ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Medya ve Etik STV221 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-"Etik" kavramının medya sektöründe uygulanan kodlarını tanır.
    2-"Toplumsal sorumluluk" kavramı çerçevesinde medya metinlerini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ahlak ve Etik Kavramları. Basın Meslek Ahlakı ve Medya Etiği. K1- s.25-39 + YK1- s.21-32
    2 İletişim, İfade, Düşünce/Fikir ve Basın Özgürlüğü ile Vicdan. K1- 7-25 + K2- s.21-48
    3 Türk Basının Gelişimi, Türkiye`de İlk Gazeteler, Cumhuriyet Öncesi ve Sonrasında kurulan ilk meslek örgütleri. K1- s.93-123.
    4 Medya Özdenetim Kuruluşları. Basın Meslek İlkeleri. K1- s.39-46.
    5 Basın Konseyleri. K1- s.46-47.
    6 Ombudsman. K1- s.48-50.
    7 Kamu Yararı Kavramı. K1- s.51-52.
    8 Medyada Tekelleşme. K1- s.52-56.
    9 Editoryal Bağımsızlık. K1- s.56-59.
    10 Basın Birliği, Basın Şeref Divanı ve Basın Konseyi. K1- s.103-147.
    11 Basın Ahlak Yasası. K1- s.116-121.
    12 Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, Kuruluşu, İşleyişi, Günümüzdeki Durumu. K1- s.148-153.
    13 Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi. K1- s.148-153.
    14 Basın Konseyi ve Gazeteciler Cemiyeti`nin gündeme aldığı örnek haberlerin incelenmesi ve tartışma. K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Eylül Duygu Kaleli
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Demir, V. (2006). Medya Etiği. İstanbul, Beta Basım Yayım. K2- Çaplı, B. (2002). Medya ve Etik. Ankara, İmge Kitabevi Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1- Badiou, A. (2016). Etik: Kötülük Kavrayışı Üzerine Bir Deneme. İstanbul, Metis Yayınları.
    Dersin Amacı Ders, öğrencinin medya sektöründe içerik üretiminde kullanılan temel etik kodları öğrenmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. -
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 1
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. -
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 3
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. 1
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 4
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 2
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. 5
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. -
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. 5
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster