ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kültürün Toplumsal Tarihi I STV109 GÜZ 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kültür kavramının toplumsal gelişimini ve kaynaklarını yorumlar.
    2-Kültür ve iletişim kavramları arasında neden-sonuç ilişkisi kurar.
    3-Toplumsal olguları tarihsel bağlamında değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 "Kültür" kavramı ve kavramın tarihsel gelişimi K1 s.9-43
    2 Tarih-kültür ilişkisinde iletişim olgusu K2 B1
    3 Sözlü kültür-yazılı kültür kavramları ve kaynakları K2 B2, K3 B7
    4 Yazılı kültürün araçları: Kağıt, kitap, matbaa, kütüphane K2 B3
    5 Toplumsal iletişim sistemlerinin doğuşu K4 s.510-524, K5 s.645-675
    6 Kültür ve Aydınlanma K5 s.789-799
    7 Yeni keşifler, sömürgecilik ve bilginin kültürel tarihi K5 B26
    8 Sanayi devrimi ve toplumsal yapı K5 s.645-677
    9 Modernizm ve toplumsal yapı K6 s.86-131
    10 Çağdaş iletişim sistemleri ve kültürel yapı K1 s.132-153
    11 Gündelik hayat ve kültür ilişkisi K5 B30
    12 Annales Okulu, tarihyazımı ve kültür tarihciliği K7 B3
    13 Kültürün üretilmesinde kitle iletişim araçlarının rolü K2 B7-B9
    14 20. yüzyılda iletişim kültürü K5 B30
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Semra DEMİRDİŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Eagleton, T. (2005). Kültür Yorumları. Ayrıntı, İstanbul. K2. Crowley. D. ve Heyer, P. (2014). İletişim Tarihi Siyasal Kitabevi, Ankara. K3. Fischer, R. S. (2013). Dilin Tarihi. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. K4. Tanili, S. (2006). Uygarlık Tarihi. Alkım Yayınevi, İstanbul. K5. McNeil, W. H. (2005). Dünya Tarihi. İmge Kitabevi, Ankara. K6. Elias, N. (2004). Uygarlık Süreci II. İletişim Yayınları, İstanbul. K7. Hobsbawm, E. (2005). Devrim Çağı. Dost Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Braudal, F. (2005). Maddi Uygarlık Gündelik Hayatın Yapıları. İmge Kitabevi, Ankara.
    Dersin Amacı Ders, öğrencinin "kültür" kavramı çerçevesinde tarih-iletişim ilişkisine açıklık getirebilmesini, tarihsel gelişim sürecinde bilginin ve kültürün üretimi ve de toplumsal dolaşıma dahil edilme yöntemlerini öğrenmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Kültürün tanımı, kültür ve iletişim, teknolojinin kültür üzerindeki etkileri, modernizmin kültür üzerindeki etkileri ve günümüz kitle iletişim araçlarının kültür üzerindeki etkilerini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
    2 Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder. 3
    3 İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir. 5
    4 Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır. -
    5 Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 4
    6 Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır. -
    7 Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler. 5
    8 Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar. 2
    9 Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder. -
    10 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır. 3
    11 Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür. -
    12 Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster