Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin anlatılması ve kullanılacak yöntem hakkında bilgiler verilmesi
|
K1: S.142
|
2
|
Dünyada Medyanın Gelişimi
|
K1: S.144
|
3
|
Türkiye`de Gazeteciliğin Ortaya Çıkışı ve İnkişafı
|
K2: S.84
|
4
|
İlk Dönem Türk Basınıyla Alakalı Düzenlemeler ve Basın İktidar İlişkisi
|
K2: S.84
|
5
|
II. Meşrutiyet Devrinde Türk Basını
|
K2: S.89
|
6
|
Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Sürecinde Türk Basını
|
K3: S.51
|
7
|
Tek Parti Devrinde Türk Basını
|
K4: S.76
|
8
|
Çok Partili Döneme Geçişte Türk Basını
|
K4: S.82
|
9
|
Demokrat Parti Devrinde Türk Basını
|
K4: S.88
|
10
|
1960 Sonrası Dönemde Türk Basını
|
K4: S.90
|
11
|
1960-80 Arası Dönemde Türk Basını
|
K5: S.144
|
12
|
1980 Sonrası Dönemde Türk Medyası
|
K5: S.147
|
13
|
Türk Medyasında Ticarileşme Ve Tekelleşme
|
K5: S.148
|
14
|
Avrupa Birliği Sürecinde Türk Medyası
|
K5: S.150
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Crowley, D., & Heyer, P. (2023). İletişim Tarihi Taş Devri Sembollerinden Sosyal Medyaya, Siyasal Kitabevi, İstanbul.
K2. Aydoğan, D. (2013). İletişim ve Tarih, Paradigma Yayınları, Edirne.
K3. Koloğlu, O. (2006). Basın Tarihi, Pozitif Yayıncılık, İstanbul.
K4. Topuz, H. (2003). Türk Basın Tarihi, Remzi Kitabevi, Ankara.
K5. Öztürk, Ç. (2018). Gülcennet. Tarih Öncesi Dönemlerde İletişim, 1 (2), 142-157.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Geçmişten günümüze gelinceye kadar siyasal, toplumsal ve kültürel yapının ve medya gelişim süreçlerini içeren iletişim tarihinin genel olarak analiz edilmesi
|
Dersin İçeriği
|
İletişim ve medyanın gelişimini, ortaya çıkış şartlarını ve toplumsal gelişmelerin ele alınması. Dünyada gazeteyle başlayan medyanın gelişim sürecinde radyo, televizyon ve internet alanındaki gelişmelere temas edilmekte ve bu alanda gelişmelerin detaylı olarak incelenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
-
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
-
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
3
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
-
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
2
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
3
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
2
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|