ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım ve Çevre Analizi GRA306 BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan ve çevre ilişkisi içinde ulaşılabilirlik yaklaşımlarını tanımlar.
    2-İnsan ve çevre ilişkisi içinde evrensel tasarım yaklaşımlarını kategorize eder.
    3-Evrensel tasarım yaklaşımı ile tasarımı ele alış biçimini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   116
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,87 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin içeriğinin anlatılması ve kullanılacak yöntem hakkında bilgiler verilmesi K1: S.35
    2 Çevrenin tanımı, Nitelik Açısından Fiziksel Çevre, Toplumsal Çevre, Mekan Açısından Yerleşme Yerlerine Göre, Ölçeklere Göre K1: S.38
    3 İnsan Çevre İlişkileri, Çevre Sorunları K1: S.40
    4 Mekan kavramı, İç mekan-dış mekan, kentsel mekan, Kentsel mekan değerini oluşturan görsel etki verileri (yumuşak-sert, serbest-kapalı, negatif-pozitif, durağan-devingen, düzenli-düzensiz) K1: S.45-50
    5 Peyzaj kavramı, kentsel açık ve yeşil alanların işlevleri K2: S.25
    6 Kentsel mekanlar (özel-kamusal), kentsel mekan ögeleri (etkin şehirsel doku ögeleri, şehirsel bölgeler, sınırlar, anıtsal ögeler, düğüm noktaları, işaretler, yollar) K2: S.45-60
    7 Kentsel mekanların sınıflandırılması (meydan, yollar, yeşil alanlar) K3: S.20-35
    8 Kentsel mekanların sınıflandırılması (meydan, yollar, yeşil alanlar) K3: S.20-35
    9 Kent mobilyaları ve tasarımda kullanımı, Tasarım süreci K4: S.115-120
    10 Çevreyi algılama ve bilişsel harita oluşturma, görsel değerler analizi. Çalışma alanının belirlenmesi K4: S.120-125
    11 Çalışma alanına ilişkin fiziksel ve görsel değerler analizinin hazırlanması K5: S.3
    12 Çalışma alanına ilişkin fonksiyon şemasının ve leke diyagramının hazırlanması K5: S.5-8
    13 Çalışma alanına ilişkin avan projenin hazırlanması K5: S.5-8
    14 Çalışma alanına ilişkin tasarımın sunumu K5: S.5-8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Dokuzlar, B. K. (2018). Çevresel Bir Yaklaşım Doğrultusunda Sanat ve Tasarım Çalışmaları. MÜ, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 4 (1), 33-52. K2. Vural, H. (2020). Çevre Tasarımı ve İnsan. Çevre Psikolojisine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. K3. Tekeli, İ. (2013). Sürdürülebilir Bir Toplum ve Çevre Tasarımı İçin Strateji Seçenekleri İzmir Ekoloji Forumu. İzmir Büyükşehir Belediyesi Yayınları, İzmir. K4. Demiraslan, D., & Demiraslan, K. O. (2017). Çevre Koruma Bilinci Bağlamında İç Mekânın Tasarımında Disiplinler Arası Bir Yaklaşım: İç Mimarlık ve Çevre Mühendisliği İlişkisi. Doğal Afetler ve Çevre Dergisi, 3 (2), 112-129. K5. Mercin, L. (2013). Çevre ve Kent Estetiği Açısından Grafik Tasarımın Önemi. Ulakbilge Dergisi, 1 (1), 1-9.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Tasarımı çevrede bulunan mekan üzerinden ele alınması ve bu çerçevede mekanlar üzerinden bir çevre analizinin yapılması tasarlanması
    Dersin İçeriği Yaşanabilir çevre oluşumunda insan-çevre etkileşiminin kavratılması, iç mekan-dış mekan ilişkisinin kurulması, tasarımda doğal ve kültürel peyzaj ögelerinin öneminin ortaya konması, küçük ölçekte bir uygulama ile bilgilerin pekiştirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir. -
    2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir. -
    3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir. 3
    4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir. 2
    5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir. -
    6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir. 3
    7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir. 4
    8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir. 2
    9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir. 2
    10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir. 4
    11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir. -
    12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir. -
    13 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. 2
    14 Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster