ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı GRA405 GÜZ 3+1 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kullanıcı deneyimi ve etkileşim konusunda tasarım yöntemlerini tanımlar.
    2-Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı yöntemlerini sıralar.
    3-Arayüz Tasarımları için Adobe programlarında ön taslak oluşturur.
    4-Hazırladığı tasarımları prototip araçları yardımıyla sunar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje3011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   181
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,03 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etkileşimli Medya Tasarımına Giriş, Kavram, sınırlar ve olanaklarının anlatılması. K1. Bölüm 1
    2 Kullanıcı Deneyimi Merkezli Tasarım ve geliştirme sürecinin aktarılması. K2. Bölüm 2
    3 Kullanıcı Arayüzü Tasarım ve prototip hazırlama sürecinin anlatılması. K2. Bölüm 3
    4 Proje oluşumu; Amaç, Hedefler ve Stratejinin belirlenmesi. YK1. Bölüm 1
    5 Bilgi ve içerik akışını düzenleyen çalışma çizelgesinin hazırlanması. YK1. Bölüm 2
    6 Proje taslak sürecinin geliştirilmesi K1. Bölüm 3
    7 Projenin etkileşimli alt yapısını tasarımının geliştirilmesi. K1. Bölüm 4
    8 İçerik akışına yönelik kullanıcı arayüz tasarımının taslak çizelgelerinin oluşturulması. K1. Bölüm 5
    9 Kullanıcı kitlesine uygun arayüz tasarımının geliştirilmesi. K2. Bölüm 4
    10 Kullanıcı arayüzü tasarımını kullanılacağı ortamlara göre tasarımının hazırlanması. K2. Bölüm 5
    11 Kullanıcı etkileşim tasarımı ile arayüz tasarımının oluşturulması. K2. Bölüm 6
    12 Projenin tasarım sürecini değerlendirilmesi. YK1. Bölüm 3
    13 Proje kullanıcı kitlesinin deneyimleme biçimine uygun cihazları testinin yapılması. YK1. Bölüm 4
    14 Projenin Kullanıcı deneyimine uygun arayüz tasarımının etkileşim sürecinin sonuçlandırılması. YK1. Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şadi Karaşahinoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Dursun, Ö. Ö. ve Odabaşı, F. H. (2011). Çoklu Ortam Tasarımı. Pegem Akademi, Ankara. K2. Erişti, B. D. S. (2019). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. Pegem Akademi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Shneiderman, B. (2009). Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction (5th Edition). Pearson.
    Dersin Amacı Temel ilke ve teknik bilgilerin aktarıldığı uygulamalar yoluyla, kullanıcı deneyimi ve arayüz tasarımı ilkelerinin kavratılması.
    Dersin İçeriği Kullanıcı Deneyimi Tasarımı ve Arayüz Tasarımı kavramları ve süreçleri eskizler ve sonrasında yapılan sayısal uygulamalar ve tasarımlarla gerçekleştirilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 2
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 2
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 3
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 2
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 1
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 2
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. -
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. 2
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster