ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bağlama III MZK281 GÜZ 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Zeybek tavrını boş tellerde çeşitli variyasyonlarıyla çalar.
    2-Zeybek tavrını uygulamaya yönelik yazılan etüdleri ve Geleneksel Türk Halk Müziği dağarcığındaki karakteristik Zeybek tavrı özelliği gösteren örnek eserleri çalar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   119
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,97 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Zeybek tavrının teorik ve uygulamalı olarak anlatılması. Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    2 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 1 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    3 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 2 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    4 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 3 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    5 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 4 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    6 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 5 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    7 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 6
    8 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 7 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    9 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 8 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    10 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 9 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    11 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 10 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    12 Zeybek tavrından türkü örnekleri ve icrası 11 Öğretim elemanlarının sunumu ve öğrencilerin uygulama çalışmaları
    13 Dönemin genel tekrarı Dönemin genel tekrarı
    14 Dönemin genel tekrarı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Hakan Aykurt
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Gazi Erdener KAYA; Bağlama Metodu", Konuyla ilgili öğretim görevlisi tarafından yazılmış etüdler, TRT Repertuarı, Alandan derlenmiş ses ve görüntü kayıtları
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bağlamanın, Geleneksel Türk Halk Müziğindeki yöresel ve tavırsal icra teknikleri göz önünde tutularak, akademik ve bilimsel bulgular ışığında üst düzey bir şekilde icra edilebilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Zeybek tavrının boş tellerde ve tavırsal özellik gösteren örnek türkülerde uygulanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Müzik ile ilgili genel kültür sahibidir. 1
    2 Temel müzisyenlik bilgi ve becerisine (teori, algılama, okuma, yazma) sahiptir. 5
    3 Müzik icrasında tecrübe sahibidir. 5
    4 Farklı müzik türlerini bilir ve güncel gelişmeler ile yenilikleri takip eder. 3
    5 İnsan sesleri, diğer sesler ve çalgılar konusunda edinmiş olduğu bilgileri paylaşır ve sunar. 2
    6 Müzik teknolojisinin temel unsurları hakkında bilgi sahibidir. -
    7 Elektronik araçları ve bilgisayar teknolojilerini müzik sanatında kullanarak planlama yapar ve süreç yönetir. -
    8 Seslendirme teknolojisi konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    9 Ses kaydı, miks ve mastering konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    10 Ses kayıt stüdyosunda mevcut olan donanım ve yazılımları bilir ve kullanır. -
    11 Ses sentezleme ve elektronik bestecilik konusunda bilgi ve beceri sahibidir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster