ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tasarım ve Yaratıcılık SER211 GÜZ 2+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
    2-Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözebilme ve yeni öneriler getirebilme yetkinliğini tanımlar.
    3-Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır.
    4-Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat ürün hazırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler152510
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tasarım nedir? K3 s.9 K4 s.12-21 K7 s.28 K8 s.1
    2 Tasarımın tarihsel evrimi K3 s.19 K4 s. 59 K5 s.13 K7 s.138
    3 Tasarımda yaratıcı süreç K2 s.11-121 K4 s. 50 K5 s.29 K6 s. 55 K8 s. 17
    4 Tasarımı ve yaratıcılığı etkileyen sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler K2 s.108 K6 s.11
    5 Yaratıcılık nedir? Yaratıcı kişi kimdir? K2 s.48 K6 s.121 K8 s.10
    6 Yaratıcılık neden ve hangi ihtiyaçtan doğar? K2 s.81 K6 s.167 K7 s.166
    7 Endüstri tasarımı nedir? Endüstri ürününde biçim sorunu ve estetik algı K1 s. 61-89-104 K4 s.70 K6 s.61
    8 Endüstriyel ürün tasarlama Uygulama Çalışması I
    9 Tasarımın değerlendirilmesi ve verilen eleştiriler doğrultusunda tasarımın tekrar çizilmesi Uygulama Çalışması II
    10 Tasarım objesi ve sanat objesi tasarlama Uygulama Çalışması III
    11 Tasarımın değerlendirilmesi ve verilen eleştiriler doğrultusunda tasarımın tekrar çizilmesi Uygulama Çalışması IV
    12 Meta estetiği ve moda K4 s.100 K7 s.194
    13 Ergonomi Uygulama Çalışması V
    14 Verilen tüm bilgiler doğrultusunda tasarım objesi ve sanat objesi çizimi Uygulama Çalışması VI
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Havva EKER AKTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Havva EKER AKTAŞ
    Kaynaklar K1 Erhan, İ. (1978). Endüstri Tasarımında Kullanıcı Araç İlişkileri Açısından Görsel Bildirişim. İstanbul Devlet Sanatlar Akademisi Yayın No:84, K2 Gürkök Uygur, T. (2014). Sanat Yaratıcı Sanat. Tekhne Yayınları, İstanbul. K3 Heskett, J. (2013). Tasarım. Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. K4 Tunalı, İ. (2004). Tasarım Felsefesine Giriş. Yapı Yayın, İstanbul. K5 Velioğlu, S.(2000). İnsan ve Yaratma Edimi. Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. K6 Besemer, S. (2006). Tarz Çağında Ürünler Yaratma. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul. K7 Barnard, M. (2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ütopya Sanat Dizisi, İstanbul. K8 Denel, B. M.(1981). Temel Tasarım ve Yaratıcılık Eğitimi Üzerine Bir Deneme (Doktora Tezi). ODTÜ Mimarlık Fakültesi Basım İşliği, Ankara.
    Yardımcı Kitap Berger, J. Görme Biçimleri. Metis Yayıncılık, 2009. Foster, H. Tasarım ve Suç. İletişim Yayınları, 2004.
    Dersin Amacı Tasarım ve yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılık kuramlarının öğretilerek tasarım ve çizimlerle yaratıcılığın birleştirilmesini ve öğrencinin verilen bir problem karşısında özgün fikir üretme becerisini geliştirmeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğrencinin tasarım süreci, farklı tasarım yöntemleri ve tasarım- yaratıcılık ilişkisi ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanmasını sağlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanıma. 4
    2 Bir seramik nesne tasarlar ve bunu uygulama. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanma. 2
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanma. -
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesini tanıma. 2
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster