Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eleştirel kurama giriş.
|
K2. 2. Bölüm.
|
2
|
Frankfurt Okulu.
|
K1. 7. Bölüm.
K3. 4. Bölüm.
|
3
|
Frankfurt Okulu.
|
K1. 7. Bölüm.
K3. 4. Bölüm.
|
4
|
Frankfurt Okulu.
|
K1. 7. Bölüm.
K3. 4. Bölüm.
|
5
|
İngiliz Kültürel Çalışmaları
|
K1. 8. Bölüm.
|
6
|
İngiliz Kültürel Çalışmaları
|
K2. 2. Bölüm.
|
7
|
İngiliz Kültürel Çalışmaları
|
K3. 10. Bölüm.
|
8
|
Medyanın Ekonomi Politiği
|
K1. 9. Bölüm.
|
9
|
Medyanın Ekonomi Politiği
|
K2. 2. Bölüm.
|
10
|
Feminist medya çalışmaları
|
K4. 3. Bölüm.
|
11
|
Feminist medya çalışmaları
|
K4. 3. Bölüm.
|
12
|
Postmodernist kuramlar
|
K3. 10. Bölüm.
|
13
|
Postmodernist kuramlar
|
K3. 10. Bölüm.
|
14
|
Geleneksel ve eleştirel kuramların karşılaştırılması ve değerlendirme.
|
Uygulama 1.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gökhan Demirkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları. İletişim Yayınları. İstanbul.
K2- Yaylagül, L. (2006) Kitle İletişim Kuramları. Dipnot Yayınları. Ankara.
K3- Maigret, E. (2011) Medya ve İletişim Sosyolojisi. (Çev.) Halime Yücel. İletişim Yayınları. İstanbul.
K4- Küçük, M. (Der.). (1999) Medya, İktidar ve İdeoloji. Ark Yayınları. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İletişim ve medya çalışmaları alanında geliştirilen yaklaşım, kuram ve modelleri genel sosyal teoriyle ilişkisi içinde ele almaktadır. Bu doğrultuda derste, değerlendirilen kuramların temel kavram ve savları ortaya konulurken, söz konusu kuramların üretildiği tarihsel, kültürel ve entelektüel bağlamın belirginleştirilmesine çalışılmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
eleştirel kuram, geleneksel kuram, kültürel çalışmalar, medya çalışmaları, postmodernist kuramlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
2
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
4
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
-
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
-
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
4
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
-
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
-
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
-
|