ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanatsal Seramik Atölye I SER203 GÜZ 3+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atölye çalışma kurallarını ve alışkanlığını tanır.
    2-Temel malzeme bilgisini tanımlar.
    3-Yapılan tasarıma göre şekillendirme yöntemlerini kullanır.
    4-Bir röprodüksiyondan yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında bir sanat üretimini yeniden düzenler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 10515
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel şekillendirme yöntemleriyle sanatsal bir ürününün ya da ürün grubunun tasarlanması. K4- Seramik ve Renk.
    2 Temel şekillendirme yöntemleriyle sanatsal bir ürününün ya da ürün grubunun yapılması I. K4- Renklendiriciler ve Pişirim.
    3 Temel şekillendirme yöntemleriyle sanatsal bir ürününün ya da ürün grubunun yapılması II. K2- Sanat ve İfade.
    4 Temel şekillendirme yöntemleriyle sanatsal bir ürününün ya da ürün grubunun yapılması III. K2- Malzeme ve Sanat Alanında Kullanımı.
    5 Yapılan sanatsal ürünün yada ürün grubunun bisküvi pişirimlerinin yapılması. K4- Seramikte Pişirim Sonrası Renk.
    6 Bisküvi pişirim sonrası çalışmanın sırlanması ve sırlı pişirimin uygulanması. K6- Kişisel İfadenin Oluşumu.
    7 Taklide dayalı öğrenme: Hazır bir nesnenin, proporsiyonları korunarak, seramik çamuruyla yeniden üretilmesi ( Reprodüksiyon). K6- Kişisel İfadenin Oluşumu II.
    8 Seçilen sanatsal objenin reprodüksüyonunun seramik çamurdan küçük ölçekli maketinin yapılması. K6- Sanatta Kişisel İfadeyi Etkileyen Faktörler.
    9 Seçilen sanatsal objenin orjinal proposiyonlarında reprodüksiyonuna başlanması. K3- Soyutlama.
    10 Seçilen sanatsal objenin orjinal proposiyonlarında reprodüksiyonunun yapılması. K5- Sanat Akımlarına Yüzeysel Bir Bakış.
    11 Seçilen sanatsal objenin orjinal proposiyonlarında reprodüksiyonunun yapılması. Uygulama I.
    12 Seçilen sanatsal objenin orjinal proposiyonlarında reprodüksiyonunun yapılması. Uygulama II.
    13 Yapılan çalışmanın bisküvi pişiriminin yapılması. Uygulama III.
    14 Bisküvi pişirimi sonrası objenin sırlanması ve ikinci pişirimin yapılması. Sergileme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Havva Eker Aktaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Turner, A. Ceramic Sculpture/Inspiring Techniques, The American Ceramics Society, Clevelend. K2 Uğur, A.(2020). Sanatta İfade Aracı Olarak Seramik Malzeme, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul. K3 Worringer, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K4 Balyemez, M. A. (2017). Seramik Kültüründe Renk Öğesi ve Çağdaş Seramik Sanatında Kullanımı, Sanatta Yeterlik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul. K5 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul. K6 Terzi, Ö. (2019). Seramik Sanatında Kişisel İfadenin Oluşumu, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
    Yardımcı Kitap Tourtillott, S. J.E. 500 Ceramic Sculptures: Contemporary Practice, Singular Works, Lark Books.
    Dersin Amacı Öğrenciye temel şekillendirme yöntemleriyle, sağlam bir form ile estetik bir duyarlığın bir arada olduğu iki ve üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisini kazandırmak.
    Dersin İçeriği Öğrenciye temel şekillendirme yöntemleriyle, sağlam bir form ile estetik bir duyarlığın bir arada olduğu iki ve üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanıma. 3
    2 Bir seramik nesne tasarlar ve bunu uygulama. 4
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanma. 4
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanma. 3
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesini tanıma. -
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster