Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders içeriği hakkında bilgilendime. Proje konularının belirlenmesi.
|
K1: S. 25 K2: S. 40
|
2
|
Reklam çalışmaları tasarım süreci
|
K1: S. 47 K2: S. 65
|
3
|
Reklam çalışmaları farklı eğilim yaklaşımları
|
K1: S. 75 K2: S. 86
|
4
|
Reklam çalışmaları farklı eğilim yaklaşımları
|
K1: S. 96 K2: S. 110
|
5
|
Reklam çalışmalarını değerlendirme
|
K1: S. 124 K2: S. 135
|
6
|
Reklam çalışmalarını sonuçlandırılma ve renk denemeleri yapma
|
K1: S. 164 K2: S. 172
|
7
|
Reklam çalışmaları sonuç değerlendirme
|
K1: S. 200 K2: S. 243
|
8
|
Kurumsal Kimlik Kılavuzu tanımı ve kapsamı
|
K3: S. 21 K4: S. 26
|
9
|
Kurumsal kimlik içeriğinin kurgulanması
|
K3: S. 63 K4: S. 55
|
10
|
Kurumsal kimlik içeriğini teknik yapılandırma
|
K3: S. 72 K4: S. 84
|
11
|
Kurumsal kimlik içeriğini teknik yapılandırma
|
K3: S. 110 K4: S. 102
|
12
|
Kurumsal kimlik proje dosyasının tasarımı
|
K3: S. 145 K4: S. 139
|
13
|
Kurumsal kimlik proje dosyası sonuç düzeltmelerini yapma
|
K3: S. 184 K4: S. 150
|
14
|
Kurumsal kimlik proje sunumlarının değerlendirilmesi
|
K4: S. 188
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Arntson, A.E. (2007). International Student Edition Graphic Design Basics, Thomson Wadsworth Publishing, California
K2. Okay, A. (2013). Kurum Kimliği,Derin Yayınları, İstanbul
K3. Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılâp Kitabevi, İstanbul
K4. Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir? Yem Yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar teknolojisi, olanakları ile özgün kurumsal kimlik tasarlama.Grafik tasarımcının karşılaşabileceği her türlü tasarım problemiyle atölye ortamında çözümler üretme.Süreç -sonuç odaklı ön hazırlık ve gelişim basamaklarını içeren bir proje çalışması yürütülmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencinin sayısal ortamda tasarım problemlerini atölye ortamında çözümler üreterek, süreç -sonuç odaklı kreatif projeler üretmesini içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
4
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
4
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
-
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
4
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
-
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
-
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
-
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|