Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
"Gündelik hayat" kavramı ve ortaya çıkışı
|
K4. 1. Bölüm
|
2
|
Gündelik hayat kavramına ilişkin temel yaklaşımlar
|
K4. 2. Bölüm
|
3
|
Fenomenoloji
|
K4. 2. Bölüm
|
4
|
Etnometodoloji
|
K4. 9. Bölüm
|
5
|
Henri Lefebvre ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K1. 1. Bölüm
K4. 12. Bölüm
|
6
|
Henri Lefebvre ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K1. 2. Bölüm
K4. 12. Bölüm
|
7
|
Henri Lefebvre ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K4. 12. Bölüm
K5. 2. Bölüm
|
8
|
M. De Certeau ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K2. 1. Bölüm
K4. 13. Bölüm
|
9
|
M. De Certeau ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K2. 3. Bölüm
K4. 13. Bölüm
|
10
|
M. De Certeau ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K2. 3. Bölüm
K4. 13. Bölüm
|
11
|
Erving Goffman ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K3. 1. Bölüm
K4. 8. Bölüm
|
12
|
Erving Goffman ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K3. 2. Bölüm
K4. 8. Bölüm
|
13
|
Erving Goffman ve gündelik hayat yaklaşımı
|
K3. 4. Bölüm
K4. 8. Bölüm
|
14
|
Gündelik Hayat pratiklerinin oluşumunda medyanın etkisi
|
K1.K2.K3.K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gökhan Demirkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Lefebvre, H. (2007). Modern Dünyada Gündelik Hayat. (Çev.) Işın Işın Gürbüz. Metis Yayınları. İstanbul.
K2- De Certeau, M. (2009). Gündelik Hayatın Keşfi I-II, (Çev.) Lale Arslan Özcan. Dost Yayınları. Ankara
K3- Goffman, Erving. (2009). Gündelik Yaşamda Benliğin Sunumu,(Çev.) Barış Cezar. Metis Yayınları. İstanbul
K4- Esgin, Ali. Güney Çeğin. (Der.). (2018). Gündelik Hayat Sosyolojisi. Phoenix Yayınevi. Ankara.
K5- Lefebvre, H. (2014). Mekanın Üretimi. (Çev.) Işık Ergüden, Sel Yayınları. İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders, öğrencinin medya metinlerinin üretilmesinde etkin rol oynayan gündelik hayat pratiklerini tanıması ve medya metinlerinde bu pratiklerin kullanım şekillerini analiz edebilmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Genel olarak gündelik hayat kavramı ve yaklaşımını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
4
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
4
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
-
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
1
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
-
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
2
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
2
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
1
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
-
|