ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dekoratif Ürün Tasarımı I SER217 GÜZ 2+4 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dekoratif ürün tasarım ve üretim tarihi hakkında veriler toplar
    2-Dekoratif ürün çeşitliliği hakkında topladığı verileri kullanır
    3-Dekoratif ürün ve seramik malzeme arasında bağlantı kurar
    4-Dekoratif ürün üretim sürecinde problem çözme yetisine sahip olur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje2012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Avrupa`da dekoratif ürün uygulamaları ve İngiltere örneği K2. sayfalar 253-266
    2 Tasarımların değerlendirilmesi K1. Bölüm 1
    3 Avrupa`da dekoratif ürün uygulamaları ve Almanya örneği K3. sayfalar 2015-2026
    4 Tasarımların değerlendirilmesi K1. Bölüm 2
    5 Avrupa`da dekoratif ürün uygulamaları ve Avusturya örneği K1. Bölüm 3
    6 Tasarımların değerlendirilmesi K1. Bölüm 4
    7 Avrupa`da dekoratif ürün uygulamaları ve Fransa örneği K1. Bölüm 5
    8 Tasarımların değerlendirilmesi K1. Bölüm 6
    9 Avrupa`da dekoratif ürün uygulamaları ve Hollanda örneği K4. sayfalar 919-930
    10 Tasarımların değerlendirilmesi K1. Bölüm 7
    11 Avrupa`da dekoratif ürün uygulamaları ve İtalya örneği K5. sayfalar 213-235
    12 Tasarımların değerlendirilmesi K1. Bölüm 8
    13 Avrupa`da dekoratif ürün uygulamaları ve İspanya örneği K6. sayfalar 20-43
    14 Tasarımların değerlendirilmesi K1. Bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Eser ŞENSILAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Eser ŞENSILAY
    Kaynaklar K1. Öğr. Gör. Eser ŞENSILAY ders notları K2. YILMAZ, E., Josiah Wedgwood: Seramik Üretiminin ve Pazarlamasının Dönüşümü, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt 2, Sayı 5, 2012, s. 253-266 K3. ENSARİ AKER, S., Avrupalı Bir Gelenek: Porselen Bebekler, İdil Dergisi, Cilt5, Sayı 27, 2016, s. 2015-2026. K4. Ağatekin, E., ?Çağdaş Seramik Sanatında Mavi Beyaz Porselenler?, İdil Dergisi, Cilt 7, Sayı 48, 2018, s. 919-930. K5. SEVİM, S. ve diğerleri, Kültürel İletişimde Seramiğin Yeri (Mayolika ve Delft Seramikleri Üzerine Araştırma), Kurgu Dergisi, Sayı 10, 1992, s.213-235. K6. SEVİM, S. ve diğerleri, İspanya Talavera Seramikleri ve Kütahya Çinilerinin Karşılaştırılarak Kültürel Yaklaşımla Değerlendirilmesi, Anadolu Üniversitesi Sanat & Tasarım Dergisi Cilt 7, Sayı 1, 2017, s.20-43.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dekoratif ürün tasarım tarihi ve çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olmak ve seramik malzeme ve üretim yöntemleri ile dekoratif ürün tasarlama ve üretme yetisine sahip olmaktır.
    Dersin İçeriği Seramik malzeme ve üretim teknikleri ile dekoratif ürün tasarımı ve ürün yapımı konusunda teorik ve uygulama bilgisi verilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat/tasarım alanını ana özellikleriyle tanır. 3
    2 Bir seramik nesne tasarlar ve bunu uygular. 5
    3 Seramik üretimi için gerekli makine ve teçhizatı kullanır. 3
    4 Seramik hammaddelerini tanır, temel özelliklerini bilir ve bu özellikleri tasarımda ve uygulamada kullanır. 2
    5 Sanat tarihi, kültürü ve felsefesini tanır. -
    6 Sanat/seramik tasarımına ilişkin bilgisayar yazılımları kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster