Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin anlatılması ve kullanılacak yöntem hakkında bilgiler verilmesi
|
K1: S.10
|
2
|
Tasarım kuramlarına giriş
|
K1: S.25-30
|
3
|
Endüstri ve 19.yy?da sanat ve tasarımda yeni süreçler
|
K1: S.50-65
|
4
|
Erken tasarım reform: tasarım, toplum ve standartlaşma
|
K2: S.18
|
5
|
Arts and crafts
|
K2: S.25-40
|
6
|
Tasarım reformu ve Estetik hareketi: Art Nouveau (Yeni Sanat)
|
K3: S.244
|
7
|
Mekanikleşme, Endüstri ve Fordism
|
K3: S.245-247
|
8
|
Art Deco
|
K3: 248-250
|
9
|
Art Deco
|
K3: 248-250
|
10
|
Modernizm, Ütopya ve Teknoloji, Fütürizm, De Stiji Konstruktivizm, Bauhaus
|
K3: 251-252
|
11
|
Sanat, Tasarım ve Kitle Kültürü
|
K4: S.17
|
12
|
Sanat ve Tasarımda Çoğulculuk, Yeni Malzemeler, Yeni Ürünler ve Sanatsal Eğilimler
|
K4: S.25-30
|
13
|
Pop kültür, Protest ve karşı kültürler
|
K4: S.37-45
|
14
|
Tasarımda güncel bakış açıları
|
K4: S.60
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Brody, D., & Clark, H. (2009). Design Studies: A Reader, UK, USA: Bloomsbury.
K2. Forty, A. (2005). Objects of Desire: Design and Society since 1750. London, New York.
K3. Arısu, S. (2018). Kentsel Tasarım Kavramında Kentsel Tasarım Rehberlerinin Yeri ve Önemi. Kent Akademisi Dergisi, 11 (2), 243-255.
K4. Armstrong, H. (2012). Grafik Tasarım Kuramı: Meslek Alanından Okumalar, Çev: Mehmet Emir Uslu, Espas Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tasarım araştırmalarının kavramsal temel taşlarını tarih öncesinden başlayarak günümüze kadar olan dönemde sosyal, politik, teknolojik, ekonomik ve ekolojik perspektifleriyle birlikte ele alır.
|
Dersin İçeriği
|
Tasarımın modern anlamlarını geçmişe doğru incelerken, bu alandaki çeşitli yaklaşımlar ve çizgileri bugünün yaklaşımlarıyla birlikte inceler. Tasarım nesnesini tarihsel olarak konu ederken, aynı zamanda öğrencilerin belli başlı kuramsal bakış açılarını edinmesini de amaçlar. Öğrenci için tasarım çalışmalarına ve araştırmaya yönelik yeterli zemini hazırlamak ve öğrenciyi tasarım araştırmaları alanında temel bir bakış açısı edinmeye teşvik etmektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
-
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
-
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
1
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
3
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
4
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
-
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
3
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
2
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
2
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
3
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
3
|