ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Grafik Tasarımı II GRA202 BAHAR 3+1 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Amblem, logo, afiş gibi grafik tasarımın başlıca uygulamaları hakkında teorik bilgiyi kullanır.
    2-Rastgele seçilerek bir araya getirilmiş iki farklı harf karakterini çözümleyerek amblem tasarlar.
    3-Günümüzün yerel ve evrensel sorunlarını takip ederek bu konularla ilgili sosyal içerikli bir afişi genelde grafik tasarımın özelde ise afiş konusunun ilke ve tekniklerine bağlı kalarak tasarlar.
    4-Tasarımlarda alana ait ilke ve teknikleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)6023060
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   206
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,87 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentiler ve ilk projenin verilmesi K1: S. 25 K2: S. 40
    2 Önceki dönemde yapılan stilizasyonların logoya dönüştürülmesi, ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesiEskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş yapılması K1: S. 46 K2: S. 64
    3 Eskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş yapılması K1: S. 68 K2: S. 84
    4 Amblem Çalışmasına yönelik kavramların ve görsellerin değerlendirilmesi. K1: S. 83 K2: S. 110
    5 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K1: S. 102 K2: S. 134
    6 Eskizlerin değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmaların düzenlenmeye başlaması K1: S. 128 K2: S. 158
    7 Logo tasarımlarının bilgisayar ortamında düzenlenmesi ve renk denemeleri ile sonuçlandırılması. K1: S. 146 K2: S. 174
    8 Afiş çalışması, Konu ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, örneklerin gösterilmesi K1: S. 186 K2: S. 200
    9 İlk afiş konularının seçimi ve araştırma aşamasına geçiş yapılması K3: S. 21
    10 Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K3: S. 45
    11 Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş K3: S. 68
    12 İkinci afiş konularının seçimi ve araştırma aşamasına geçiş K3: S. 77
    13 Konuyla ilgili ilk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi K3: S. 123
    14 Eskizlerin son kez değerlendirilmesi ve sayısal ortamda çalışmanın sonuçlandırılma aşamasına geçiş yapılması K3: S. 156
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Şadi Karaşahinoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Becer, E. (2000) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 254 s. K2. Uçar, T. F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılâp Kitabevi, İstanbul, 200 s. K3. Berger, J. (1990). Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Önceki dönemde edinilen grafik tasarımın temel ilkelerine ait bilgilerin, grafik proje üretiminde kullanılabilmesi yeterliliği kazandırmak. Amblem, logo, afiş gibi grafik tasarımın başlıca uygulamalarıyla ilgili teknik ve teorik bilgileri uygulama üzerinden aktarabilmek.
    Dersin İçeriği Grafik Tasarımın başlıca uygulama alanlarından olan amblem-logo ve afiş konularında çalışmalar yapılacaktır. Ders sorumlusu tarafından onaylanan eskizler bilgisayar ortamına aktarılarak profesyonelce sonuçlandırılacak ve baskıya hazır hale getirilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 2
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 3
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. -
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 2
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. -
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster