Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriğinin anlatılması ve kullanılacak yöntem hakkında bilgiler verilmesi
|
K1: S.35
|
2
|
Çevrenin tanımı, Nitelik Açısından Fiziksel Çevre, Toplumsal Çevre, Mekan Açısından Yerleşme Yerlerine Göre, Ölçeklere Göre
|
K1: S.38
|
3
|
İnsan Çevre İlişkileri, Çevre Sorunları
|
K1: S.40
|
4
|
Mekan kavramı, İç mekan-dış mekan, kentsel mekan, Kentsel mekan değerini oluşturan görsel etki verileri (yumuşak-sert, serbest-kapalı, negatif-pozitif, durağan-devingen, düzenli-düzensiz)
|
K1: S.45-50
|
5
|
Peyzaj kavramı, kentsel açık ve yeşil alanların işlevleri
|
K2: S.25
|
6
|
Kentsel mekanlar (özel-kamusal), kentsel mekan ögeleri (etkin şehirsel doku ögeleri, şehirsel bölgeler, sınırlar, anıtsal ögeler, düğüm noktaları, işaretler, yollar)
|
K2: S.45-60
|
7
|
Kentsel mekanların sınıflandırılması (meydan, yollar, yeşil alanlar)
|
K3: S.20-35
|
8
|
Kentsel mekanların sınıflandırılması (meydan, yollar, yeşil alanlar)
|
K3: S.20-35
|
9
|
Kent mobilyaları ve tasarımda kullanımı, Tasarım süreci
|
K4: S.115-120
|
10
|
Çevreyi algılama ve bilişsel harita oluşturma, görsel değerler analizi. Çalışma alanının belirlenmesi
|
K4: S.120-125
|
11
|
Çalışma alanına ilişkin fiziksel ve görsel değerler analizinin hazırlanması
|
K5: S.3
|
12
|
Çalışma alanına ilişkin fonksiyon şemasının ve leke diyagramının hazırlanması
|
K5: S.5-8
|
13
|
Çalışma alanına ilişkin avan projenin hazırlanması
|
K5: S.5-8
|
14
|
Çalışma alanına ilişkin tasarımın sunumu
|
K5: S.5-8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi. Uğur DEMİRBAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Dokuzlar, B. K. (2018). Çevresel Bir Yaklaşım Doğrultusunda Sanat ve Tasarım Çalışmaları. MÜ, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 4 (1), 33-52.
K2. Vural, H. (2020). Çevre Tasarımı ve İnsan. Çevre Psikolojisine Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
K3. Tekeli, İ. (2013). Sürdürülebilir Bir Toplum ve Çevre Tasarımı İçin Strateji Seçenekleri İzmir Ekoloji Forumu. İzmir Büyükşehir Belediyesi Yayınları, İzmir.
K4. Demiraslan, D., & Demiraslan, K. O. (2017). Çevre Koruma Bilinci Bağlamında İç Mekânın Tasarımında Disiplinler Arası Bir Yaklaşım: İç Mimarlık ve Çevre Mühendisliği İlişkisi. Doğal Afetler ve Çevre Dergisi, 3 (2), 112-129.
K5. Mercin, L. (2013). Çevre ve Kent Estetiği Açısından Grafik Tasarımın Önemi. Ulakbilge Dergisi, 1 (1), 1-9.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tasarımı çevrede bulunan mekan üzerinden ele alınması ve bu çerçevede mekanlar üzerinden bir çevre analizinin yapılması tasarlanması
|
Dersin İçeriği
|
Yaşanabilir çevre oluşumunda insan-çevre etkileşiminin kavratılması, iç mekan-dış mekan ilişkisinin kurulması, tasarımda doğal ve kültürel peyzaj ögelerinin öneminin ortaya konması, küçük ölçekte bir uygulama ile bilgilerin pekiştirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir.
|
-
|
2
|
Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
3
|
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir.
|
3
|
4
|
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir.
|
2
|
5
|
Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir.
|
-
|
6
|
Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir.
|
3
|
7
|
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir.
|
4
|
8
|
Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
9
|
Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir.
|
2
|
10
|
Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir.
|
4
|
11
|
Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir.
|
-
|
12
|
Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir.
|
-
|
13
|
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
|
2
|
14
|
Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|