Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgilendirme ve kavramsal konuların konuşulması.
|
K1: Bölüm-1
|
2
|
Proje konularının belirlenmesi. Bölüm-1
|
K1: Bölüm-1 YK1: Bölüm-1
|
3
|
Proje konularının belirlenmesi. Bölüm-2
|
K1: Bölüm-1 YK1: Bölüm-1
|
4
|
Belirlenen projeye ilişkin ön çalışmaların yapılması. Bölüm-1
|
K1: Bölüm-2 YK3: Bölüm-1
|
5
|
Belirlenen projeye ilişkin ön çalışmaların yapılması. Bölüm-2
|
K1: Bölüm-2 YK3: Bölüm-1
|
6
|
Projenin uygulama aşamaları. Bölüm-1
|
K1: Bölüm-3 YK4: Bölüm-1
|
7
|
Projenin uygulama aşamaları. Bölüm-2
|
K1: Bölüm-3
|
8
|
Değerlendirme.
|
K1: Bölüm-3
|
9
|
Projenin uygulama aşamaları. Bölüm-3
|
K1: Bölüm-3
|
10
|
Projenin uygulama aşamaları. Bölüm-4
|
K1: Bölüm-3
|
11
|
Projenin uygulama aşamaları. Bölüm-5
|
K1: Bölüm-3
|
12
|
Projenin uygulama aşamaları. Bölüm-6
|
K1: Bölüm-3
|
13
|
Projenin sonuçlandırılması.
|
K1: Bölüm-3
|
14
|
Projenin sunumu ve savunulması.
|
K1: Bölüm-3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Gör. Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. ERMİŞ İPEK,Seçil . (2022). Grafik Tasarım Proje Ders Notları-I
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ambrose, G. ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri. İstanbul: Literatür Yayınları. YK2. Okay, A. (2008). Corporate Identity. İstanbul: Kapital Medya. YK3. Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları. YK4. Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarımı ne içindir? İstanbul: Yem Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar teknolojisi, olanakları ile özgün kurumsal kimlik üzerinden kurumlara reklam kampanyaları hazırlama.Grafik tasarımcının karşılaşabileceği her türlü tasarım problemiyle atölye ortamında çözümler üretme. Süreç-sonuç odaklı ön hazırlık ve gelişim basamaklarını içeren bir proje çalışması yürütülmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Dijital ortamda grafik tasarım problemlerine yaratıcı çözümler sunan bir proje yaratmayı içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
5
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
4
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
4
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
1
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
2
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
5
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
4
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
5
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|