasında işlevsellik ve estetik denge gözetilerek tasarımın sayısal ortama aktarılması, tasarım ve mizanpaj aşamasının yapılması K1. Bölüm 8 Uygulama 6
    14 Çalışmaların devamı; tasarımın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi K1. Bölüm 8-9 Uygulama 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Sezen Tunçkafa
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mazlum S. F. (2006) Masaüstü Yayıncılık Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Masaüstü yayıncılıkla ilgili kavramsal, teknik ve estetik bilginin verilmesi ile masaüstü yayıncılık teknolojilerini etkin biçimde kullanabilme, özgün ve yaratıcı bir bakış açısıyla bütün basılı yayın unsurlarının tasarımlarını yapabilme.
    Dersin İçeriği Ders; grafik tasarım sürecinde sayfa düzeni, grid , tipografi, imge, renk kullanımı ve baskı sonlandırma aşamalarını, yayın tasarımı programları kullanarak; gazete, broşür, kitap, dergi ve diğer yayınların tasarımlarının, basım ve yayınlama süreçlerinin öğretilmesini içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 4
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 3
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 5
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 4
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 3
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 2
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster