ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanatsal Seramik Atölye V SER401 GÜZ 5+3 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atölye kurallarını ve alışkanlığını tanır.
    2-Temel malzeme bilgisi ve teknik becerileri tanımlar.
    3-Temel şekillendirme yöntemlerini ve estetik duyarlılığı üç boyutlu çalışmalar kapsamında kullanır.
    4-Tasarıma göre şekillendirme yöntemlerini kullanır.
    5-Özgün ve çağdaş sanatsal bir proje geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)149126
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 10155
    Toplam İş Yükü(Saat)   293
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,77 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat akımları hakkında bilgi verilmesi. K3- Sanat Akımlarına Genel Bakış.
    2 Sanat akımlarının seramik sanatı üzerindeki etkileri. K6- Seramik Sanatının Gelişim Sürecinde Akımların Etkisi.
    3 Sanat ve estetik değer. K5- Sanat ve Eğitimde Estetik.
    4 Kişisel üslup oluşumu. K4- Üslup.
    5 Tasarımların oluşturulması. K6- Bauhaus ve Leach okulları.
    6 Tasarımların değerlendirilmesi. K7- Dünayada Seramik Sanatında Çağdaşlaşma.
    7 Maket çalışması ve seçilen tasarımın uygulama çalışması. K7- Türkiye`de Çağdaş Seramik Sanatının Oluşumu.
    8 Uygulama Çalışması I K1- Sanat ve İfade
    9 Uygulama Çalışması II K2- Soyutlama ve Özdeşleyim.
    10 Işlerin kurumaya bırakılması ve rötuş I Uygulama I.
    11 Işlerin kurumaya bırakılması ve rötuş II Uygulama II.
    12 Bisküvi pişirimi Uygulama III.
    13 Sırlı pişirim Uygulama IV.
    14 Çalışmaların sergileme için hazırlanması YK1- Ders notları.
    Ön Koşul Sanatsal Seramik Atölye IV
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi R. Tan Buğra ÖZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Uğur, A.(2020). Sanatta İfade Aracı Olarak Seramik Malzeme, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul. K2 Worringer, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K3 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul. K4 Terzi, Ö. (2019). Seramik Sanatında Kişisel İfadenin Oluşumu, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul. K5 Aykut, A. (2012). Sanat Eğitiminde Estetik, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K6 Doğan, A. (2019). Sanat Akımlarının Seramik Sanat Yapıtlarına Etkisi, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale. K7 Akçe, H. (2015). Çağdaş Seramik Sanatında Saf Biçimsel İfade Arayışı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1 Ders notları
    Dersin Amacı Seramiğin sanatsal bağlamda kullanılmasını ve özgün seramik formlar ortaya konulmasını amaçlar.
    Dersin İçeriği Çağdaş sanat anlayışı ile seramik malzemeyi kullanarak, özgün, estetik sanatsal formlar ortaya koymak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanır. 4
    2 Bir seramik nesne tasarlar ve bunu uygular. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanır. 3
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanır. 1
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesini tanır. 3
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster