ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanatsal Seramik Atölye IV SER304 BAHAR 2+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atölye çalışma kurallarını tanır.
    2-Temel malzeme bilgisini tanımlar.
    3-Seramikte yardımcı malzeme kullanarak ifade olanaklarını geliştirir.
    4-Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi uygular.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Havva EKER AKTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Havva EKER AKTAŞ
    Kaynaklar K1 Huntürk, Ö. (2011). Heykel ve Sanat Kuramları. Kitabevi, İstanbul. K2 Şenyapılı, Ö. (2003). Otuzbin Yıl Öncesinden Günümüze Heykel. Metu Press, Ankara. K3 Antmen, A. (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar. Sel Yayıncılık, İstanbul. K4 Aksoy, M. 2009). Heykel Oburu. Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. K5 Şahin, Ö. (2010). Figüratif Heykel Sanatında İnsan Bedeninin Kurgusal Dönüşümünün Kişisel Yaklaşımlar Üzerinden Değerlendirilmesi . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. K6 Sevim, C. (1994). Türkiye`de Seramik Heykel. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sanatta Yeterlik Tezi. K7 Kaytan, E. (2009). Modern Sanatta Figüratif Seramik Heykeller. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
    Yardımcı Kitap Peterson, S. (2009). Seramik Yapıyoruz. Karakalem Kitabevi, İzmir. Ros, D. (2006). Dekoratif Teknikler. (Çev.: Feza Altuniç). İnkılâp Yayınevi, İstanbul. Cooper, E. (2009). Seramik ve Çömlekçilik. (Çev.: Ömür Bakırer). Remzi Kitabevi, Ankara
    Dersin Amacı Seramiğin sanatsal bağlamda kullanılmasını ve özgün ürünler ortaya konulmasını amaçlar. Öğrencilerin yaratıcılıklarının artırılması, özgün tasarımlar yapabilmesi ve yapılan tasarımların yeni anlatım biçimleriyle ürünlere dönüştürülmesi hedeflenir
    Dersin İçeriği Öğrenciye temel şekillendirme yöntemleriyle, sağlam bir form ile estetik bir duyarlığın bir arada olduğu iki ve üç boyutlu çalışmalar üretebilme becerisini kazandırmaya yönelik uygulamalar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster