ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çamur Tornasında Şekillendirme III SER313 GÜZ 1+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-TASARIM YÖNTEMLERİNİ ÇAMUR TORNASI İLE UYGULAR
    2-ÇAMUR TORNASINDA ÜRETİLEN ÜRÜNLERİ ÇEŞİTLENDİRİR VE YENİ TASARIMLAR YAPAR.
    3-ÜRETİLEN FARKLI PARÇALARLA TEK BİR FORM ÜRETMEYİ PLANLAR.
    4-ÇAMUR TORNASINDA ŞEKİLLENDİRİLEN FORMLARA ASTAR UYGULAR.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   134
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,47 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 KULLANILACAK ÇAMURUN HAZIRLANMASI. K1- Seramikte İşlevsel Simge Biçimlerinin Sınıflandırılması- Bölüm 1.
    2 UYGULAMA KONUSU HAKKINDA ARAŞTIRMA. K1- Seramikte İşlevsel Simge Biçimlerinin Sınıflandırılması- Bölüm 2.
    3 KONUNUN İNCELENMESİ. K1- Seramikte İşlevsel Simge Biçimlerinin Sınıflandırılması- Bölüm 3.
    4 ARAŞTIRMA KONUSU HAKKINDA TASARIM. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 1.
    5 TASARIMIN SEÇİLMESİ. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 2.
    6 TASARIMIN UYGULANMASI. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 3. .
    7 UYGULAMALARIN İNCELENMESİ VE TARTIŞILMASI. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 4.
    8 FORMA ASTAR UYGULAMA. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 5.
    9 PARÇALI ÜRETİM TASARIMI. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 6.
    10 TASARIMIN SEÇİLMESİ. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 7.
    11 TASARIMIN UYGULANMASI. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 8.
    12 PARÇALI FORMA ASTAR UYGULAMA. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 9.
    13 SIRLAMA VE PİŞİRME. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 10.
    14 SERGİLEME. K2- Seramiğin Dünyası- Bölüm 11.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu ÖĞR. GÖR. OĞUZ BOZDEMİR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları ÖĞR. GÖR. OĞUZ BOZDEMİR
    Kaynaklar Emmanuel Cooper, Seramik ve Çömlekçilik,Remzi Kitabevi. Jan Peterson ve Susan Peterson, Seramik Yapıyoruz, Karakalem Kitabevi. Ceramics for Beginners: Wheel Throwing (A Lark Ceramics Book), Emily Reason, 2010
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı ÇAMUR TORNASININ NASIL ÇALIŞTIĞINI, ÇAMUR TORNASINDA HANGİ TİP ÜRÜNLERİN ÜRETİLDİĞİNİ, BU ÜRÜN GRUPLARINI ÇEŞİTLENDİRMEYİ VE GELİŞTİRMEYİ AMAÇLAR
    Dersin İçeriği ÇAMUR TORNASINDA UYGULAMA YAPARAK ÜRÜN OLUŞTURMA VE BU ÜRÜNLERİ ÇEŞİTLİ MÜDAHALELERLE ÇEŞİTLENDİRME ÇALIŞMALARI
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanıma. 2
    2 Bir seramik nesne tasarlar ve bunu uygulama. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanma. 5
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanma. 4
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesini tanıma. 1
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanma. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster