|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Figür çalışması için strüktür hazırlanması
|
|
|
2
|
Figür çalışması için anatomik bilgi verilmesi
|
|
|
3
|
Kilin hazırlanması
|
|
|
4
|
Kilin yüklenmesi
|
|
|
5
|
Kilin modle edilmesi
|
|
|
6
|
Kilin modle üzerine uygulanması
|
|
|
7
|
Figür çalışmasının kalıbının alınması ve patinesi
|
|
|
8
|
Soyutlama tekniğinin anlatılması
|
|
|
9
|
Soyutlama tekniği için tasarım çalışmasının çizimi
|
|
|
10
|
Tasarımların iskeletinin hazırlanması
|
|
|
11
|
İskeletin üzerine kilin yüklenmesi
|
|
|
12
|
Kilin modle edilmesi
|
|
|
13
|
Soyutlama çalışmasının uygulanması
|
|
|
14
|
Soyutlama çalışmasının dökümü ve patinesi
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Dilek Toluyağ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Yılmaz, Mehmet (2006), Heykel Sanatı, İstanbul: İmge Kitabevi
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
İnsan vücudunun tanınması ve görsel yolla anatomik yapının kavranması, malzeme ile teknik bilginin verilmesi ve bu yolla gerekli bilgi, beceri ve uygulama tekniğinin kazandırılması.
|
|
Dersin İçeriği
|
Figür çalışması için strüktür hazırlanması, anatomik bilgi kazanılması, soyut çalışmalar için tasarım hazırlanması, kilin kullanım teknikleri, kalıp alma işlemi ve patine işlemi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Sanatın ve heykel sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir
|
3
|
|
2
|
heykel sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir
|
-
|
|
3
|
heykel sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular
|
5
|
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış heykelleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir
|
-
|
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir
|
4
|
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir
|
4
|
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir
|
5
|
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir
|
-
|
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir
|
-
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir
|
-
|
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir .
|
3
|
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir
|
5
|
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
3
|