ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Grafik Tasarım Proje II GRA304 BAHAR 2+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1- Farklı tasarım problemlerini çözer.
    2-Özgün tasarımlar yaratır.
    3-Yaratıcı grafik tasarım çalışmaları üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders içeriği hakkında bilgilendime. Proje konularının belirlenmesi. K1: S. 25 K2: S. 40
    2 Reklam çalışmaları tasarım süreci K1: S. 47 K2: S. 65
    3 Reklam çalışmaları farklı eğilim yaklaşımları K1: S. 75 K2: S. 86
    4 Reklam çalışmaları farklı eğilim yaklaşımları K1: S. 96 K2: S. 110
    5 Reklam çalışmalarını değerlendirme K1: S. 124 K2: S. 135
    6 Reklam çalışmalarını sonuçlandırılma ve renk denemeleri yapma K1: S. 164 K2: S. 172
    7 Reklam çalışmaları sonuç değerlendirme K1: S. 200 K2: S. 243
    8 Kurumsal Kimlik Kılavuzu tanımı ve kapsamı K3: S. 21 K4: S. 26
    9 Kurumsal kimlik içeriğinin kurgulanması K3: S. 63 K4: S. 55
    10 Kurumsal kimlik içeriğini teknik yapılandırma K3: S. 72 K4: S. 84
    11 Kurumsal kimlik içeriğini teknik yapılandırma K3: S. 110 K4: S. 102
    12 Kurumsal kimlik proje dosyasının tasarımı K3: S. 145 K4: S. 139
    13 Kurumsal kimlik proje dosyası sonuç düzeltmelerini yapma K3: S. 184 K4: S. 150
    14 Kurumsal kimlik proje sunumlarının değerlendirilmesi K4: S. 188
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Arntson, A.E. (2007). International Student Edition Graphic Design Basics, Thomson Wadsworth Publishing, California K2. Okay, A. (2013). Kurum Kimliği,Derin Yayınları, İstanbul K3. Uçar, T. F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkılâp Kitabevi, İstanbul K4. Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir? Yem Yayınları, İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilgisayar teknolojisi, olanakları ile özgün kurumsal kimlik tasarlama.Grafik tasarımcının karşılaşabileceği her türlü tasarım problemiyle atölye ortamında çözümler üretme.Süreç -sonuç odaklı ön hazırlık ve gelişim basamaklarını içeren bir proje çalışması yürütülmesi.
    Dersin İçeriği Öğrencinin sayısal ortamda tasarım problemlerini atölye ortamında çözümler üreterek, süreç -sonuç odaklı kreatif projeler üretmesini içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. 4
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. 5
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 4
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. -
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. -
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. -
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 4
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. -
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. -
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. -
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster