Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
"Kültür" kavramı ve kavramın tarihsel gelişimi
|
K1 s.9-43
|
2
|
Tarih-kültür ilişkisinde iletişim olgusu
|
K2 B1
|
3
|
Sözlü kültür-yazılı kültür kavramları ve kaynakları
|
K2 B2, K3 B7
|
4
|
Yazılı kültürün araçları: Kağıt, kitap, matbaa, kütüphane
|
K2 B3
|
5
|
Toplumsal iletişim sistemlerinin doğuşu
|
K4 s.510-524, K5 s.645-675
|
6
|
Kültür ve Aydınlanma
|
K5 s.789-799
|
7
|
Yeni keşifler, sömürgecilik ve bilginin kültürel tarihi
|
K5 B26
|
8
|
Sanayi devrimi ve toplumsal yapı
|
K5 s.645-677
|
9
|
Modernizm ve toplumsal yapı
|
K6 s.86-131
|
10
|
Çağdaş iletişim sistemleri ve kültürel yapı
|
K1 s.132-153
|
11
|
Gündelik hayat ve kültür ilişkisi
|
K5 B30
|
12
|
Annales Okulu, tarihyazımı ve kültür tarihciliği
|
K7 B3
|
13
|
Kültürün üretilmesinde kitle iletişim araçlarının rolü
|
K2 B7-B9
|
14
|
20. yüzyılda iletişim kültürü
|
K5 B30
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Semra DEMİRDİŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Eagleton, T. (2005). Kültür Yorumları. Ayrıntı, İstanbul.
K2. Crowley. D. ve Heyer, P. (2014). İletişim Tarihi Siyasal Kitabevi, Ankara.
K3. Fischer, R. S. (2013). Dilin Tarihi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
K4. Tanili, S. (2006). Uygarlık Tarihi. Alkım Yayınevi, İstanbul.
K5. McNeil, W. H. (2005). Dünya Tarihi. İmge Kitabevi, Ankara.
K6. Elias, N. (2004). Uygarlık Süreci II. İletişim Yayınları, İstanbul.
K7. Hobsbawm, E. (2005). Devrim Çağı. Dost Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Braudal, F. (2005). Maddi Uygarlık Gündelik Hayatın Yapıları. İmge Kitabevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Ders, öğrencinin "kültür" kavramı çerçevesinde tarih-iletişim ilişkisine açıklık getirebilmesini, tarihsel gelişim sürecinde bilginin ve kültürün üretimi ve de toplumsal dolaşıma dahil edilme yöntemlerini öğrenmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kültürün tanımı, kültür ve iletişim, teknolojinin kültür üzerindeki etkileri, modernizmin kültür üzerindeki etkileri ve günümüz kitle iletişim araçlarının kültür üzerindeki etkilerini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
5
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
3
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
5
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
-
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
-
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
5
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
2
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
-
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
3
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
-
|