ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Görsel Kültür GRA410 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel öğeleri teorik araçlarla kullanır.
    2-Görsel kültür ve ideolojilerini metodoloji olarak tartışır
    3-Çeşitli görsel araçları örnekleyerek ideolojik ve kuramsal olarak ilişki kurar.
    4-Herhangi bir görsel hakkında fikrini ifade eder.
    5-Görsel kültürel medya formlarını geniş bir teorik perspektiften inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin anlatılması ve kullanılacak yöntem hakkında bilgiler verilmesi K1: S.46
    2 Simge, Yapı ve Semiotic K1: S.46
    3 "Görmek İnanmak mıdır?:? Gerçeğin Problemi K1: S.149
    4 ?Görmek İnanmak mıdır?:? Gerçeğin Problemi K2: S.112-118
    5 Görselliğin Günlük Hayattaki Rolü K3: S.48
    6 Tartışmalı Tarihler K3: S.50
    7 Araçlar ve Seyirci K4: S.1538
    8 Araçlar ve Seyirci K4: S.1538
    9 Psikoanaliz ve Görsel Kültür K4: S.1539
    10 Kadrajın gözünden: Açık Kader ve Kovboy Fimleri K4: S.1542
    11 Simge, (Post) Yapı ve Oyun K3: S.51
    12 Feminizm K4: S.1543
    13 Görsel Gerçeklikler, Siber Kimlikler K5: S.918
    14 Derse genel bakış K5: S.919
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Uçar F. (2011). Görsel Kültür, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir. K2. Bilginer, E. Ş. (2021). Görsel Kültürün Küresel Kültüre Dönüşmesinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (3), 109-126. K3. Onursoy, S. (2017). Görsel Kültür ve Görsel Okuryazarlık. Türk Kütüphaneciliği, 31 (1), 47-54. K4. Ümer, E. (2017). Görsel Kültür ve Resim Sanatında İmge. İdil Dergisi, 6 (33), 1535-1553. K5. Güngör, T. (2021). Görsel Sanatlar Eğitiminde Görsel Kültürün Önemi Üzerine Bir Değerlendirme. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 61, 913-921.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Endüstri devrimi ile değişen görsel kültür üzerine yoğunlaşarak, görselliğin kültürel ve tarihsel bağlamdaki önemi ve anlamını, detaylı bir biçimde analiz etmektir.
    Dersin İçeriği Görselliğin kültürde, tasarımda, ideolojideki ve sanatta yeri gibi konuları şekillendirmesindeki rolünü inceler. İllüstrasyon, sergi, fotoğraf, sinema, performans, televizyon ve dijital teknolojiler gibi çeşitli görsel mecralara bakarak hakim kültürün temsili üzerine düşen gölgesi arasında ilişki kurar. Geçmişe ve günümüze gidip gelerek ilerleyecek olan derse estetik ve ideoloji arasındaki bağlantıların incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. -
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 3
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 2
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 2
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 4
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. -
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 2
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 3
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster