Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Etkileşimli Medya Tasarımına Giriş, Kavram, sınırlar ve olanaklarının anlatılması.
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Kullanıcı Deneyimi Merkezli Tasarım ve geliştirme sürecinin aktarılması.
|
K2. Bölüm 2
|
3
|
Kullanıcı Arayüzü Tasarım ve prototip hazırlama sürecinin anlatılması.
|
K2. Bölüm 3
|
4
|
Proje oluşumu; Amaç, Hedefler ve Stratejinin belirlenmesi.
|
YK1. Bölüm 1
|
5
|
Bilgi ve içerik akışını düzenleyen çalışma çizelgesinin hazırlanması.
|
YK1. Bölüm 2
|
6
|
Proje taslak sürecinin geliştirilmesi
|
K1. Bölüm 3
|
7
|
Projenin etkileşimli alt yapısını tasarımının geliştirilmesi.
|
K1. Bölüm 4
|
8
|
İçerik akışına yönelik kullanıcı arayüz tasarımının taslak çizelgelerinin oluşturulması.
|
K1. Bölüm 5
|
9
|
Kullanıcı kitlesine uygun arayüz tasarımının geliştirilmesi.
|
K2. Bölüm 4
|
10
|
Kullanıcı arayüzü tasarımını kullanılacağı ortamlara göre tasarımının hazırlanması.
|
K2. Bölüm 5
|
11
|
Kullanıcı etkileşim tasarımı ile arayüz tasarımının oluşturulması.
|
K2. Bölüm 6
|
12
|
Projenin tasarım sürecini değerlendirilmesi.
|
YK1. Bölüm 3
|
13
|
Proje kullanıcı kitlesinin deneyimleme biçimine uygun cihazları testinin yapılması.
|
YK1. Bölüm 4
|
14
|
Projenin Kullanıcı deneyimine uygun arayüz tasarımının etkileşim sürecinin sonuçlandırılması.
|
YK1. Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şadi Karaşahinoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Dursun, Ö. Ö. ve Odabaşı, F. H. (2011). Çoklu Ortam Tasarımı. Pegem Akademi, Ankara.
K2. Erişti, B. D. S. (2019). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. Pegem Akademi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Shneiderman, B. (2009). Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (5th Edition). Pearson.
|
Dersin Amacı
|
Temel ilke ve teknik bilgilerin aktarıldığı uygulamalar yoluyla, kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı ilkelerinin kavratılması.
|
Dersin İçeriği
|
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ve Arayüz Tasarımı kavramları ve süreçleri eskizler ve sonrasında yapılan sayısal uygulamalar ve tasarımlarla gerçekleştirilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
3
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
1
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
-
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
-
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
2
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|