ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım Kuramı GRA220 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarım kuramı ile ilgili araştırma yapar.
    2-Tasarımın modern ve modern sonrası dönemiyle ilgili kavramları ve yaklaşımları tanır.
    3-Tasarımın diğer disiplinlerle birlikte disiplinlerarası yöntemlerle inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin anlatılması ve kullanılacak yöntem hakkında bilgiler verilmesi K1: S.10
    2 Tasarım kuramlarına giriş K1: S.25-30
    3 Endüstri ve 19.yy?da sanat ve tasarımda yeni süreçler K1: S.50-65
    4 Erken tasarım reform: tasarım, toplum ve standartlaşma K2: S.18
    5 Arts and crafts K2: S.25-40
    6 Tasarım reformu ve Estetik hareketi: Art Nouveau (Yeni Sanat) K3: S.244
    7 Mekanikleşme, Endüstri ve Fordism K3: S.245-247
    8 Art Deco K3: 248-250
    9 Art Deco K3: 248-250
    10 Modernizm, Ütopya ve Teknoloji, Fütürizm, De Stiji Konstruktivizm, Bauhaus K3: 251-252
    11 Sanat, Tasarım ve Kitle Kültürü K4: S.17
    12 Sanat ve Tasarımda Çoğulculuk, Yeni Malzemeler, Yeni Ürünler ve Sanatsal Eğilimler K4: S.25-30
    13 Pop kültür, Protest ve karşı kültürler K4: S.37-45
    14 Tasarımda güncel bakış açıları K4: S.60
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Brody, D., & Clark, H. (2009). Design Studies: A Reader, UK, USA: Bloomsbury. K2. Forty, A. (2005). Objects of Desire: Design and Society since 1750. London, New York. K3. Arısu, S. (2018). Kentsel Tasarım Kavramında Kentsel Tasarım Rehberlerinin Yeri ve Önemi. Kent Akademisi Dergisi, 11 (2), 243-255. K4. Armstrong, H. (2012). Grafik Tasarım Kuramı: Meslek Alanından Okumalar, Çev: Mehmet Emir Uslu, Espas Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tasarım araştırmalarının kavramsal temel taşlarını tarih öncesinden başlayarak günümüze kadar olan dönemde sosyal, politik, teknolojik, ekonomik ve ekolojik perspektifleriyle birlikte ele alır.
    Dersin İçeriği Tasarımın modern anlamlarını geçmişe doğru incelerken, bu alandaki çeşitli yaklaşımlar ve çizgileri bugünün yaklaşımlarıyla birlikte inceler. Tasarım nesnesini tarihsel olarak konu ederken, aynı zamanda öğrencilerin belli başlı kuramsal bakış açılarını edinmesini de amaçlar. Öğrenci için tasarım çalışmalarına ve araştırmaya yönelik yeterli zemini hazırlamak ve öğrenciyi tasarım araştırmaları alanında temel bir bakış açısı edinmeye teşvik etmektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. -
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. -
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 1
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. 3
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 4
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. -
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 2
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 3
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 2
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. 2
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 3
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster