Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş ve tanışma. Ders hakkında ön bilgilendirme.
|
K1 s.1-35
|
2
|
Kurgunun tarihçesi.
|
K2 s.17-67, K6 s.29-39
|
3
|
Kurgunun tanımlanması ve genel ilkeleri.
|
K2 s.67-201
|
4
|
Kurgunun terminolojisi.
|
K3 s.153-181
|
5
|
Kurgunun evreleri.
|
K4 s.182-197
|
6
|
Filmsel zaman ve kurguda sahne uyumu.
|
K5 s.215-262
|
7
|
Kurgu ve ses.
|
K2 s.234-254, K4 s.238-247
|
8
|
Çeşitli kurgu tekniklerinin için örnek filmlerin izlenmesi.
|
K2 s.293-301
|
9
|
Analog ve sayısal yayıncılık ilkelerinin tartışılması.
|
K5 s.197-238
|
10
|
Bilgisayar temelli kurgu çalışmaları.
|
K4 s.302-375
|
11
|
Bilgisayar temelli kurguda kullanılan programlara ön bakış.
|
YK1, YK2
|
12
|
Çalışma alanı (timeline) kavramı.
|
YK1, YK2
|
13
|
Basit düzeyde kurgu uygulaması ve kullanılan formatlar.
|
YK1, YK2
|
14
|
Dönemin ve ödevlerin değerlendirilmesi.
|
K1, K2, K3, K4, K5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. İsmail Taşar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sokolov, A. G. (2012). Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. Agora Kitaplığı, İstanbul.
K2. Yıldırım, C. (2019). Film Kurgusu Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Urzeni Yayınevi, İstanbul.
K3. Mascelli, J. V. (2007). Sinemanın 5 Temel Öğesi. İmge Yayınevi, Ankara.
K4. Nişancı, İ. (2018). Teoride ve Pratikte Sinemada Kurgu. Doruk Yayımcılık.
K5. Canikligil, İ. (2017). Dijital Video İle Sinema. Alfa, İstanbul.
K6. Küçükerdoğan, B. (2010). Sinemada Kurgu ve Eisesntein. Hayalbaz Kitap, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. https://www.ediusturkey.com/edius-egitim-videolari (Son Erişim Tarihi: 01.09.2020)
YK2. https://www.adobe.com/tr/products/premiere.html (Son Erişim Tarihi: 01.09.2020)
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilere kurgu kuram ve ilkelerini sinema klasiklerini de içeren film gösterimleriyle açıklamak ve bilgisayar temelli kurgu uygulamalarını gerçekleştirmelerini hedeflemektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Kurgunun temel ilkelerinin tarihsel gelişimi, kuramı ve uygulaması birlikte öğrenilerek kurgunun film yapımındaki önemi kavranacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreç, yöntem ve teknikleri teşhis ve ifade eder.
|
-
|
3
|
İletişimin toplumsal, tarihsel, kültürel, siyasal ve ekonomik boyutlarını ilişkilendirir.
|
-
|
4
|
Televizyon ve sinema alanında çekim, yapım ve yapım sonrası tekniklerini etkili kullanır.
|
5
|
5
|
Medya metinlerini eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
6
|
Bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
5
|
7
|
Sosyal bilimlerin diğer disiplinlerindeki bilgiyi kendi uzmanlık alanında kullanabileceği şekilde yeniden düzenler.
|
-
|
8
|
Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak, televizyon ve sinema alanıyla ilgili çalışmalar yapar.
|
4
|
9
|
Televizyon ve sinema alanıyla ilgili kuram, bilgi, yöntem ve teknolojileri takip eder.
|
5
|
10
|
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili kişi ve kurumlara aktarır.
|
-
|
11
|
Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek televizyon ve sinema alanına ilişkin etik kodlar ile birlikte yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun çalışmalar yürütür.
|
-
|
12
|
Televizyon ve sinema alanına ilişkin kuram, yöntem, araç ve teknolojileri yetkin bir biçimde kullanır.
|
5
|