ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İletişim Tarihi GRA307 GÜZ 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişimin genel olarak tarihsel sürecini analiz eder.
    2-Türkiye`de geçmişten günümüze gelinceye kadar iletişim sektörünü tanımlar.
    3-Dünya`daki iletişim ağının takip eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin anlatılması ve kullanılacak yöntem hakkında bilgiler verilmesi K1: S.142
    2 Dünyada Medyanın Gelişimi K1: S.144
    3 Türkiye`de Gazeteciliğin Ortaya Çıkışı ve İnkişafı K2: S.84
    4 İlk Dönem Türk Basınıyla Alakalı Düzenlemeler ve Basın İktidar İlişkisi K2: S.84
    5 II. Meşrutiyet Devrinde Türk Basını K2: S.89
    6 Türkiye Cumhuriyetinin Kuruluş Sürecinde Türk Basını K3: S.51
    7 Tek Parti Devrinde Türk Basını K4: S.76
    8 Çok Partili Döneme Geçişte Türk Basını K4: S.82
    9 Demokrat Parti Devrinde Türk Basını K4: S.88
    10 1960 Sonrası Dönemde Türk Basını K4: S.90
    11 1960-80 Arası Dönemde Türk Basını K5: S.144
    12 1980 Sonrası Dönemde Türk Medyası K5: S.147
    13 Türk Medyasında Ticarileşme Ve Tekelleşme K5: S.148
    14 Avrupa Birliği Sürecinde Türk Medyası K5: S.150
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Crowley, D., & Heyer, P. (2023). İletişim Tarihi Taş Devri Sembollerinden Sosyal Medyaya, Siyasal Kitabevi, İstanbul. K2. Aydoğan, D. (2013). İletişim ve Tarih, Paradigma Yayınları, Edirne. K3. Koloğlu, O. (2006). Basın Tarihi, Pozitif Yayıncılık, İstanbul. K4. Topuz, H. (2003). Türk Basın Tarihi, Remzi Kitabevi, Ankara. K5. Öztürk, Ç. (2018). Gülcennet. Tarih Öncesi Dönemlerde İletişim, 1 (2), 142-157.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Geçmişten günümüze gelinceye kadar siyasal, toplumsal ve kültürel yapının ve medya gelişim süreçlerini içeren iletişim tarihinin genel olarak analiz edilmesi
    Dersin İçeriği İletişim ve medyanın gelişimini, ortaya çıkış şartlarını ve toplumsal gelişmelerin ele alınması. Dünyada gazeteyle başlayan medyanın gelişim sürecinde radyo, televizyon ve internet alanındaki gelişmelere temas edilmekte ve bu alanda gelişmelerin detaylı olarak incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. -
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. -
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 3
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 3
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 2
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 2
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 3
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster