Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Heykel Sanatının geçmişten günümüze gelişimi.
|
K3- 20.Yüzyıla Doğru: Akademililer, Salonlar ve Yeni Arayışlar.
|
2
|
Heykel-seramik ilişkisi.
|
K2- Modernizm, İzm`ler.
|
3
|
Kavram- Form ilişkisinin örneklerle incelenmesi ve içeriklendirilmesi.
|
K2- Sonuç.
|
4
|
Heykelin mekanla ilişkisi ve anlamlandırılması ve projelendirme
|
K1- Soyutlama ve Özdeşleyim.
|
5
|
Proje önerisi ve yorumlanması.
|
K3- Primitivizm ve Dışavurumculuk.
|
6
|
Uygulamaya geçişin planlanması
|
K2- Figüratif- Soyut.
|
7
|
Uygulamaya geçiş
|
Tasarım.
|
8
|
Uygulama I
|
K1- Süsleme Sanatı.
|
9
|
Uygulama II
|
K1- Süsleme Sanatı.
|
10
|
Uygulama III
|
K2- Kompozisyon.
|
11
|
Uygulama IV
|
K2- Kompozisyon II.
|
12
|
Bitmiş iş üzerinden değerlendirme (fırınlanmamış, kil halinde)
|
|
13
|
Fırın doldurma ve pişirim I
|
Uygulama
|
14
|
Fırın doldurma ve pişirim II
|
K2- Heykeli mi, heykeltraşı mı değerlendireceğiz?
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi R. Tan Buğra Özer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Worringer, W. (2017). Soyutlama ve Özdeşleyim, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
K2 Huntürk, Ö. (2016). Heykel ve Sanat Kuramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul.
K3 Antmen, A. (2012). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Uludağ, K. Seramik Sanatının Kimlik Sorunu, Anadolu Sanat Dergisi (6), 142-153.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciyi araştırmaya ve sorgulamaya yönlendiren, kurduğu sorgulama alanlarını açığa çıkartmasını ve bunu sanatsal bir ifadeyle büyük formlara taşıyabilmesini amaçlayarak, öğrencinin düşünsel ve sezgisel açılımlarda bulunmasına yardım eder.
|
Dersin İçeriği
|
Büyük Boyutlu Form Çalışmalarında Araştırmaya ve Sorgulamaya Yönelik Uygulamalar.
|