Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin anlatılması ve kullanılacak yöntem hakkında bilgiler verilmesi
|
K1: S.46
|
2
|
Simge, Yapı ve Semiotic
|
K1: S.46
|
3
|
"Görmek İnanmak mıdır?:? Gerçeğin Problemi
|
K1: S.149
|
4
|
?Görmek İnanmak mıdır?:? Gerçeğin Problemi
|
K2: S.112-118
|
5
|
Görselliğin Günlük Hayattaki Rolü
|
K3: S.48
|
6
|
Tartışmalı Tarihler
|
K3: S.50
|
7
|
Araçlar ve Seyirci
|
K4: S.1538
|
8
|
Araçlar ve Seyirci
|
K4: S.1538
|
9
|
Psikoanaliz ve Görsel Kültür
|
K4: S.1539
|
10
|
Kadrajın gözünden: Açık Kader ve Kovboy Fimleri
|
K4: S.1542
|
11
|
Simge, (Post) Yapı ve Oyun
|
K3: S.51
|
12
|
Feminizm
|
K4: S.1543
|
13
|
Görsel Gerçeklikler, Siber Kimlikler
|
K5: S.918
|
14
|
Derse genel bakış
|
K5: S.919
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Uçar F. (2011). Görsel Kültür, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.
K2. Bilginer, E. Ş. (2021). Görsel Kültürün Küresel Kültüre Dönüşmesinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (3), 109-126.
K3. Onursoy, S. (2017). Görsel Kültür ve Görsel Okuryazarlık. Türk Kütüphaneciliği, 31 (1), 47-54.
K4. Ümer, E. (2017). Görsel Kültür ve Resim Sanatında İmge. İdil Dergisi, 6 (33), 1535-1553.
K5. Güngör, T. (2021). Görsel Sanatlar Eğitiminde Görsel Kültürün Önemi Üzerine Bir Değerlendirme. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 61, 913-921.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Endüstri devrimi ile değişen görsel kültür üzerine yoğunlaşarak, görselliğin kültürel ve tarihsel bağlamdaki önemi ve anlamını, detaylı bir biçimde analiz etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Görselliğin kültürde, tasarımda, ideolojideki ve sanatta yeri gibi konuları şekillendirmesindeki rolünü inceler. İllüstrasyon, sergi, fotoğraf, sinema, performans, televizyon ve dijital teknolojiler gibi çeşitli görsel mecralara bakarak hakim kültürün temsili üzerine düşen gölgesi arasında ilişki kurar. Geçmişe ve günümüze gidip gelerek ilerleyecek olan derse estetik ve ideoloji arasındaki bağlantıların incelenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
-
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
-
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
3
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
2
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
-
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
-
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
3
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|