Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
"Fantastik" kavramı ve tarihsel kökeni
|
K2. 1. Bölüm
|
2
|
Fantastiğin sinemada bir tür haline gelmesi
|
K1. 2. Bölüm
|
3
|
Fantastiğin söylemi ve anlatı yapısı
|
K2 2. Bölüm
|
4
|
Hollywood sineması ve fantastik: 1950`ler
|
K1. 2. Bölüm
|
5
|
Hollywood sineması ve fantastik: 1970`ler
|
K1. 3. Bölüm
|
6
|
Hollywood sineması ve fantastik: 1980 sonrası
|
K1. 3. Bölüm
|
7
|
Türkiye`de fantastik sinema
|
K1. 4. Bölüm
|
8
|
Türün ilk örnekleri ve avantür filmler
|
K1. 4. Bölüm
|
9
|
Yılmaz Atadeniz ve Fantastik Türk sineması
|
K1. 5. Bölüm
|
10
|
Türkiye`de fantastik sinema: Bilim-kurgu filmleri
|
K1. 5. Bölüm
|
11
|
Türkiye`de fantastik sinema: Gerilim ve korku filmleri
|
K1. 6. Bölüm
|
12
|
Türkiye`de fantastik sinema: fantastik macera filmleri
|
K1. 7. Bölüm
|
13
|
Fantastik sinema ve çizgi roman ilişkisi
|
K1. 8. Bölüm
|
14
|
Fantastik sinema ve edebiyat ilişkisi
|
K2. 3. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gökhan Demirkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. G. Scognamillo, (2015) Fantastik Türk Sineması, Kabalcı Yayınları, İstanbul
K2. Todorov, (2017) Fantastik, Metis Yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders, öğrencinin fantastik sinemanın tarihsel gelişimi ve Türkiye`deki örnekleri üzerinden türün genel yapısını öğrenmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Fantastik Sinema: Korku, Gerilim, Fantastik Macera Odaklı Filmleri inceler. Bilimkurgu & Ütopya-Distopya Odaklı Filmlerinlerin içerik analizlerini yapar. Aksiyon ve Macera Filmleri & Örnek İncelemeleri ile fantastiğin tüm süreçlerini ele alır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
4
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
3
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
-
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
-
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
-
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
5
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
3
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
4
|