ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seramik Heykel ve Uygulamaları SER416 BAHAR 3+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Temel malzeme bilgisini geliştirecek teknik becerileri tanır
    2-Temel şekillendirme yöntemleriyle sağlam bir form ile estetik duyarlığın bir arada olduğu üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisini tanır
    3-Sanat dünyasında seramik heykelin yerini tanımlar.
    4-Büyük form oluşturma becerisini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 1010110
    Toplam İş Yükü(Saat)   171
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,7 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Heykel Sanatının geçmişten günümüze gelişimi. K3- 20.Yüzyıla Doğru: Akademililer, Salonlar ve Yeni Arayışlar.
    2 Heykel-seramik ilişkisi. K2- Modernizm, İzm`ler.
    3 Kavram- Form ilişkisinin örneklerle incelenmesi ve içeriklendirilmesi. K2- Sonuç.
    4 Heykelin mekanla ilişkisi ve anlamlandırılması ve projelendirme K1- Soyutlama ve Özdeşleyim.
    5 Proje önerisi ve yorumlanması. K3- Primitivizm ve Dışavurumculuk.
    6 Uygulamaya geçişin planlanması K2- Figüratif- Soyut.
    7 Uygulamaya geçiş Tasarım.
    8 Uygulama I K1- Süsleme Sanatı.
    9 Uygulama II K1- Süsleme Sanatı.
    10 Uygulama III K2- Kompozisyon.
    11 Uygulama IV K2- Kompozisyon II.
    12 Bitmiş iş üzerinden değerlendirme (fırınlanmamış, kil halinde)
    13 Fırın doldurma ve pişirim I Uygulama
    14 Fırın doldurma ve pişirim II K2- Heykeli mi, heykeltraşı mı değerlendireceğiz?
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi R. Tan Buğra Özer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Worringer, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K2 Huntürk, Ö. (2016). Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. K3 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1 Uludağ, K. Seramik Sanatının Kimlik Sorunu, Anadolu Sanat Dergisi (6), 142-153.
    Dersin Amacı Öğrenciyi araştırmaya ve sorgulamaya yönlendiren, kurduğu sorgulama alanlarını açığa çıkartmasını ve bunu sanatsal bir ifadeyle büyük formlara taşıyabilmesini amaçlayarak, öğrencinin düşünsel ve sezgisel açılımlarda bulunmasına yardım eder.
    Dersin İçeriği Büyük Boyutlu Form Çalışmalarında Araştırmaya ve Sorgulamaya Yönelik Uygulamalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanıma. 5
    2 Bir seramik nesne tasarlar ve bunu uygulama. 4
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanma. 2
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanma. -
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesini tanıma. 3
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanma. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster